Toon posts:

Nieuwe game pc voor ongeveer 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Aangezien mijn PC toch al snel een jaar of 6 oud is is deze hoog nodig aan vervanging toe. Ik heb na een hele reeks posts gelezen te hebben en wat rond gesnuffeld te hebben op tweakers.net en hardware.info een lijst samen gesteld en ik zou graag jullie mening willen weten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

In eerste instantie gaat de PC gebruikt worden om op te gamen en ga ik aanschaffen na een aantal jaren op de ps3 te hebben gegamed. Ik speel van alles en nog wat zoals shooters ( BF4, COD ), RPG ( Skyrim, Fallout) en wil me ook eens aan RTS gaan wagen. Verder gebruikte ik mijn huidige systeem ook voor muziek doeleinden ( Cubase, Cakewalk etc. )

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn budget is op dit moment ongeveer 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb al een 1 TB SATA HDD liggen welke ik als data opslag wil gaan gebruiken
Toetsenbord en muis neem ik mee. Verder zal ik voorlopig een LG 32 inch Full HD tv gebruiken als monitor totdat ik wat meer heb gespaard om een nieuwe monitor te kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

CPU : Liefst Intel gezien de toekomstig mogelijke uitbreiding

Moederbord : Liefst een Mini-ITX bord aangezien ik graag een compact systeem zou willen hebben. Merk maakt mij niet zo heel veel uit. Heb al van alles gehad zoals MSI, Asrock, GigaByte en ben over al deze merken alijd tevreden geweest.

Geheugen : 8 GB DDR 3 1600 mHz

Videokaart : Hier ben ik nog een beetje over aan het twijfelen. Ik twijfel tussen een kaart gebaseerd op AMD R9 280x of een Nvidia GTX770 2GB. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de AMD aangezien deze 3GB aan boord heeft en deze hier ook goed gebruikt van maakt maar misschien hebben jullie nog tips ?

Kast : Het liefst een Mini-ITX omdat er een mogelijkheid bestaat dat deze over een tijdje naar de huiskamer verhuisd en dan moet het er uiteraard een beetje leuk uitzien om vrouwlief te vriend te houden ;)

Voeding : Ik heb wat lopen rekenen en volgens mij is een 500 Watt voeding voldoende.

SSD : Om de boel een beetje vlot te houden wil ik er graag een SSD in plaatsen. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Crucial vanwegen stromverlies bescherming.

Ik ben niet van plan om te gaan overclocken

Onderstaande lijst ben ik op dit moment op gekomen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,-€ 168,-
1ASRock B85M-ITX€ 66,05€ 66,05
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 269,99€ 269,99
1BitFenix Prodigy Oranje€ 66,25€ 66,25
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,29

Jullie advies word zeer gewaardeerd

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Je lijst ziet er goed uit, persoonlijk zou ik echter wel gaan voor een modulaire voeding in een (mini)ITX build/case. Deze heb ik zelf niet lang geleden gebruikt: pricewatch: Corsair CX500M als je echter voor XFX wilt gaan is dit ook een mooie voeding: pricewatch: XFX Pro 650W XXX Edition deze is echter iets duurder. Dit scheelt namelijk een hoop geklooi met kabels die je niet gebruikt!

Verder is de cpu goed alleen ik zou geen boxed cooler gebruiken in een kleine case als deze. Je kunt denk beter voor een goedkope aftermarked cooler gaan aangezien de airflow in je case ook niet super zal zijn (en het scheelt waarschijnlijk ook een hoop "herrie"). Zoiets bijvoorbeeld: pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik zou geen Modulaire voeding van Corsair nemen deze staan erom bekend dat ze intern brakke CapXon condensators bevatten ! Diegene zonder M aan het eind schijnen wel Ok te zijn.

• TheK1ng
WiLLoW_TieN schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:50:
Ik zou geen Modulaire voeding van Corsair nemen deze staan erom bekend dat ze intern brakke CapXon condensators bevatten ! Diegene zonder M aan het eind schijnen wel Ok te zijn.
Sorry dit wist ik niet 8)7

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Geeft helemaal niks. Ook ik heb die info van de Grootmeester op voedingen gebied de -The_Mask- ;)

• TheK1ng
WiLLoW_TieN schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:19:
[...]

Geeft helemaal niks. Ook ik heb die info van de Grootmeester op voedingen gebied de -The_Mask- ;)
Wow hij heeft er echt verstand van :O, trouwens niet te hopen dat de computer van m'n opa en oma dan over een paar weken in vlammen op gaat :+

Maar ontopic, persoonlijk zou ik er wel 2/3 tientjes meer voor over hebben om niet te hoeven kloten met al die kabels in zo'n (relatief) klein kastje, maar dit moet je voor je zelf maar eventjes bepalen.

[ Voor 8% gewijzigd door TheK1ng op 20-01-2014 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips !!!!

De aftermarket cooler lijkt mij inderdaad ook een goed idee, die ga ik er zeker in zetten.

De voeding hoeft niet per definitie van XFX te zijn. Ik heb even gekeken naar modulaire voedingen en kwam een voeding van Cooler Mater tegen

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master GM G550M€ 53,90€ 53,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 53,90

De gebruikers review ziet er goed uit. Wat is jullie mening van deze voeding ?

Verder zag ik ook nog deze staan pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W welke volgens mij prima voor mijn doeleinden te gebruiken is ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 22:47 ]

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-04 00:46
De set-up ziet er heel goed uit. Ik heb even de voeding aangepast. De Cooler Master is een mooie voeding die inderdaad, goede reviews heeft (niet alleen op Tweakers). Zover ik weet heeft deze niet van die "slechte" condensatoren.

Ook zou ik er een custom processorkoeler op zetten. Maakt in het algemeen minder geluid, ik weet niet of dit een vereiste is? De Gelid Solutions staat hoog op zijn poten dus heb je ruimte genoeg om de geheugenbankjes in kwijt te kunnen. Hij past ook makkelijk in jouw gekozen kast.

Je zou ook eventueel een Intel Core I5 4670 kunnen nemen aangezien jouw budget het toelaat, veel prestatieverschil zal je niet merken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,-€ 168,-
1ASRock B85M-ITX€ 66,05€ 66,05
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 269,99€ 269,99
1BitFenix Prodigy Oranje€ 66,25€ 66,25
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 23,-€ 23,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master GM G550M€ 53,90€ 53,90
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 774,09

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies kazuyakevin. Ik denk inderdaad dat het hem zo word. Ik had inderdaad begrepen dat de 4670 bijna geen extra prestaties bied maar wel 20 euro duurder is vandaar idd mijn keuze voor de 4570

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-04 00:46
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:49:
Bedankt voor je advies kazuyakevin. Ik denk inderdaad dat het hem zo word. Ik had inderdaad begrepen dat de 4670 bijna geen extra prestaties bied maar wel 20 euro duurder is vandaar idd mijn keuze voor de 4570
Ergens op besparen zou jammer zijn, ook heb je geen grote prestatieverschil door een betere processor of een net iets duurdere videokaart aan te schaffen. Deze videokaart zou je nog licht kunnen overclocken zonder extra koelers / geluid zodat hij even goed is als de "duurdere" 280x.

Ik zou er niets meer aan veranderen, wellicht een andere Tweaker hier anders over kan denken.
Pagina: 1