2 externe schermen aansluiten op Dell Inspiron

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 23:10
Ik zit hier op mijn werk met een Dell Inspiron van 17 inch. Via de HDMI heb ik ook een extern scherm aangesloten (Dell P2411H) en dat werkt allemaal prima.
Het zou echter heel fijn zijn als ik nog een tweede extern scherm aan kan sluiten via de VGA aansluiting. Dus dat ik in totaal een opstelling heb met 3 schermen.

Aansluiten via de VGA werkt wel als ik mijn laptop dichtklap, dan kan ik 2 externe schermen dus gebruiken. Maar zodra ik de laptop openklap pakt hij het scherm van de laptop weer over en gaat het externe scherm op zwart. Dus ik vermoed dat hetgene wat ik wil niet mogelijk is maar wil het toch nog even met jullie verifieren.

De videokaart in de laptop is een Nvidia Geforce GT 650M en er zit ook nog een Intel HD Graphics 4000 kaart in volgens Apparaatbeheer. Het gaat om een Dell Inspiron 7720.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De GPU in je laptop kan max twee schermen tegelijk aansturen. Een derde gaat dus niet met huidige hw lukken.

Wil je meer, dan moet je een extra videoadapter erbij nemen. Het ligt voor de hand om dan te kijken naar een simpel USB VGA ding, ik heb er hier eentje van eVGA met DVI-I uitgang waarmee ik op het werk m'n tweede monitor aansluit. Je moet er niet op willen gamen, maar voor gewoon 2D-gebruik voldoet het prima.

Oslik blyat! Oslik!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 23:10
Ok, dank voor je reactie. Dan houdt het hierbij op want ik ga geen budget hier krijgen om een derde scherm met USB aan te laten schaffen :+

Zou mooi zijn geweest als het met deze huidige hardware wel zou lukken maar helaasch....