Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DeSarcast
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
De situatie is als volgt:

Ik heb een FTP server draaien op een 2k3 x64 host (samen met vele anderen) icm vm server 1.09 (ja oud ja!)
Plots crasht de FTP VM dagelijks, met als melding in de VM console "not enough resources to complete action (1450)".

opnieuw toevoegen van de vmdk etc helpt niet, na de crash wilt hij ook niet meer booten, telkens krijg ik dan een melding "invalid config file".

1 keer heb ik een chckdsk weten te doen, daar kwam uit dat het filesystem corrupt was en vele bad sectors (de fysieke disk heeft trouwens geen issues)

Importeren op een andere host lukt niet. Ik denk dat de VMDK verrot is. De hamvraag, iemand suggestie / ervaringen voor een goede vmdk repair tool ? Ik heb al meerdere KB's van vmware zelf geprobeerd maar dat gaat doorgaans over ESX etc, ik heb gewoon oude VM zooi draaien eigenlijk.

Ik hoop dat iemand mij de goede richting op kan wijzen, ik zit al een week te hanessen en mijn collega's hun geduld is op :X

Bij voorbaat dank!!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een backup van de VM restoren of een nieuwe VM inrichten lijkt mij de snelste oplossing eigenlijk. En daarna snel de omgeving upgraden als je het mij vraagt. Wat staat er trouwens in de config file? Is die nog wel correct en leesbaar?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DeSarcast
Ik kan de config file gewoon openen en ik zie geen rare dingen eigenlijk, voor zover ik dat kan beoordelen.
Het rare is, na een reboot van de host, kan ik hem wél starten, echter na een minuut of twee crasht de VM weer. Ik heb geen recente backup van de VM, wél van de FTP data en de config van de FTP server software.

Opnieuw inrichten van een VM lijkt het beste inderdaad, echter had een recovery tool mij zoveel ellende gescheeld, we kampen namelijk met ruimte op onze hosts en deze FTP heeft om en nabij een TB aan data.

• Bor

Bor

Is de schijf waar deze VM op staat niet gewoon vol gezien de "not enough resources" melding (of vol geweest)?

• DeSarcast
Bor de Wollef schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:57:
Is de schijf waar deze VM op staat niet gewoon vol gezien de "not enough resources" melding (of vol geweest)?
Had ik even erbij moeten zetten, sorry, schijf heeft plenty ruimte, ook aan het geheugen ligt het niet, de host heeft 32 Gb, en daarnaast,als ik alleen de FTP VM draai en al het andere uit laat crasht hij ook met dezelfde melding, dus aan de hw resources kan het niet liggen.

• Bor

Bor

Wat geeft die melding nou precies? Want als ik google kom ik bijna altijd bij backup software (of ntbackup) uit bij het maken van backups van zeer veel data (ism weinig resources) of het maken van een backup bij zeer veel open files.

• DeSarcast
Even nog een keer geboot:

Operation file on e:\vm-hd\aeuftp\aeuftp_E_drive.vmdk failed (insufficient system resources exist to complete the requested service). Choose retry to attempt the operation again. Choose abort to terminate.Choose continue to fw the error to the guest OS.

Hij reageert enkel op Abort, en daarna blijft de console meestal ook hangen. Als ik daarna probeer te rebooten dan zegt ie config file invalid.

Andere VM's op deze host hebben nergens last van

• Bor

Bor

Zijn de andere vm's van een soortgelijke omvang wat betreft resources? Ik zou gewoon een nieuwe VM gaan bouwen, zorgen voor een goede backup procedure en asap de hypervisor migreren of upgraden. Zoals je zelf al aangeeft is deze al erg oud.

• DeSarcast
Bor de Wollef schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:43:
Zijn de andere vm's van een soortgelijke omvang wat betreft resources? Ik zou gewoon een nieuwe VM gaan bouwen, zorgen voor een goede backup procedure en asap de hypervisor migreren of upgraden. Zoals je zelf al aangeeft is deze al erg oud.
1 is ongeveer net zo groot, de rest lang geen TB. We willen ook VM gaan migreren naar Hyper V op den duur, maar migereren kan niet meer met 2003 R2, te oud :/

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik post nog wel mocht ik er verder mee komen :)

• DeSarcast
Je raad het nooit, net een nieuwere Vmware server geinstalleerd op een andere host, vmdk word netjes gemount en hij draait alweer.... if i only knew |:(
Pagina: 1