Vier beeldschermen - één kaart

Pagina: 1
Acties:

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Beste medetweakers,

voor een pc op kantoor ben ik op zoek naar een PCIe videokaart waar vier beeldschermen op aangesloten kunnen worden. Onze oude HD4850x2 is namelijk overleden. Het moet per se één kaart zijn, omdat de PC in kwestie een Asus P5Q moederbord heeft en dat heeft maar één PCIe x16 slot.

De vier schermen zijn van het type Philips Brilliance 220SW en beschikken enkel over VGA en DVI. Verloopstekkertjes zouden eventueel een mogelijkheid zijn, maar het liefst nemen we een kaart met vier DVI poorten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze zoektocht, aangezien de pricewatch geen mogelijkheden biedt om het aantal poorten dat je van een bepaald type wil te specificeren (misschien tip voor verbetering?)

• Haribo112
  • Niet online
Ah bedankt. Dit is echter wel prijzig. Voor de kaart voor vier schermen betaal je volgens de pricewatch 450 euro...

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10
Is dit niet iets:

http://www.club-3d.com/in...-profile-eyefinity-4.html
CGAX-7758LM4

En dan toch even met verloopjes. Dan ben je er in een keer.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 21:26

Emiel1984

Made in NL

Powergrim schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:46:
Is dit niet iets:

http://www.club-3d.com/in...-profile-eyefinity-4.html
CGAX-7758LM4

En dan toch even met verloopjes. Dan ben je er in een keer.
Linkje naar tweakers pricewatch ;) :
pricewatch: Powercolor Radeon HD HD7750 2GB GDDR5 Eyefinity 4 LP Edition (UEFI)

[LTS][MTS][HTS]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
Misschien is een usb naar dvi nog een oplossing?
http://nl.startech.com/AV...apter-1920x1200~USB2DVIE3

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Vergelijking met duurdere kaart.
http://tweakers.net/price.../350968;349177/categorie/

Wat zijn de werkzaamheden achter de PC ?
Bij 4 schermen is een snelle kaart essentieel om goed te kunnen werken is mijn mening.
De snelheid heeft te maken met de werkzaamheden die uitgevoerd worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Emiel1984 op 20-01-2014 12:01 ]

[LTS][MTS][HTS]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik voor de echt goedkope oplossing gaan, pak 2x een GTS210 ofzo (of een simpele Radeon van een paar tientjes, die zijn er ook zat).
Zet er 1 in het x16 slot, zet de andere in een van de x1 sloten. Bandbreedte heb je toch wel genoeg, enige dat je hoeft te doen is 't slot passend te maken .

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-02 22:22
Bedenk alleen wel dat je hooguit 2 a 3 schermen per kaart via passieve adapters kunt aansluiten. Voor de rest moet je een actieve adapter van mini Displayport naar wat je wilt aanschaffen. Tenzij de schermen ook (mini) Displayport hebben natuurlijk :)

• Haribo112
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:02:
Persoonlijk zou ik voor de echt goedkope oplossing gaan, pak 2x een GTS210 ofzo (of een simpele Radeon van een paar tientjes, die zijn er ook zat).
Zet er 1 in het x16 slot, zet de andere in een van de x1 sloten. Bandbreedte heb je toch wel genoeg, enige dat je hoeft te doen is 't slot passend te maken .
Ja als er x1 sloten zouden zijn kon dat. Maar de Asus P5Q heeft alleen een PCI-e x16 slot en voor de rest PCI (zonder e) sloten.

EDIT: scratch that. Er zijn wel x1 poorten. Maar toch liever op één kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Haribo112 op 20-01-2014 12:06 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Haribo112 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Ja als er x1 sloten zouden zijn kon dat. Maar de Asus P5Q heeft alleen een PCI-e x16 slot en voor de rest PCI (zonder e) sloten.
pricewatch: Asus P5Q
Hier staat toch echt dat deze "2x PCI-e x1" slot heeft..

