Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
Geachte Tweakers

Ik wil graag 3 monitoren, voor eyefinity.
Ik ben in het bezit van een Samsung SyncMaster 2443BW.

Nu zou ik er daarvan nog 2 bij kunnen kopen, maar die zijn niet meer te koop, en dat moet dan dus tweedehands.
Of ik kan gaan voor 3x Dell UltraSharp U2412M.

Nu is mijn vraag welke van de twee monitoren is beter.

Ik studeer Technische Informatica, dus ga ze veel gebruiken voor school doeleinden zoals programmeren.
Maar ik speel soms ook wel eens een game, zoals Battlefield en Assassin's Creed.

Ik had gelezen dat de reactietijd van de Dell UltraSharp U2412M niet super goed is voor fps games.
Maar ga ik dat verschil echt merken, in vergelijking met de Samsung SyncMaster 2443BW?

Mijn vraag is nu, kunnen jullie mijn advies geven voor welke monitor ik moet gaan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 23:28
De U2412M is IPS, dat is een stuk beter dan het TN paneel dat in de 2443BW zit. De beeldkwaliteit en kijkhoeken zijn beter. Ik zou dus je 2443BW verkopen en 3x U2412M kopen. Met de reactietijd zit het wel snor:
The responsiveness of the U2412M should be perfectly fine for some most moderate to high gaming and shows a nice low level of motion blur assuming you leave the OD control turned on.
Bron.

Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De ruwe reactietijd zegt weinig: Fabrikanten kunnen door enorme hoeveelheden overdrive toe te passen dat zo laag krijgen als ze willen, het beeld wordt er alleen niet beter op. Sowieso is er zover ik weet niks mis met 8ms reactietijd.

Naar aanleiding van oa de door Martijn gelinkte review heb ik hem zelf gekocht. Of jij er lekker op gaat spelen is iets wat erg persoonlijk is. Ik vind het een prima scherm. Andere zeggen dat FPS onspeelbaar zijn als het geen 120Hz monitor is. En weer andere claimen dat ze onspeelbaar zijn op alles wat geen 120Hz CRT scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
Badankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik mijn monitor ga verkopen, en dan 3x de Dell UltraSharp U2412M neem.
.
Sorry, ik had er niet echt bij nagedacht dat dit om aankoopadvies ging.