Hallo Tweakers.
Mijn eerste pc was een Medion pc en na zo'n 7 jaar amper spellen te kunnen doen is het maar is tijd om een eigen pc in elkaar te zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil dat de nieuwste games erop kunnen draaien, ook al is het niet in ultra high.
Verder moet ik er gewoon mijn schoolwerk op kunnen doen via Microsoft Office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mooiste is 600 euro, mag uitlopen naar 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik weet niet wat ik van mijn oude Medion pc kan overnemen om zo te bezuinigen op onderdelen. Ik bezit op het moment:

Ik wou kijken of ik het RAM geheugen kon meenemen en de harde schijf. Ik weet dat er 4 ram bankjes van 1 gb in zit. Verder weet de specificaties niet precies, ik kan het niet vinden op internet dus ik zal eerst mijn pc open moeten halen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een goed moederbord, zodat ik later nog kan uitbreiden en niet meteen met high end hardware hoef te beginnen. Ik hoef in principe de processor niet over te klokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik had al in gedachte een Intel Core i5 4670 te nemen. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, zolang ik het komende jaar a 2 jaar uit de voeten kan met een computer en er maar upgrade mogelijkheden zijn voor later.
22-1-2014
Ik heb even wat uitgezocht en dit lijkt me wel wat voor in mijn pc:
Wat voor onderdelen raden jullie me verder aan?
Mijn eerste pc was een Medion pc en na zo'n 7 jaar amper spellen te kunnen doen is het maar is tijd om een eigen pc in elkaar te zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil dat de nieuwste games erop kunnen draaien, ook al is het niet in ultra high.
Verder moet ik er gewoon mijn schoolwerk op kunnen doen via Microsoft Office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mooiste is 600 euro, mag uitlopen naar 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik weet niet wat ik van mijn oude Medion pc kan overnemen om zo te bezuinigen op onderdelen. Ik bezit op het moment:

Ik wou kijken of ik het RAM geheugen kon meenemen en de harde schijf. Ik weet dat er 4 ram bankjes van 1 gb in zit. Verder weet de specificaties niet precies, ik kan het niet vinden op internet dus ik zal eerst mijn pc open moeten halen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een goed moederbord, zodat ik later nog kan uitbreiden en niet meteen met high end hardware hoef te beginnen. Ik hoef in principe de processor niet over te klokken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik had al in gedachte een Intel Core i5 4670 te nemen. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, zolang ik het komende jaar a 2 jaar uit de voeten kan met een computer en er maar upgrade mogelijkheden zijn voor later.
22-1-2014
Ik heb even wat uitgezocht en dit lijkt me wel wat voor in mijn pc:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,40 | € 187,40 |
| 1 | MSI Z87-G41 PC Mate | € 81,60 | € 81,60 |
| 1 | MSI R9 270X GAMING 2G | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 504,85 | |
Wat voor onderdelen raden jullie me verder aan?
[ Voor 34% gewijzigd door Jovano op 22-01-2014 12:50 ]