Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Home cinema set slaapkamer bevestiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Forumleden van Tweakers,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een homecinema setje voor op mijn slaapkamer en zal graag van jullie een uiteindelijk oordeel willen hebben.

Ik ben naar de BCC gegaan waar ik verschillende speakers kon beluisteren en heb hier het volgende setje beluisterd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X1000€ 255,-€ 255,-
1Boston Acoustics A 25 (Zwart)€ 69,-€ 69,-
1Yamaha YST-SW012 (Zwart)€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 402,-

Dit vond ik in de winkel hartstikke mooi klinken en voldeed aan mijn wensen.
Nu heb ik als vraag aan jullie: zal dit wel goed klinken in mijn slaapkamer? dit omdat het een slaapkamer is en dus niet bepaald groot. Zal dit veel verschil maken dan in de winkel? Verder vond ik het met de sub goed klinken alleen is het niet bepaald een duur model. Ik zie op tweakers heel vaak dat er wordt aangeraden om zeker niet te besparen op de sub omdat dat je setje kan verpesten. Is dit voor deze prijscategorie een goede sub of raden jullie mij wat anders aan? het budget ligt toch wel op de 150 euro maximaal.

Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden :9 (in mijn wenslijst staat btw maar 1 A25 speaker maar dat zijn er natuurlijk 2 bij aankoop. wist niet hoe ik een zelfde model nogmaals kon toevoegen aan mijn wenslijst

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Grootte van een kamer is nu niet per se het meest belangrijke. Akoestiek is veel belangrijker, maar als de kamer niet te groot is kun je in ieder geval toe met minder power en zullen die BA25's best afdoende zijn.

Als je dit beluisterd hebt bij de BCC dan zeg ik:doen! Het blijft persoonlijk en ik durf m wel aan: Als het bij de BCC goed klonk voor jou, dan klinken ze dat in je slaapkamer ook, mits goed bevestigd en goed afgesteld, maar dat heb je zelf in de hand.

Beter advies dan je eigen gehoor en smaak is er niet

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:29:
Ik zie op tweakers heel vaak dat er wordt aangeraden om zeker niet te besparen op de sub omdat dat je setje kan verpesten. Is dit voor deze prijscategorie een goede sub of raden jullie mij wat anders aan? het budget ligt toch wel op de 150 euro maximaal.
Nadeel van goedkopere subwoofers is dat ze veelal meer bonken dan subtiel meespelen. En dat laatste is toch wel wat je met muziek wilt. Maar - met alle respect - ga je voor dit budget niet zo'n subwoofer vinden.

Ik heb zelf ook een paartje A25 op de slaapkamer staan (aangestuurd door een Arcam AVR250 met als bron een Squeezebox Touch) en zit ook op een leuke subwoofer te azen. Iets van een BK XLS200 of zelfs XLS400.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 20-01-2014 12:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Nadeel van goedkopere subwoofers is dat ze veelal meer bonken dan subtiel meespelen. En dat laatste is toch wel wat je met muziek wilt. Maar - met alle respect - ga je voor dit budget niet zo'n subwoofer vinden.

Ik heb zelf ook een paartje A25 op de slaapkamer staan (aangestuurd door een Arcam AVR250 met als bron een Squeezebox Touch) en zit ook op een leuke subwoofer te azen. Iets van een BK XLS200 of zelfs XLS400.
Nou is het zo dat ik verder niet echt een idee heb hoe een sub uit een duurdere categorie klinkt. vanaf welke prijs zou ik dus wel een goede sub kunnen krijgen die niet alleen maar bonkt?

Alvast bedankt.

Meerdere adviezen of mensen die ervaring hebben met die sub hoor ik graag wat hun bevindingen zijn :*)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb deze Sub ook thuis, als je hem niet al te hard aanzet gaat het prima. Natuurlijk het is geen Sub van 500+ euries maar voor dit geld prima.

