Aangezien ik in de meeste gevallen alleen maar Windows draai op mijn iMac ivm de muziek software die ik gebruik (FL Studio) wil ik mij weer gaan richten op een Windows bak die ook makkelijk te assembleren is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik mijn PC gaan gebruiken voor het produceren van muziek, maar af en toe speel ik ook nog wel eens een spelletje (BF4, CS:Source). Daarnaast gebruik ik ook Photoshop en soms render ik nog een video.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is op dit moment ongeveer tussen de 1100 en 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 externe HDD's, 2 externe geluidskaarten (Focusrite Scarlett 2i2, American Audio Genie Pro), muis en toetsenbord die ik mee neem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU : Aangezien ik goede ervaringen heb met Intel wil ik daar ook mee verder. Ik heb voor een i7 gekozen aangezien FL Studio ook veel CPU kracht nodig heeft ivm VST's, plugins etc. Daarnaast wil ik waarschijnlijk ook BF4 gaan draaien
Geheugen : 16 GB DDR 3 1600 mHz (ook wenselijk voor FL Studio)
Videokaart : Ik heb gekozen voor de MSI GeForce GTX 760 Gaming videokaart. Ik gebruik een 27" scherm met 2560 x 1440 resolutie, maar kan denk ik prima gamen op een 1920 x 1080 resolutie.
Kast : Wil het liefst een zo stil mogelijke kast hebben met voldoende ruimte voor alle hardware.
Voeding : Ik heb voor een 620 watt voeding gekozen. Ook met oog op de toekomst voor eventueel het vervangen van mijn videokaart
SSD : Om de boel een beetje vlot te houden wil ik er graag een SSD in plaatsen. Heb in mijn iMac nu een SSD van Samsung, dus die neem ik voor dit systeem ook.
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken
Onderstaande lijst ben ik op dit moment op gekomen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik mijn PC gaan gebruiken voor het produceren van muziek, maar af en toe speel ik ook nog wel eens een spelletje (BF4, CS:Source). Daarnaast gebruik ik ook Photoshop en soms render ik nog een video.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is op dit moment ongeveer tussen de 1100 en 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 externe HDD's, 2 externe geluidskaarten (Focusrite Scarlett 2i2, American Audio Genie Pro), muis en toetsenbord die ik mee neem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU : Aangezien ik goede ervaringen heb met Intel wil ik daar ook mee verder. Ik heb voor een i7 gekozen aangezien FL Studio ook veel CPU kracht nodig heeft ivm VST's, plugins etc. Daarnaast wil ik waarschijnlijk ook BF4 gaan draaien
Geheugen : 16 GB DDR 3 1600 mHz (ook wenselijk voor FL Studio)
Videokaart : Ik heb gekozen voor de MSI GeForce GTX 760 Gaming videokaart. Ik gebruik een 27" scherm met 2560 x 1440 resolutie, maar kan denk ik prima gamen op een 1920 x 1080 resolutie.
Kast : Wil het liefst een zo stil mogelijke kast hebben met voldoende ruimte voor alle hardware.
Voeding : Ik heb voor een 620 watt voeding gekozen. Ook met oog op de toekomst voor eventueel het vervangen van mijn videokaart
SSD : Om de boel een beetje vlot te houden wil ik er graag een SSD in plaatsen. Heb in mijn iMac nu een SSD van Samsung, dus die neem ik voor dit systeem ook.
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken
Onderstaande lijst ben ik op dit moment op gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Asus Z87-A | € 115,90 | € 115,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Microsoft Windows 8 EN OEM 32/64 bit | € 87,89 | € 87,89 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 61,95 | € 61,95 |