Toon posts:

Hoe goed is een Swift MC462 nu eigenlijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen dacht ik :
"Laat ik eens kijken of de CPU met een Burn-in van een paar weken nu einelijk eens burn-in verschijnselen gaat vertonen."

Nu, misschien wel en moet ik m'n mening over deze cpu herzien. Maar daarover heb ik het later misschien nog wel eens.

Dit gaat over die koeler. Swift MC462.
Holadiee :)

Dit systeem begon ooit op 900 Mhz te draaien met deze CPU. 1Ghz 'guaranteed' maar ik draaide op een brakke Codesign voeding en een standaard "Green Cooler".
UGH.!!

900 Mhz op standaard vcore (1.60 sensors zeggen 1.62)was stabiel bij 45 idle en 50+ stressed. Jakkiebah...

Dan een periode met veel getweak, gemod, getest, andere koelers, voeding, geheugen, bios, voltage mod uitgevoerd..

Zeven maanden later nu dus, maar eens kijken wat het nu doet.
Vcore terug zetten maar..
D'r zit een voltage mod op, dus naar 1.250 om 1.62 te krijgen :+

En dan testen dus :
==================
Kamer op 21.5
Chipset 22.0 (soms 22.5, hij zal daar wel tussenin zitten)
idle 30
stressed 32
:D

*Hinnik*

De fans staan allemaal op lage spanning, CPU fan is een 47cfm Panaflo op 10,5 volt.
(Bij de koeler zoals'ie overal getest wordt zit of een 80cfm Delta80HP -oude versie koeler- of een Sanyo Denki 55 cfm -nieuwe versie af fabriek-)

Uhh ja..
2 graden verschil idle / stressed . En als ik CPUcool aanzet gaat de boel naar 25 Idle en komt nooit aan de 30 tenzij ik een CPU opwarm progje start...
Toch wel bruut dat Swiftje dus !

>:)

Hooi.

PS dit is dus op 900 Mhz, zoals de boel vroeger draaide. Als dat nog niet duidelijk was !! ;)

Verwijderd

wat wil je nou?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op vrijdag 08 juni 2001 08:40 schreef Hiro Shima het volgende:
wat wil je nou?
Hij meld het gewoon even.... prima toch

Netjes hoor Hooi :)
En dat op de vroege morgen (06:01)
Wat doet een mens op die tijd achter zijn computer LOL. Is dit gepost voor of na het slapengaan ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Mwuoah,
ik (wij *ehum*) was/waren al om 9 uur s'avonds in bed belandt.

->> Dus was ik al om 5 uur s'morgens weer aan het rondspoken. Ach ja..
:)

Hiroshima,
dit is gewoon info als Tweakers zich afvragen of die koeler echt goed is, en hoeveel het in de praktijk kan schelen..

8-) == MC462

Verwijderd

Het enige nadeel is dat dat ding zo VERSCHRIKKELIJK duur is =) ik blijf nog lekker bij mijn fop38 =D

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je al een fop38 hebt is het niet de moeite om nog een swiftech te kopen, aangezien de fop ook al heel goed is. Maar mocht je nog met een orbjes zitten ofzo, en je wilt een goede vervanging hebben. Is de swiftech toch een mooi dingetje.

Geen inspiratie

Verwijderd

Jaja, die Hooi.
Eerst z'n vriendin sufn.., ehm, 'praten'. Dan even slapie doen om vervolgens eindelijk eens rustig te kunnen computeren zonder bemoeienis van de vrouw :)

Maargoed Hooi, zet 'm op. 1200+ willen we zien!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

Tubby

or not to be

Op vrijdag 08 juni 2001 13:38 schreef DaBit het volgende:
Jaja, die Hooi.
Eerst z'n vriendin sufn.., ehm, 'praten'. Dan even slapie doen om vervolgens eindelijk eens rustig te kunnen computeren zonder bemoeienis van de vrouw :)
*grinnik* :)
werkt goed hoor, gewoon om half1 zeggen dat je niet kan slapen en dan gaan computeren ;) tenminste nu kan het, nu maakt ie geen teringherrie meer...

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Topicstarter
:D

Jaja,
k'zeg maar zo, k'zeg maar niets..

1200 wordt helaas niet mogelijk, op Vcore max nu (2.38 V) gaat die CPU gek doen. Max is ca. 2.30 en dat geeft max 1122.

Bij de 1100 in de buurt wil ook opeens de FSB niet meer naar boven de 104/105 ;(

Ach ja, dan maar de stilte B-)

Verwijderd

Niks zeggen is het verstandigste. Alles wat je zegt zal tegen je gebruikt worden >:)

En voor de rest: een dik peltiertje werkt nog wel hoor!

Verwijderd

hoeveel dba is die swiftech?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 14:08 schreef thepretender het volgende:
hoeveel dba is die swiftech?
D'r zit nu een Panaflo fan op zoals al vermeldt. Op 12Volt maakt die iets van 38 Db, zal dus op 10,5 iets van 35 / 36 zijn.
Echt OC-en betekent solderen..

Geplaatst door DaBit - vrijdag 08 juni 2001 14:04

--------------------------------------------------------------------------------
Niks zeggen is het verstandigste. Alles wat je zegt zal tegen je gebruikt worden
En voor de rest: een dik peltiertje werkt nog wel hoor!

Maar ik vrees dat ook een pelttier die CPU niet naar de 1200 krijgt, misschien wel stabiel naar 1150 of iets dergelijks.

Vergeet niet, dat als die Swift koud is, het ca. 5 minuten duurt om dat pondje rood koper op te warmen. Het probleem is echt niet de temp, hij wil gewoon niet meer dan 1100 / 1150 vrees ik.

En de Vcore.. in de buurt van de 1100 moet ik een tiende omhoog voor elke 20 Mhz meer.
1100 -> 2,21
5x0,10 erbij..
2,70 Volt Vcore lijkt me niet gezond eigenlijk >:)

//edit : net is niet niet als u voeltwatikbedoel...

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Hooi

Waar heb je de Swift gekocht? Overal ter wereld is ie "out of stock".

"Choose life"

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hem ergens begin maart ge pre-ordered bij de OC-shop. Ik geloof dat ze die Swift uiteindelijk eind Maart aan mij hebben geleverd.
;)

Verwijderd

Ik bedank die sukkel bij t.net die de Crash zo'n gevolgen heeft laten hebben. Nu kan ik eindelijk de root van m'n public_html opschonen

O, was jij dat ..
Ja, ik had even van astalavista het crack.tweakers.net scriptje gedownload, en dat werkte blijkbaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
LOL,
ok zou m'n broer es moeten waarschuwen met wat 'ie daar allemaal naar beneden haalt...

>:)
Pagina: 1