Toon posts:

windows 8 downgraden naar win 7 + andere software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Even een vraag:

ik heb een nieuwe laptop met win 8 , deze wil ik updaten met windows7 en wat andere software , daar heb ik een image file van ongeveer 16GB op een externe schijf.

hoe kan ik de factory recovery installatie (win8) overschrijven met de win7 image ?
de factory recovery win8 kan ik niet terugvinden

zie hier wat meer gegevens:
http://uploadit.org/f/9a98ae8f712937297dd174a704be7100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 14:53
Is de image gemaakt op een identieke machine? Want als dat niet zo is, dan kan het nog wel eens een probleem worden. Drivers willen nog wel eens tegenwerken, en zeker als bijv. het moederbord en de chipset compleet anders zijn. Let daar dus op.

Hoe heb je je image gemaakt? Als het een exacte kopie is van de HDD, en je wilt die image schrijven naar de HDD van je laptop, dan kan je hardcore gaan en dd gebruiken op Ubuntu. Verder zijn er veel tooltjes die daar een schil omheen gooien om het allemaal wat makkelijker te maken.

Kortom: je moet iets specifieker zijn over wat die image precies is en wat voor bestand je ervan hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:40:
Is de image gemaakt op een identieke machine? Want als dat niet zo is, dan kan het nog wel eens een probleem worden. Drivers willen nog wel eens tegenwerken, en zeker als bijv. het moederbord en de chipset compleet anders zijn. Let daar dus op.

Hoe heb je je image gemaakt? Als het een exacte kopie is van de HDD, en je wilt die image schrijven naar de HDD van je laptop, dan kan je hardcore gaan en dd gebruiken op Ubuntu. Verder zijn er veel tooltjes die daar een schil omheen gooien om het allemaal wat makkelijker te maken.

Kortom: je moet iets specifieker zijn over wat die image precies is en wat voor bestand je ervan hebt gemaakt.
je hebt wel gelijk wat betreft voorkeur voor installatie, maar het driver probleem is er niet erg meer met Windows 7. Het is mij ook met complete andere chipsets altijd gelukt een PC weer draaiend te hebben. heeft het de voorkeur? Nee, maar soms kun je niet anders, of kost dat teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 14:53
Hann1BaL schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:43:
[...]

je hebt wel gelijk wat betreft voorkeur voor installatie, maar het driver probleem is er niet erg meer met Windows 7. Het is mij ook met complete andere chipsets altijd gelukt een PC weer draaiend te hebben. heeft het de voorkeur? Nee, maar soms kun je niet anders, of kost dat teveel tijd.
Het zal best kunnen, maar doe dan een schone installatie. Ik denk inderdaad niet dat dit de beste manier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom probeer je dit te doen met images als je waarschijnlijk geen image hebt voor W7? Een in-place downgrade gaat sowieso niet lukken en zo te horen heb je geen in-de-plaats image voor die machine, dus secure boot + UEFI in MBR zetten zal het moeten worden voor je, en handmatig installeren met een losse licentie.

Overigens, waarom wil je downgraden? Windows 8.1 is een stuk sneller en gaat beter om met nieuwe hardware, en na even wennen en een paar aanpassingen (start menu in app lijst, boot to desktop aanzetten, bestands extenties aanzetten zoals je het al deed in win7) is het eigenlijk een gigantisch fijn OS qua workflow, qua techniek was het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een.wim(windowws im format) gemaakt op dezelfde machine.
Cor453 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:40:

Pagina: 1