Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is 'reporting services' de juiste tool?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

als dit in het verkeerde subforum is gepost, aub verplaatsen naar een betere plek

Ik heb een database die bandbreedte gebruik opslaat (iedere minuut). Ik moet de gebruiker een grafisch plaatje geven (in een web pagina) van dit bandbreedte gebruik.

De web pagina zal bv iedere 2 minuten worden ververst en zal de data van bv de laatste 10 minuten grafisch weergeven.

De vraag is of 'reporting services' de juiste tool is om dit te doen? Of ben ik beter af zelf de database uit te lezen en zelf een plaatje in elkaar te bakken.

De reden voor de vraag is dat ik niet bekend ben met 'reporting services' en er dus een leer curve is. Dat is geen probleem, tenzij ik op het eind uitvind dat wat gedaan moet worden, niet kan worden gedaan in 'reporting services'.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 08:03 ]

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Reporting Service klinkt wel heel zwaar voor wat je wilt laten zien. Als de data in een mysql database wordt gegoten zou je eens naar deze link kunnen kijken. Daar heb je volgens mij voldoende aan.

Automatiseren kun je leren

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 10:40
Wat is je backend? Mysql? Postgres? MS SQL?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 22:29

Tubby

or not to be

aangezien hij 'reporting services' noemt verwacht ik SQL Server

Wellicht kun je kijken naar het uitlezen van data uit je SQL server vanuit een excel sheet?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Bedoel je niet dat je monitored met scom, en de rapportages uit scom middels reporting services wil creëren? :)

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Tubby schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:16:
aangezien hij 'reporting services' noemt verwacht ik SQL Server

Wellicht kun je kijken naar het uitlezen van data uit je SQL server vanuit een excel sheet?
Ik had even zijn post history moeten bekijken. Hij heeft het veel over Windows producten. Mijn suggestie is wellicht niet meer van toepassing.

Automatiseren kun je leren

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden en sorry voor het weglaten van wat informatie. SQL Express 2012, C# aspdotnet web.

Een stukje software schrijft data in de database (iedere N minuten een record per aangesloten apparaat). Een (1) web pagina geeft een overzicht van het momentele bandbreedte gebruik van alle apparaten. Een andere pagina (waar ik nu over praat) moet de geschiedenis voor een apparaat weergeven (laaste 10 minuten als eerder gezegd, maar het kan ook bv. de laatste 24 uur zijn).

Ik zal de gegeven link van steeefie bekijken; het feit dat dat over mysql gaat betekent niet dat ik ideeen of stukjes code niet kan gebruiken.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 06:35:
Bedankt voor de antwoorden en sorry voor het weglaten van wat informatie. SQL Express 2012, C# aspdotnet web.

Een stukje software schrijft data in de database (iedere N minuten een record per aangesloten apparaat). Een (1) web pagina geeft een overzicht van het momentele bandbreedte gebruik van alle apparaten. Een andere pagina (waar ik nu over praat) moet de geschiedenis voor een apparaat weergeven (laaste 10 minuten als eerder gezegd, maar het kan ook bv. de laatste 24 uur zijn).

Ik zal de gegeven link van steeefie bekijken; het feit dat dat over mysql gaat betekent niet dat ik ideeen of stukjes code niet kan gebruiken.
Je kan op zich best reporting services gebruiken, maar ik zou toch kijken of je zelf niet iets simpels, modulairs op kan zetten. Dit vooral omdat de uitbreiding dan veel makkelijker wordt dan wanneer je met reporting services zit, waar je toch tegen limitaties aan gaat lopen.
Op m'n werk gebruiken wij de RS vooral voor de simpele rapportjes, maar zodra we iets willen wat wat uitgebreider is zitten we al met een probleem en komen andere systemen snel weer naar voren.
Mocht je het zo simpel mogelijk willen houden en een point-and-click systeem willen hebben wat op zich modulair genoeg is voor simpele reports en kleine aanpassingen zonder dat alles breekt is de reporting services tool op zich niet slecht.

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:08
Kun je google charts hier niet voor gebruiken?

https://developers.google.com/chart/?hl=nl

Verwijderd

Topicstarter
OK, oplossing gevonden.

De php/mysql link van steeefie lijkt niet echt bruikbaar (no hard feelings). De oplossing van Rikkie8 ook niet omdat ik vergeten was te vertellen dat het om een intranet site gaat ;)

Simpel een chart naar een webform gesleept, een reeds beschikbare stored procedure gebruikt om data uit de database te trekken en het resultaat aan de chart gebonden. Ongeveer 10 minuten werk.

Nu het fine-tunen van de pagina met extra opties.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1