Wat wil je doen met je nieuwe systeem?? / inleiding
Net als de meeste tweakers(en zoals de titel al aangeeft) wil ik een PC om goed op te kunnen gamen. Persoonlijk heb ik nog niet zo veel verstand van PC's, maar ik ben wel al een tijd bezig met het leren hoe alles werkt. Ik heb samen met twee vrienden van me mijn eerste build besproken die ik had samengesteld en we hadden wat kleine aanpassingen gedaan.
Welke programma's wil je gebruiken?
Ik wil eigenlijk gewoon de meeste games op high/ultra kunnen spelen en ze moeten natuurlijk heel soepel(zonder hiccups) kunnen draaien. Misschien, als het kan met mijn build of een build met vergelijkbare prestaties en prijs, wil ik ook wat videos recorden/editen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een LG M2352D-PR monitor waar ik ook mijn consoles op aangesloten heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een koeler omdat ik echt bang ben dat de CPU te heet zou worden
Snelle grafische kaart
Het liefst een i5
voeding die alles aankan(logisch)
kast met goede airflow(hoeft niet per se een 'fancy' kast te zijn)
DVD brander/lezer(ik wil wel wat films ofzo op cd's willen zetten)
2TB harde schijf
16GB ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik heb het liefste een intel processor. Waarom? ik ben van mening dat intel de betere processors heeft ook al zijn ze meestal duurder. Als iemand een niet intel wil voorstellen hoor ik het graag met uitleg natuurlijk want ik ben nog redelijk een newbie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefste geen builds die ik moet overclocken. Ik houd er niet van om met zulke dingen te rommelen. Ik ben gewoon bang dat het fout gaat. (en toen zag ik de volgende vraag in het DAA beleid >.>)
Het lijstje dat ik dus met hulp van twee vrienden van me heb samengesteld :
kleine opmerking/vraag : Heb ik echt een SSD nodig? ik begrijp dat opstarten van windows en games sneller gaat, maar ik heb geen probleem met opstarttijden die wat langer duren. Heb ik er iets aan bij in-game performance?
Ook ben ik bang dat ik de PC verkeerd in elkaar zou zetten/installeren/updaten dus zou ik het ergens anders laten doen? waar?
Ik hoop dat ik het geld binnen nu en een half jaartje bij elkaar heb met mijn bijbaantje als afwasser. Ik speel momenteel console(Xbox One/360) maar ik vind het jammer dat ik de PC exclusives misloop.
Heel erg bedankt voor het lezen.
[edit] Graag bij het gebruik van afkortingen even tussen haakjes er achter zetten waar het voor staat, dan kan ik het opzoeken en meer leren.
Net als de meeste tweakers(en zoals de titel al aangeeft) wil ik een PC om goed op te kunnen gamen. Persoonlijk heb ik nog niet zo veel verstand van PC's, maar ik ben wel al een tijd bezig met het leren hoe alles werkt. Ik heb samen met twee vrienden van me mijn eerste build besproken die ik had samengesteld en we hadden wat kleine aanpassingen gedaan.
Welke programma's wil je gebruiken?
Ik wil eigenlijk gewoon de meeste games op high/ultra kunnen spelen en ze moeten natuurlijk heel soepel(zonder hiccups) kunnen draaien. Misschien, als het kan met mijn build of een build met vergelijkbare prestaties en prijs, wil ik ook wat videos recorden/editen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een LG M2352D-PR monitor waar ik ook mijn consoles op aangesloten heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | 332111 | € 195,60 | € 195,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 195,60 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een koeler omdat ik echt bang ben dat de CPU te heet zou worden
Snelle grafische kaart
Het liefst een i5
voeding die alles aankan(logisch)
kast met goede airflow(hoeft niet per se een 'fancy' kast te zijn)
DVD brander/lezer(ik wil wel wat films ofzo op cd's willen zetten)
2TB harde schijf
16GB ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik heb het liefste een intel processor. Waarom? ik ben van mening dat intel de betere processors heeft ook al zijn ze meestal duurder. Als iemand een niet intel wil voorstellen hoor ik het graag met uitleg natuurlijk want ik ben nog redelijk een newbie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefste geen builds die ik moet overclocken. Ik houd er niet van om met zulke dingen te rommelen. Ik ben gewoon bang dat het fout gaat. (en toen zag ik de volgende vraag in het DAA beleid >.>)
Het lijstje dat ik dus met hulp van twee vrienden van me heb samengesteld :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 125,85 | € 125,85 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB | € 274,04 | € 274,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 74,44 | € 74,44 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit) | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,25 | € 18,25 |
| 1 | GeIL Evo Corsa GOC316GB1333C9DC | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,- | € 16,- |
| 1 | Cooler Master B700 | € 61,71 | € 61,71 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.040,19 | |
kleine opmerking/vraag : Heb ik echt een SSD nodig? ik begrijp dat opstarten van windows en games sneller gaat, maar ik heb geen probleem met opstarttijden die wat langer duren. Heb ik er iets aan bij in-game performance?
Ook ben ik bang dat ik de PC verkeerd in elkaar zou zetten/installeren/updaten dus zou ik het ergens anders laten doen? waar?
Ik hoop dat ik het geld binnen nu en een half jaartje bij elkaar heb met mijn bijbaantje als afwasser. Ik speel momenteel console(Xbox One/360) maar ik vind het jammer dat ik de PC exclusives misloop.
Heel erg bedankt voor het lezen.
[edit] Graag bij het gebruik van afkortingen even tussen haakjes er achter zetten waar het voor staat, dan kan ik het opzoeken en meer leren.