[LTS][MTS][HTS]

• Haribo112
  • Niet online
Ik had het net ook door ja. Maar ik ga liever niet op zakelijke apparaten dergelijke hacks toepassen... Zijn er niet gewoon stiekem nog ergens kaarten met 4 x DVI er op?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30

M2M

medicijnman

nee, tenzij je heel prijzig wil gaan. Gewoon twee kaarten er in stoppen. Tenzij het ding op windows XP draait is het geen probleem om dat aan de praat te krijgen en maakt het zelfs weinig uit welke fabrikant je kiest.

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haribo112 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:07:
Ik had het net ook door ja. Maar ik ga liever niet op zakelijke apparaten dergelijke hacks toepassen... Zijn er niet gewoon stiekem nog ergens kaarten met 4 x DVI er op?
Kaarten met 4x DVI vind je niet, met uitzondering van heel duur Matrox spul.

Ik zou dan gewoon kijken naar iets als pricewatch: Club3D Radeon HD 6450 1GB PCI Express x1 Noiseless keer 2, dan hoef je niet eens te zagen in je PCIsloten of wat dan ook. En je bent voor 60 euro klaar, misschien iets meer omdat je dan nog 2 HDMIkabels moet pakken ipv DVI.

Daarmee heb je in elk geval de goedkoopste oplossing te pakken denk ik. Natuurlijk zou 1 kaar idealer zijn, maar die kosten gewoon een pak meer.
M2M schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:07:
nee, tenzij je heel prijzig wil gaan. Gewoon twee kaarten er in stoppen. Tenzij het ding op windows XP draait is het geen probleem om dat aan de praat te krijgen en maakt het zelfs weinig uit welke fabrikant je kiest.
Want onder XP zou je niet met 2 videokaarten kunnen draaien? Dat kan prima hoor. Sterker nog, ik draai al vanaf Windows 98 met 2 videokaarten. De eerste die lastig deed was Vista die liep te eikelen met drivers waardoor je niet met een Nvidia en AMD naast elkaar kon draaien. 2x AMD deed het echter prima. Vanaf Win7 is die beperking er gelukkig niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 20-01-2014 12:26 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02 21:48
dan dus 2x HDMI-DVI kabel ;).
zoiets dus: pricewatch: König HDMI - DVI Kabel 1.5m

Gamertag: timmie271

• Haribo112
  • Niet online
Hmm, en dan zou ik bij Azerty voor 120 euro klaar zijn. Dat is een goede optie.

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-01 20:43
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is om een videokaart te kiezen met een dvi aansluiting en een displayport 1.2 aansluiting. Dan kun je door middel van een MST hub 3x een full hd scherm aansluiten aan de displayport aansluiting.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-02 21:48
SuperSjoerd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:35:
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is om een videokaart te kiezen met een dvi aansluiting en een displayport 1.2 aansluiting. Dan kun je door middel van een MST hub 3x een full hd scherm aansluiten aan de displayport aansluiting.
De schermen beschikten alleen over DVI en VGA als ik het goed begrepen had. Dus ik weet niet of je HDMI bedoelde via dp?

Gamertag: timmie271

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08-2025
Uit ervaring zou ik dit sterk afraden. Als je alleen spreadsheets bewerkt, okee, dan werkt het goed. Maar het afspelen van video kan je wel vergeten. Scherm gaat dan ontzettend hard haperen, helemaal met grote resoluties (1600x1200).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:30

M2M

medicijnman

TERW_DAN schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:24:

Want onder XP zou je niet met 2 videokaarten kunnen draaien? Dat kan prima hoor. Sterker nog, ik draai al vanaf Windows 98 met 2 videokaarten. De eerste die lastig deed was Vista die liep te eikelen met drivers waardoor je niet met een Nvidia en AMD naast elkaar kon draaien. 2x AMD deed het echter prima. Vanaf Win7 is die beperking er gelukkig niet meer.
Daar doelde ik op. Nvidia en AMD naast elkaar op windows XP heeft mij regelmatig hoofdpijn opgeleverd. Sinds WDDM1.1 niet meer :)

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Haribo112
  • Niet online
Aha bedankt. Heb inmiddels de oplossing van TERW_DAN uitgevoerd en de kaarten besteld bij Azerty. Dagje of twee levertijd en dan zal ik eens kijken of het werkt en dat hier melden.
Bedankt voor de hulp allen!
Pagina: 1