• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beste Mede tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig!
Ik heb een systeem met de volgende hardware:
- CPU: Intel Core i5 4670 Boxed;
- Mobo: Gigabyte Z87X UD3H (en op het eind in cpu-z krijg ik CF te zien), dus Gigabyte GA-Z87X-UD3H (CF);
- Geheugens; 2x 4GB Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
- MSI R9 270 2GB GAMING;
- PSU: Corsair 1000W;
- SSD; samung EVO 256GB.
- Bios moederbord F7
- Windows 7 x64 enterprise

Probleem:
Als ik het systeem aan zet, draait alles maar ik krijg geen beeld. Na een tweede herstart poging krijgt ik wel beeld en alles werkt.
Nadat systeem opgestart is, heb ik totaal geen last van crashen, helemaal niks.

Eerst had ik een MSI Z87-G45 Gaming en ik dacht dat de probleem aan de moederbord zou liggen.

Testingen gedaan:
- Met 1 DDR3, blijft de probleem aanwezig;
- VGA eruit gehaald en alleen met IGP getest, probleem blijft aanwezig;
- Met VGA erin en in de bios gekozen als Default vanuit de PCI-ex x16 als eerst te lezen, probleem blijft
- andere (nieuwe) PSU getest, probleem blijft aanwezig;
- BIOS gereset, probleem blijft aanwezig;
- alle USB poorten van de behuizing weggehaald, blijft de probleem aanwezig;
- Ik gebruik alleen een USB muis en toetsenbord, verder geen USB apparaat aangesloten.

Echt ik weet niet meer, ik heb zitten googlen en ze spreken van een misschien over een COLD BOOT.

Als iemand ervaring heeft met dit soort probleem, graag laat me weten a.u.b.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Doeyourthing

[ Voor 4% gewijzigd door DoeYourThing op 24-01-2014 19:05 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Wat staat er in het BIOS geselecteerd als primary display? Je kunt kiezen uit onboard of PCIe.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik weet niet of het relevant is..maar ik heb vanmorgen net mn i5 4670k bak in elkaar gedraait.. op basis van een Gigabyte Z87X-D3H ism 4x 2 GB Corsair DHX3 geheugen wat ik hergebruik.. echter deze starte ook niet feilloos.. omdat het Standaard voltage voor DDR3 1.5 volt is.. en de Corsair modules 1.65 willen..

op 1.5 volt geen last van crashes.. alleen het opstarten duurt wel 5 minuten omdat het geheugencontroller het geheugen niet aan de praat krijgt in 1 keer..

geheugen op 1.65 volt gezet.. en nu start die gewoon binnen 30 seconden naar de W7 desktop..

404 Signature not found

Verwijderd

Alle kabels gecontroleerd? Lijkt op een initialisatieprobleem.
Firmware ssd up to date?

• DoeYourThing
@Folke: in de BIOS staat default dat PCI-ex 1 16x en daar is waar het VGA ook aangesloten staat.

@SMSfreakie; Ik ga straks weer controleren of de voltage goed ingesteld is. SSD heb ik nog niet geupdate.

@ E65, ja ik heb alle kabels gecontroleerd.
Bedankt voor jullie tips, ik ga alles nogmaals controleren.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Stel anders je complete geheugen handmatig in ipv AUTO :)

dat ik geen crashes kreeg kwam ook mede door dat de modules op 1333mhz liepen ipv 1600

404 Signature not found

• DoeYourThing
Ik heb alles getest en het blijkt volgens mij dat de moederbord de boosdoener kan zijn.

Maar een vraagje. Ik heb een stukje video gefilmd, maar hoort dit zo te zijn, dat een lekstroom is op metalen delen o.a. koeler, backplate of de USB behuizing (achterin) :? :? :?

Download video

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

even de laatste bios erop flashen, zal niet de eerste keer zijn dat dit een soortgelijk probleem oplost ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• DoeYourThing
beste Millman,

Ik heb nu de laatste BIOS F7, of kan je me doorverwijzen naar een laatste (beta) versie die goed werk?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Als je het laatste bios erop hebt staan dan kan dat het probleem niet zijn.

maar ik kwam dit tegen, en ik denk dat je daar even naar moet kijken, of je voeding Haswell ready is:
http://forum.giga-byte.nl...on=printpage;topic=8917.0

En verder: hoe heb jij je uitknop ingesteld? Kan het zijn dat die bij uitzetten in sleepmode gaat in plaats van uit? En dat je door bepaalde Cstate instellingen er niet goed uit komt? Krijg je bij de 2e reboot nog een melding bij het booten? Als laatst zou ik testen met een andere geheugenkit en wellicht even kijken of de bios batterij nog goed is.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1