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Afvalzak schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:39:
Ik heb deze Sub ook thuis, als je hem niet al te hard aanzet gaat het prima. Natuurlijk het is geen Sub van 500+ euries maar voor dit geld prima.
ah kijk aan dit soort dingen heb ik wat! het is natuurlijk dat ik een beperkt budget heb en ik kom van een pc speaker setje dus dit moet al een hele verbetering zijn lijkt mij. Heb je hem verder al lang? en gebruik je hem alleen voor films of luister je er ook graag muziek mee? zo ja welk genre muziek luister je dan en hoe klinkt het?

Alvast bedankt! :)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Wat je ook kan doen is in plaats van een sub erbij iets hogere segment speakers kopen als je daar de ruimte voor hebt. Zelf heb ik een Klipsch set staan en het valt mij op dat de rears, de RB-81, het op zichzelf ook al erg goed doen en relatief diep gaan. Als ik het zo hoor vallen 2 daarvan nog net binnen het budget dat je hebt.

http://www.correct.nl/zoe...NAAM=klipsch+RB&MODE=Zoek

Als je de kans hebt wat meer luidsprekers te beluisteren zou ik dat zeker doen.

Het kan zijn dat er wat mis was met de opstelling, maar de keer dat ik die Boston Acoustics beluisterde en vergeleek met soortgelijke speakers vond ik ze zwaar ondermaats. Voor het geld vind je misschien niet veel speakers die beter zijn maar als je net iets meer uitgeeft ga je er veel op vooruit. Een luistersessie waarbij je snel kan switchen tussen speakers is ideaal om te vergelijken.

[ Voor 29% gewijzigd door warcow op 20-01-2014 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
warcow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:51:
Wat je ook kan doen is in plaats van een sub erbij iets hogere segment speakers kopen als je daar de ruimte voor hebt. Zelf heb ik een Klipsch set staan en het valt mij op dat de rears, de RB-81, het op zichzelf ook al erg goed doen en relatief diep gaan. Als ik het zo hoor vallen 2 daarvan nog net binnen het budget dat je hebt.

http://www.correct.nl/zoe...NAAM=klipsch+RB&MODE=Zoek

Als je de kans hebt wat meer luidsprekers te beluisteren zou ik dat zeker doen.

Het kan zijn dat er wat mis was met de opstelling, maar de keer dat ik die Boston Acoustics beluisterde en vergeleek met soortgelijke speakers vond ik ze zwaar ondermaats. Voor het geld vind je misschien niet veel speakers die beter zijn maar als je net iets meer uitgeeft ga je er veel op vooruit. Een luistersessie waarbij je snel kan switchen tussen speakers is ideaal om te vergelijken.
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het helemaal geweldig vind dat ik zo snel allemaal reacties krijg!

nou is het zo dat ik het setje op mijn slaapkamer wou zetten dus niet echt veel ruimte heb. grotere speakers inplaats van een sub zit er dus niet echt in. Helaas heb ik ook niet een HiFi speciaalzaak in de buurt waar ik echt goed geholpen kan worden. de BCC waar ik ben geweest heeft dus wel wat staan maar heb het idee dat ze er niet echt verstand van hebben. :-( Nou had ik op internet hele goede reviews gelezen over de A25's en dat is de reden dat ik die ben gaan luisteren in de winkel. klonken heel goed als je het mij vraagt. Zit alleen een beetje met de vraag van wat voor sub ik nou nodig heb. wil natuurlijk niet later spijt krijgen van mijn aankoop en wou dus daarom jullie meningen/tips horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een vraagje voor jullie tweakers en ik hoop dat jullie dit kunnen beantwoorden.
Ik ben nog niet helemaal uit de subwoofer die ik zou willen aanschaffen. Dit omdat er vaak word gezegd dat je daar beter niet op kunt besparen. Nou heb ik momenteel een PC speakers setje van logitech aangesloten op mijn tv namelijk pricewatch: Logitech Speaker System Z623 dit setje. Is het ook mogelijk om deze subwoofer tijdelijk aan te sluiten op mijn receiver zodat ik langer de tijd heb om erover na te denken/ te sparen? Alvast bedankt voor het antwoord

