Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kwaliteit laptopscherm

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik weet nog goed dat ik hier ergens 3 ajar geleden informatie aan het inwinnen was over een laptopscherm.
Toen kwam ik of hier, of in laptop aankoop advies iemand tegen met een hele mooie link, waaruit bleek dat de upgrade in een Dell laptop naar een Full HD scherm, de beste was van alle laptops, dus ook beter dan een MCBook Pro.

We zijn nu 3 jaar verder.
De McBook Pro heeft intussen Retina, maar dell heeft een nieuw full hd scherm: (1.080 p) Full HD witte led-beeldscherm met TrueLife, maar ook een aanraakscherm, met nog hogere resolutie...

Modbreak:Volgens mij haal jij laptops en fastfoodketens door elkaar... doe eens even niet zo kinderachtig "McBook" roepen. Is even ongewenst als "M$" oid :o

Kan iemand mij verder helpen voor een kwalitatief super scherm?

edit:
Specifiek gaat het in de vergelijking om dit scherm:
17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display (Alienware)

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 20-01-2014 14:36 ]

Youtube: DashcamNL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviessubfora. In dit geval gaat het over een laptop, dus hoort het in Laptop Aankoopadvies.

Move VB -> LAA

Verder inhoudelijk:
Wat vind jij goed? De DPI van een scherm kun je zelf prima berekenen, dan kun je makkelijk genoeg zien of het hoger is dan het MacBook Pro Retina-scherm. Maar is de hoogste DPI hebben wat je zoekt? Ik zou veel meer waarde hechten aan gebruikte paneel (TN is goedkope shit, ongeacht DPI) en coating (mat vs gloss is kwestie van persoonlijke voorkeur, maar vaak doorslaggevend).

Kortom, zou wat minder letten op marketingblaat ("WLED FHD", "Anti-Glare", "TrueLife" etc) en gewoon uitzoeken wat je op nuts & bolts-niveau wilt en dan kijken welke laptops daaraan voldoen.

Oslik blyat! Oslik!

• BlakHawk
dfrenner schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:20:
[modbreak]Volgens mij haal jij laptops en fastfoodketens door elkaar... doe eens even niet zo kinderachtig "McBook" roepen. Is even ongewenst als "M$" oid :o[/]
Kinderachtig!? Was me er echt niet van bewust... :S
Niet altijd maar ervan uit gaan dat dingen expres gebeuren...

Zal hem even aanpassen!

Edit:
Ik kan hem niet meer aanpassen, dus je mag hem uiteraard aanpassen naar MacBook

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 20-01-2014 14:50 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:35
Je kan op internet veel specificaties enzo vinden, maar net zoals geluid is beeld voor iedereen uiteindelijk persoonlijk. Ga eens langs de winkel en kijk wat voor soort scherm jij fijn vindt. Ik zou sowieso voor een fullhd (of groter) scherm gaan.

• BlakHawk
dion_b schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:41:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviessubfora. In dit geval gaat het over een laptop, dus hoort het in Laptop Aankoopadvies.

Move VB -> LAA

Verder inhoudelijk:
Wat vind jij goed? De DPI van een scherm kun je zelf prima berekenen, dan kun je makkelijk genoeg zien of het hoger is dan het MacBook Pro Retina-scherm. Maar is de hoogste DPI hebben wat je zoekt? Ik zou veel meer waarde hechten aan gebruikte paneel (TN is goedkope shit, ongeacht DPI) en coating (mat vs gloss is kwestie van persoonlijke voorkeur, maar vaak doorslaggevend).

Kortom, zou wat minder letten op marketingblaat ("WLED FHD", "Anti-Glare", "TrueLife" etc) en gewoon uitzoeken wat je op nuts & bolts-niveau wilt en dan kijken welke laptops daaraan voldoen.
Nee, de tests die ik 3 jaar geleden heb gezien, gingen veeeeeeel verder dan informatie als dpi.
Het ging echt om de beste kleurweergave, bereik, zwart en wit kleuren etc.

Destijds had je met het upgrade scherm bij dell de beste in handen.

Aan de benaming van het scherm heb je weer andere type nummers. Toen was het bij Dell "Full HD scherm".
De benaming die nu gehanteerd wordt, impliceert een nieuw type scherm.

Hoop dat iemand me verder kan helpen, aangezien de MacBook ook een upgrade heeft gehad en de twee laptops niet zo veel schelen in prijs, maar de MacBook wel een hogere restwaarde heeft dan een Alienware.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Wil je perse 17"? Dan is er namelijk niet zoveel keus. In 15" is er genoeg te kiezen, onder andere het retina scherm in de macbook pro maar ook bijvoorbeeld nu de high end VAIO multiflip 15 met 2880x1620 IPS scherm met zeer hoge kleurechtheid. Of nog even wachten op de 15" 4K schermen die afgelopen weken zijn aangekondigd. Geen idee hoe lang dat duurt natuurlijk maar dat zijn ook mooie panelen.
Pagina: 1