Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Spectre 13: high-end ultrabook met brede trackpad

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Beste redactie,

Ik verbaas me al langer over het feit dat er foto's van adapters bij laptop reviews geplaatst worden, maar nu wordt het plaatje zelfs geminimaliseerd en is amper zichtbaar. Erop klikken om te vergroten werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CAtdmpUYZpAxggD7o3cUzovQ/full.png

Ik begrijp uit de tekst dat hij 'lekker klein' is, maar enig idee over de afmetingen in cm heb ik daar niet bij.
Wat is het nut hiervan en kunnen dit soort overbodige dingen niet gewoon weggelaten worden uit een review?

• Thekilldevilhil
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-10 14:27
"Als er stond wat jij claimt had er een komma moeten staan: "Vrijwel alle modellen hebben het wigvormige ontwerp, dat Apple met zijn MacBook Airs van 2010 introduceerde."

Voor verdere discussie hierover: Geachte Redactie
of DM pls."

Hierbij de DM en nee wat je nu zegt is niet zo en dat wordt duidelijk als je de begin zin weg haalt. "et wigvormige ontwerp, dat Apple met zijn MacBook Airs van 2010 introduceerde" Sterker nog, de voorgestelde komma is onnodig en moet dus weggehaald worden. De zin die er staat impliceert wel degelijk dat apple dit wig vormige design zou hebben bedacht. Maar goed dit helpt toch niet en niemand zal toegeven dat hij een fout gemaakt heeft.

Overigens is het (blijkens de reacties) een niet duidelijke zin dus die mag om die reden al verbouwd worden, ongeacht wat.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

tweaker2010 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:26:
Beste redactie,

Ik verbaas me al langer over het feit dat er foto's van adapters bij laptop reviews geplaatst worden, maar nu wordt het plaatje zelfs geminimaliseerd en is amper zichtbaar. Erop klikken om te vergroten werkt ook niet.

[afbeelding]

Ik begrijp uit de tekst dat hij 'lekker klein' is, maar enig idee over de afmetingen in cm heb ik daar niet bij.
Wat is het nut hiervan en kunnen dit soort overbodige dingen niet gewoon weggelaten worden uit een review?
Ter info: Het plaatje kan je wel groot vinden aan het einde van de review. Maar klik voor groot zou wel beter zijn inderdaad. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:56:
[...]
Ter info: Het plaatje kan je wel groot vinden aan het einde van de review. Maar klik voor groot zou wel beter zijn inderdaad. :)
Dat had ik inmiddels ook ontdekt ja. Maar ik vindt het nogal overbodig dat het plaatje zo klein tussen de tekst gepropt staat, dus vandaar. ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een dure laptop met een ratelende fan en een 'redelijke' accu een score van zeer goed geven?

Dat zijn forse nadelen die laptops al snel kunnen doen afvallen bij een zoektocht.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Kennelijk vond de reviewer de prijs van doorslaggevend belang. Voor een ultrabook is de accuduur extra belangrijk idd.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
For what it's worth: ik heb het plaatje van de adapter klikbaar gemaakt. Het is vooral bedoeld om een indicatie van de grootte te geven, op verzoek van lezers. Het is niet een onderdeel waar mensen normaliter heel erg in geinteresseerd zijn.

@Thekilldevilhil: De komma was geen voorstel. Je kunt echt niet zeggen dat ik met de zin zoals die er nu staat, Apple de credits geef voor het eerste gebruik van de wigvorm bij laptops. Er staat simpelweg: "Vrijwel alle modellen hebben het wigvormige ontwerp dat Apple met zijn MacBook Airs van 2010 introduceerde." Je zou 'wigvormige' zelfs kunnen weglaten zonder dat de inhoud aangetast wordt want het gaat specifiek om het ontwerp van de Air. Wat ik met de komma bedoelde was, dat ik me de verwarring nog voor kon stellen als die er stond. Bij "Vrijwel alle modellen hebben het wigvormige ontwerp, dat Apple met zijn MacBook Airs van 2010 introduceerde." verwijst "ontwerp" naar een algemeen wigvormig design, dat Apple met zijn Air geintroduceerd zou hebben, wat niet zo is.

@Delerium: met 'ratelende fan' chargeer je. Er zijn maar bijzonder weinig laptops waarbij je de fan niet hoort en vaak hebben die modellen een speciale modus waardoor je cpu minder presteert. Om een indicatie te geven: de fans van Apple-MacBooks zijn onder belasting duidelijker hoorbaar dan die van deze Spectre. Ja het is een minpunt 'als we kritisch kijken', zoals in de conclusie staat, maar zware puntenaftrek is niet op zijn plaats.

Wat de accuduur betreft: die moet je bekijken met de resolutie als trade-off in het achterhoofd. De accuduur is voor een ultrabook redelijk, maar voor een ultrabook met deze resolutie gewoon goed. Wil je een ultrabook met sublieme accuduur, dan moet je een model met lagere resolutie nemen.
Pagina: 1