Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Subwoofer , Velodyne of SVSound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een subwoofer , woonkamer is 9.5x4 m , en denk aan de Velodyne Impact 10 of de Impact 12 ( vind ik al iets te groot ) of de SVSound SB-1000 ( of nieuwe SB-2000)

Welke raden jullie aan ? Ik luister 50% muziek , 50% films

Bedankt voor jullie reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:59

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BoraTDI
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Kijk eens naar een BK XLS200 MKII. Ik heb zelf ook naar de twee type subwoofers gekeken voordat ik mijn BK kocht. Ben heel erg blij met het goede geluid wat de XLS200 voortbrengt.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom deze XLS200 tov de Velodyne ?
Is hij goed voor muziek en film ? Zwaar genoeg voor woonkamer van 9.5x4.5 m ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

BoraTDI schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:04:
Kijk eens naar een BK XLS200 MKII. Ik heb zelf ook naar de twee type subwoofers gekeken voordat ik mijn BK kocht. Ben heel erg blij met het goede geluid wat de XLS200 voortbrengt.
Ik zou daar niet naar kijken voor een kamer van 40m2. Dan kun je beter kijken naar wat ruimer bemeten subs met een 12" woofer, liefst bass-reflex of DSP-gestuurd. Als je het perse compact wil houden is een bijvoorbeeld een SVS SB12-NSD een mooi compromis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:44:
[...]
Als je het perse compact wil houden is een bijvoorbeeld een SVS SB12-NSD een mooi compromis.
BK XXLS400 wil ik daar nog wel aan toe voegen, laatst (eindelijk) eens in het echt gehoord en leuke subwoofer voor het geld.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:49:
BK XXLS400 wil ik daar nog wel aan toe voegen, laatst (eindelijk) eens in het echt gehoord en leuke subwoofer voor het geld.
Klopt, maar de SB12-NSD gaat echt wat dieper. Ik heb originele onderdelen liggen om een XXLS400 mee te bouwen dus binnenkort hoop ik dat eens te doen om 'm naast de SB12-NSD te zetten voor een vergelijking :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:46:
[...]
Klopt, maar de SB12-NSD gaat echt wat dieper. Ik heb originele onderdelen liggen om een XXLS400 mee te bouwen dus binnenkort hoop ik dat eens te doen om 'm naast de SB12-NSD te zetten voor een vergelijking :)
Voor de SVS betaal je dan ook weer wat meer: €699 om €545 van de BK. Shootout tussen de SVS en BK heb ik nog nooit gehad dus durf niet te zeggen welke beter is.

Verwijderd

Topicstarter
Is in combinatie met QAcoustic speakers , Concept 20 en Q2010i.

Voor mij is muziek beluisteren het belangrijkste en heb toch ook goeie reviews gelezen van de Impact 10 of Impact 12 . Is de SVS nu zoveel beter in vergelijking met de Velodyne ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 17:44 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:30:
Is de SVS nu zoveel beter in vergelijking met de Velodyne ?
Ja, een stuk meer conusoppervlak met 12" driver, een zwaardere versterker (400W vs 250W) en een DSP die ervoor zorgt dat ie lager gaat en tegelijk dat de conusuitslag niet gevaarlijk groot wordt voor de woofer. Ik heb de SB12-NSD in m'n bureausetup zitten, maar ik heb 'm ook in de huiskamer getest en voor het formaat komt er een ongelooflijk geluid uit. Klinkt ook erg strak met muziek.

Verwijderd

Topicstarter
Zopas dan toch maar de SVSound SB-1000 besteld. Hoop dat het een goede keuze is :)
Pagina: 1