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

warcow schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:51:
Voor het geld zijn de A25 erg goed, maar dat komt vooral omdat er in de lagere prijsklasses niet veel speakers zijn te vinden. Argon schijnt een nog goedkopere speaker te hebben die goed klinkt maar die heb ik nog niet kunnen beluisteren. Nadeel van de A25 vind ik wel dat ze een goede versterking nodig hebben en dan niet veel vermogen maar vooral stabiel. Ik heb A25's gehoord op goedkope receivers en als vervanging op kant en klare setjes (dus aangesloten op een JVC all-in-one) en dan mis ik de emotie. Emotie die ik uit mijn A25's wel krijg als deze aan zijn gesloten op mijn set beneden of de Arcam boven. Dan krijg ik bijvoorbeeld met Lavinia Meijer hoog en helder geluid wat soms nog verder gaat (voor mijn idee) dan mijn Focals bieden.
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:28:
Is het ook mogelijk om deze subwoofer tijdelijk aan te sluiten op mijn receiver zodat ik langer de tijd heb om erover na te denken/ te sparen? Alvast bedankt voor het antwoord
Je zou een verloopje kunnen nemen van 3,5mm jack naar RCA en dan de Logitech op de Subwoofer Pre-Out aan kunnen sluiten. Of het (optimaal) werkt is een tweede: subwoofers van PC-setjes zijn intern geregeld met crossovers en dat soort dingen en het is dus de vraag of je het goed af krijgt geregeld. Maar iets slopen zal je er niet meer doen aangezien de subwoofer gewoon een signaal krijgt vanaf de receiver.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Als ik dat zo hoor fear moet ik die speakers eens opnieuw beluisteren. Ik hoorde ze naast oa focals en die laatste klonken heel erg veel beter. Misschien heb ik ipv de a25 wel een andere gehoord dan. :P

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

warcow schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:11:
Als ik dat zo hoor fear moet ik die speakers eens opnieuw beluisteren. Ik hoorde ze naast oa focals en die laatste klonken heel erg veel beter. Misschien heb ik ipv de a25 wel een andere gehoord dan. :P
Moet eerlijk zeggen dat Lavinia Meijer (harp) het eerste is waarbij ik dit idee had. De A25 blijf ik grappige speakers vinden voor op de slaapkamer en voor het geld, maar het zijn zeker niet de wonderspeakers die sommigen het vinden. Al wil ik ook wel eens de Zensor 1, Argon ARG6350 en de Q-Acoustics 2020i testen. Maar om die nu allemaal te kopen en dan ook nog voor alleen de slaapkamer is ook zo wat :P

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:43:
[...]

ah kijk aan dit soort dingen heb ik wat! het is natuurlijk dat ik een beperkt budget heb en ik kom van een pc speaker setje dus dit moet al een hele verbetering zijn lijkt mij. Heb je hem verder al lang? en gebruik je hem alleen voor films of luister je er ook graag muziek mee? zo ja welk genre muziek luister je dan en hoe klinkt het?

Alvast bedankt! :)
Helemaal gemist maar alsnog: hij staat bij mij in de woonkamer dus wordt vrijwel dagelijks gebruikt voor series, films, muziek etc. ;)
Heb hem nu een jaartje.
Muziek gaat van metal tot pop en klinkt allemaal prima, heb hem niet al te hard staan (dat je hem een beetje voelt) en het klinkt iig een stuk beter dan mijn Logitech setje boven ;)

Last.fm | Code Talks

• Pexdex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 09:42
Afvalzak schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:45:
[...]

Helemaal gemist maar alsnog: hij staat bij mij in de woonkamer dus wordt vrijwel dagelijks gebruikt voor series, films, muziek etc. ;)
Heb hem nu een jaartje.
Muziek gaat van metal tot pop en klinkt allemaal prima, heb hem niet al te hard staan (dat je hem een beetje voelt) en het klinkt iig een stuk beter dan mijn Logitech setje boven ;)
beter laat dan nooit ;)
Bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een subwoofer gevonden van klipsch namelijk de KSW10 voor 150 eu.
Is dit een betere subwoofer dan de yamaha of zal dat niet veel verschillen qua kwaliteit geluid. Ook moet er rekening gehouden worden met dat het setje komt te staan op mijn slaapkamer. Zou zo'n sub dan ook te groot zijn voor de ruimte of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt
Pagina: 1