Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou beter 4*1 power fase design of de power fase design 8*2 of hoger, kom er niet echt uit op internet

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dat laatste is beter en vooral bij het overklokken.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:33
Vergeet overigens ook niet de kwaliteit (bescherming) en koeling, die zijn haast net zo belangrijk als het aantal.
Sommige 4+1 moederborden zijn alsnog betere overklokkers (of met een langere levensduur) dan andere 8+2 moederborden.

Edit: Wil je echt alles weten neem dan dit topic door: http://www.overclock.net/...-with-125w-tdp-processors

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 20-01-2014 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:35:
Vergeet overigens ook niet de kwaliteit (bescherming) en koeling, die zijn haast net zo belangrijk als het aantal.
Sommige 4+1 moederborden zijn alsnog betere overklokkers (of met een langere levensduur) dan andere 8+2 moederborden.

Edit: Wil je echt alles weten neem dan dit topic door: http://www.overclock.net/...-with-125w-tdp-processors
hoi, heb ff het topic doorgelezen en daar kom je tot de conclusie dat 4*1 phase niet goed genoeg om eigenlijk over te klokken daar raden ze ook 8*2 phase aan, nu heb ik een Asrock Z77 extreme4 en die heeft 8*4 phase, maar nu lees je ook hier en daar dat je niet lager moet gaan dan de extreme4, maar de extreme4 is toch goed genoeg om mee overteklokken(i7 2600k), en om bijvoorbeeld het geheugen over te klokken standaard 1600 met overklok bijvoorbeeld 2200/2400 mhz, er komen 5 fans in voor cooling en een coolermaster evo 212 voor de processor.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:33
Bij intel hoef je je daar vaak niet zo'n zorgen om te maken, zelfs de i7 verbruikt minder dan een AMD quadcore.
Daarnaast is de Z77 extreme4 inderdaad een prima bord.
Of het geheugen zo hoog wil gaan zal denk ik aan het geheugen zelf liggen. Doorgaans is van 1600 naar 1866 geen probleem, maar 2200-2400 is wel erg extreem.

Mocht je bv met hardware monitor kunnen uitlezen wat de temps zijn en ze zijn te hoog zou ik naar de koeling kijken (met de eve 212 is de koeling van de vrm's iets minder, zorg met je 5 casefans voor een goede flow).

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 18:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Michael_007, ik had je vorige topic gesloten met een opstapje voor een goede openingspost (Bolletje in "asrock z77 extreme4 of de asus z77-a"). Nu zie ik weer een openingspost met weinig inhoud. Er is geen set van specificaties, geen scenarioschets, eigenlijk niets. Het kan natuurlijk ook beargumenteerd worden dat een stroomvoorziening bestaande uit een minder aantal phases passender is, omdat men een lager energieverbruik wil realiseren. Dit topic doe ik in elk geval weer op slot. Mocht je vragen hebben dan kan je een bericht sturen, maar gezien de vorige topics raad ik je aan eens proberen wat meer tijd en moeite te steken in je openingsberichten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.