Tele2 internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovaran
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 18:45
Momenteel heb ik bij Tele2 een contract lopen voor een 50mb/s verbinding. Dit contract heb ik nu een 1,5 jaar. Bijna sinds ik bij Tele2 internet heb, heb ik het volgende probleem. Als ik iets (groots) download via de browser, utorrent of een gameclient (WoW, Steam etc.) heeft mijn internet de neiging om eruit te klappen. Dit houd in dat ik niet meer kan browsen, gamen, pingen of wat dan ook. Verder kan ik bijvoorbeeld ook niet meer met de huistelefoon bellen. Deze zit op de router aangesloten. Het typische is dat, als ik mijn downloadsnelheid in utorrent of steam limiteer op de helft van maximum, dit probleem veel minder vaak lijkt voor te komen. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn, en beter nog, wat een oplossing is? Ik heb nu elke 6 maanden een nieuwe modem/router van Tele2 gekregen, en volgens hun helpdesk is er niets aan de hand aan hun kant.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Wat voor een moden heb je precies?
Zit jouw PC bedraad of draadloos aangesloten?

Mijn ouders hadden (ziggo) ook continue problemen met draadloos internet. Ziggo helpdesk doet altijd vrolijk kanaal veranderen "want het is druk op het huidige kanaal' (4 huizen binnen 200 meter en hooguit 4 ssid's).
Dit komt gewoon vaak omdat ze goedkope prullen als modems gebruiken. Uiteindelijk heb ik er een eigen TP-link achter gehangen waarmee het probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
De Davolinks van Tele2 zijn zo brak en oud als een ikweetnietwat.
Je zou het routermodem in bridge kunnen laten zetten(via klantenservice) en er een eigen router achterzetten. Dit betekent dat de router achter het modem bijna alle verbindingstaken overneemt van de Davolink, de Davolink moet je wel houden om uberhaupt een verbinding te hebben.

Ik weet alleen niet of telefonie bij Tele2 in combinatie met Bridgemode nog werkt, maar dat weet de klantenservice vast wel...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovaran
Schnoop schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:54:
Wat voor een moden heb je precies?
Zit jouw PC bedraad of draadloos aangesloten?
Ik heb de modem/router van Tele2 zelf; dit is een Comtrent Multi-DSL IAD. Verder heb ik mijn pc via een kabel aangesloten. De afstand tussen modem/router en pc is ongeveer 5 meter. Er zit momenteel een switch tussen, maar als ik de pc direct op het ding van Tele2 aansluit behoud ik de problemen. Dit heb ik al eens getest. Het is misschien wel een idee, zoals jullie beiden suggereren om er een eigen router achter te hangen en het gedrocht van Tele2 in bridge mode te laten zetten. Nog suggesties voor een niet al te dure goede router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:49

Rmg

Bridge zorgt er wel voor dat telefonie niet meer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovaran
Rmg schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:24:
En daar gaat dat idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
Rmg schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:24:
Dan weer over op traditionele, analoge telefonie? :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:38
Met de Comtrend is geen alternatief mogelijk.
Die is verplicht om een netwerkverbinding te maken met Tele2 en bridge modus is onmogelijk.
Je hebt geen admin account.
En ja, de Comtend en torrent zijn geen beste maatjes..
Je moet echt het aantal connecties limiteren. Begin eens bij 50.
Als dat goed gaat, doe je in stapjes van 25 erbij.
Tot het weer instabiel wordt. Dan weet je de limiet.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 21-01-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 04:09
In aanvulling op cornfed99111. Je zegt dat je getest hebt zonder de switch tussen de modem en pc. Heb je toen een andere kabel gebruikt dan de die als tussen modem, switch en pc gebruikt worden? Gewoon om zeker te zijn het is niet ook een kabelissue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rovaran
cornfed99111 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:26:

En ja, de Comtend en torrent zijn geen beste maatjes..
Je moet echt het aantal connecties limiteren. Begin eens bij 50.
Ik zal het eens proberen, maar hoe zit het dan met iets downloaden via de browser of een gameclient? Ik heb gekeken bij 1 client (Aion online) en deze download via http. Verder heb ik een paar grote bestanden van internet proberen te trekken (Age of Wushu installer is 5x 1,75GB) en hierbij crashed ook alles. Dit is duidelijk geen torrent verhaal. Zou je hier ook een oplossing voor weten?
EricJH schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:24:
In aanvulling op cornfed99111. Je zegt dat je getest hebt zonder de switch tussen de modem en pc. Heb je toen een andere kabel gebruikt dan de die als tussen modem, switch en pc gebruikt worden? Gewoon om zeker te zijn het is niet ook een kabelissue is.
Ook geprobeerd ja, en via wifi ook geprobeerd aangezien mijn nieuwe pc dit ook heeft. Allemaal hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 04:09
Rovaran schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:40:
[...]Ik zal het eens proberen, maar hoe zit het dan met iets downloaden via de browser of een gameclient? Ik heb gekeken bij 1 client (Aion online) en deze download via http. Verder heb ik een paar grote bestanden van internet proberen te trekken (Age of Wushu installer is 5x 1,75GB) en hierbij crashed ook alles. Dit is duidelijk geen torrent verhaal. Zou je hier ook een oplossing voor weten?
Downloaden via browser zou geen probleem moeten geven. Voor een game client moeten we iets meer weten over wat het doet. Dat maakt de test case complexer.

Als ik het goed begrijp trekken downloads via de browser je verbinding al plat )? Verder verbond er niets met het web? Dat is een belangrijke aanwijzing.
Ook geprobeerd ja, en via wifi ook geprobeerd aangezien mijn nieuwe pc dit ook heeft. Allemaal hetzelfde probleem.
Dus ook geen kabelissue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 13:38
@ Roveran

Het probleem bij torrent verkeer is dat je eigen torrent cliënt een knooppunt is in het torrent netwerk.
Als je dus bijvoorbeeld 200 verbindingen hebt, krijgt de router van al die verbindingen duizenden en
duizenden pakketjes per seconde. Dan kan je snel de CPU overbelasten of je geheugen overvol raken.
Of de firmware is niet zo best geschreven waardoor je niet maximaal de hardware kan belasten.

Bij HTTP of usenet verbindingen worden meestal één of maar een beperkt aantal verbinden opgebouwd.
Dat zou nooit een probleem mogen opleveren qua stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 13:57

Reneger

Wie? IK?

Ook ik heb hier problemen mee.. Maar dat is niet alles. Ook de WiFi ontvangst van de Comtrend is dramatisch. Op 3 meter heb ik met vlagen een matige connectie (En ja, de kanalen heb ik ingesteld).

Betreffende het download/connectie probleem: Ik heb contact gehad met de webcare, en die komen niet verder als "Heb je hem al gereset" en "We kunnen u een nieuw modem opsturen". Alternatief is er niet bij ze, ik zit dus te twijfelen om over te stappen naar UPC...

(Een ander modem is bij mij geen optie. Iets met TV+Bellen erbij. De Comtrend handelt de adressering van de VLANS af...)
Pagina: 1