Harman Kardon BDS 479 subwoofer probleem

Pagina: 1
Acties:

• termeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-01-2025
Recent hebben we een Harman Kardon BDS 479 gekocht bij de Mediamarkt (dit is de BDS 477, maar dan met een draadloze subwoofer).

Het probleem is dat bij normaal televisie kijken de subwoofer vaak niet aanschakelt bij normaal volume. Ook schakelt hij na een poosje vaak weer uit. Dit treedt zowel op als de subwoofer via de externe transmitter aangesloten is (draadloos dus) of bedraad (RCA + trigger).

De subwoofer gaat pas aan als het volume even flink wordt opgeschroefd. Volgens de Harman Kardon website is dit te verhelpen door in de settings van de HK receiver (BDS 277) het geluid van de lage tonen hoger te zetten, en de draaipotentiometer op de subwoofer zelf wat lager. De oorzaak zou zijn dat het "trekker circuit" dan beter het signaal kan herkennen.

Ik heb de versterking voor lage tonen in de settings nu maximaal, maar toch gaat de subwoofer niet vanzelf aan als de tv wordt aangezet.

Wie herkent dit probleem? Is dit specifiek voor Harman Kardon? Kan ik de set beter inruilen en iets anders kopen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook zo'n subwoofer die een automatische stanby modus kent (Klipsch SUB 10).
Dat bleek ook bij mij niet altijd even feilloos te werken. Wat ik gedaan heb is de automatische standby uitgezet en de netvoedingskabel op een master/slave verlengsnoer gezet, waarbij mijn receiver de master is. Dus als die aangaat schakelt ie ook de subwoofer mee aan - en uiteraard uit bij uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:32
Ik heb een Klipsch SUB 10, maar daar heb ik totaal geen problemen mee. Wanneer ik een praatprogramma kijk op Ned 1, 2 of 3, schakelt hij soms niet in, omdat er gewoonweg te weinig lage tonen zijn, maar bij deze programma's is hij ook niet persee nodig.
Wanneer er reclame is (overige zenders), schakelt hij dan wel in, maar op andere zenders heb ik sowieso eigenlijk nooit dat hij niet in schakelt, omdat daar meer lagere tonen voorkomen (series, films etc.).
Nu heb ik mijn decoder op het laagste volume staan, dus het input signaal is ook niet hoog, maar misschien dat jij dit zou kunnen proberen.

Dus zorgen dat je input signaal hoog is en vervolgens de Gain van je Subwoofer en boxen omlaag zetten, omdat je niet altijd kneiterhard geluid wilt hebben.
ps, Hoe ontvangt je subwoofer met boxen nu zijn geluid? Van de tv af of van je decoder af? En als je de handmatige inschakel functie uit zet en hem dus altijd aan zet, doet hij het dan wel bij de programma's waar hij het normaal niet doet?

[ Voor 13% gewijzigd door Krilo_89 op 20-01-2014 15:34 ]

• termeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-01-2025
The Eagle en Krilo_89, goed om te horen dat dit blijkbaar niet HK specifiek is. Heb lang gezocht naar een home cinema set wat aan eisen voldoet en ben uiteindelijk bij deze uitgekomen. Het geluid is overigens subliem, vooral bij films (dan doet de subwoofer het altijd).

Over de aansluitingen:
De tv is via HDMI (nog) aangesloten op een externe Humax digitale ontvanger. de HK receiver is via HDMI ARC aangesloten op de tv.

Ik kan proberen of het uitmaakt of het volume van Humax hoger staat. Ben wel benieuwd of dit wordt doorgegeven aan de HK receiver via HDMI ARC.

Qua aan/uitzetten van de subwoofer maakt het niet uit of deze op ON of AUTO staat. Via de draadloze verbinding is er hoogstens wat extra delay om de verbinding met de receiver tot stand te brengen. Het handige van de draadloze transmitter is dat er een lampje opzit dat aangeeft of deze aktief is. Dan hoef je niet aan de onderkant van de subwoofer te voelen of'ie het doet :-)