Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tips 55 inch televisie voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Ivm verbouwing van mijn woonkamer ga ik ipv op 2,5 meter nu 5 meter van de televisie afzitten, waardoor gamen op de 40 inch samsung niet meer fijn is.

Dus ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe televisie, rond de 55 inch. Ik heb een voorkeur voor samsung, echter als er betere opties zijn sta ik hier wel voor open. Belangrijkste is dat de televisie vooral gebruikt wordt voor gaming (PS3 en PS4) en kijken van Blu-Ray films.

Wie heeft tips waar ik voor gaming het beste op kan letten? Of welke televisie raadt iemand aan?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het lijkt me wel handig om te weten wat het budget is.

• Raikkonen_WC
Het moet geen 5000 euro kosten :-). Maar ik hield al een beetje rekening met 1500 euro ongeveer....

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

55VT60 van Panasonic

[ Voor 5% gewijzigd door Bigg Balls op 20-01-2014 23:54 ]

• S1NN3D
  • Niet online
De 55VT60 is absoluut een top tv. Alleen wel boven het gestelde budget. Misschien toch een ST60 of een GT60 aangezien die betaalbaarder zijn.

• Raikkonen_WC
Maar dat zijn plasma TV's. Ben ik zelf nooit echt kapot van geweest (heb tot nu toe altijd LCD gehad, op dit moment een LED TV.....

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Raikkonen_WC schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:26:
Maar dat zijn plasma TV's. Ben ik zelf nooit echt kapot van geweest (heb tot nu toe altijd LCD gehad, op dit moment een LED TV.....
Daarom nu een perfect moment om van LCD af te stappen en een plasma te kopen totdat OLED betaalbaar is geworden.

• S1NN3D
  • Niet online
Raikkonen_WC schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:26:
Je vroeg in de openingspost of er betere opties zijn. Ja, die zijn er dus in de vorm van plasma televisies. De beeldkwaliteit van een plasma is onovertroffen. Zelf heb ik wel ooit een lcd gehad maar een dergelijke tv komt er bij mij niet in. Niet om aan te zien door backlight bleeding, motion blurring en gebrekkig contrast. Heb pas nog een nieuwe plasma gekocht zodat ik voorlopig vooruit kan aangezien oled nog onbetaalbaar is.
Een led tv is trouwens ook gewoon een lcd; het verschil zit hem enkel in de belichtingstechniek. Maar zoals gezegd, zou ik zo'n tv niet willen hebben. Maar het zijn slechts adviezen. De keuze is aan jou.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
S1NN3D schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:22:
[...]

Je vroeg in de openingspost of er betere opties zijn. Ja, die zijn er dus in de vorm van plasma televisies. De beeldkwaliteit van een plasma is onovertroffen. Zelf heb ik wel ooit een lcd gehad maar een dergelijke tv komt er bij mij niet in. Niet om aan te zien door backlight bleeding, motion blurring en gebrekkig contrast. Heb pas nog een nieuwe plasma gekocht zodat ik voorlopig vooruit kan aangezien oled nog onbetaalbaar is.
Een led tv is trouwens ook gewoon een lcd; het verschil zit hem enkel in de belichtingstechniek. Maar zoals gezegd, zou ik zo'n tv niet willen hebben. Maar het zijn slechts adviezen. De keuze is aan jou.
Ik ben een hele erge voorstander van plasma (heb zelf een P50G20), maar als je er veel op gaat gamen zou ik plasma toch minder snel aanraden. Hoewel het probleem een stuk minder is dan vroeger kunnen plasmascherm nog wel degelijk inbranden. Want wat is inbranden? Het onregelmatig slijten van de plasmacellen. Als je veel dezelfde games speelt is er altijd een kans dat er bepaalde HUD-elementen in branden.

Oh en LED-tv = LCD-tv. Het enige verschil is dat je 'vroegah' een CCFL backlight had en nu vaak een LED backlight. Maar beiden zijn gewoon LCD-tv's.

Ik ben verder geen fan van Samsung. Mijn pa heeft een past high-end 55" Samsung en ik vind de beeldkwaliteit niet echt goed. In die zin is plasma zo verschrikkelijk veel beter.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• S1NN3D
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:27:
Ik ben een hele erge voorstander van plasma (heb zelf een P50G20), maar als je er veel op gaat gamen zou ik plasma toch minder snel aanraden. Hoewel het probleem een stuk minder is dan vroeger kunnen plasmascherm nog wel degelijk inbranden. Want wat is inbranden? Het onregelmatig slijten van de plasmacellen. Als je veel dezelfde games speelt is er altijd een kans dat er bepaalde HUD-elementen in branden.
Heb regelmatig probleemloos games gespeeld op PS3/Xbox360/Wii op mijn GT30. Deze is sinds een tijdje vervangen door een GT60 en ook deze doorstaat het gamen prima.
Ik ben verder geen fan van Samsung. Mijn pa heeft een past high-end 55" Samsung en ik vind de beeldkwaliteit niet echt goed. In die zin is plasma zo verschrikkelijk veel beter.
Helemaal mee eens. Qua beeldkwaliteit is een plasma onverslaanbaar. Samsung hebben imho altijd van die onnatuurlijk kleuren waardoor ik ze niet om aan te zien vind.
Pagina: 1