Toon posts:

[iOS7] Muziek verkeerd gesorteerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb nog niet zo heel lang een iPhone maar er is vooralsnog een ding in iOS(7) waar ik me gruwelijk aan erger.
Het album sorteren van muziek, dit is echt belachelijk slecht geregeld.
Bij elke telefoon/mediaspeler tot nog toe wordt er op albumtitel gesorteerd, apple hanteert scheinbaar een hele andere manier namelijk artiest -> albumtitel..

Simpel gevolg is dan ook dat er totaal geen logica in mijn muziek bibliotheek zit.
Ik heb ~28gb aan muziek op mijn telefoon met veel vinylwerk, maar ook mix cd's.
Met deze situatie even een voorbeeld:

(WEB)Vinyl Promo style 007, artiest is promo, vindt die drie nummers op dit album en het vierde, staat gelabeled als Promo ft. Omi wat totaal correct is, maar dit is nog altijd hetzelfde album.

Ik heb geen idee wat de logica hierachter is maar ik kan zo niet ff snel dat album draaien.
Nog erger wordt het met een mix cd waar elk nummer een aparte artiest is, heb dus bij een dubbele mix cd zo opeens 40x dit album staan, wel de losse nummers dus.
Snel dit album afspelen is er hierdoor niet bij, en ik heb geen zin om heel mijn collectie nu opnieuw te gaan taggen.

Wat ik heb begrepen komt dit omdat er gekeken wordt naar de componist tag, of dit waar is weet ik niet want hoe krijg je nu een verzamel cd gewoon afgespeeld, daar er meerdere componisten zijn..?

Iemand enig idee hoe ik mijn iphone toch gewoon complete albums kan laten afspelen, gesorteerd op albumtitel?
Overigens heb ik ook de audyssey speler maar die sorteerd het precies hetzelfde, denk dat dit gewoon op een of andere manier gekoppelt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 17:43

4bit

Onward, to futility!

Als een compilatiecd of dergelijke niet bij elkaar staan dan zijn de mp3 tags niet goed ingevuld.
Maar als je in itunes rechtermuisknop klikt op de desbetreffende liedjes en dan kiest voor:
get info -> options tab -> part of compilation aanvinken en op yes zetten.

Mogelijks moet je dan nog album artist op Various Artists of dergelijke zetten. Of iets anders naar je keuze.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Wat 4bit zegt klopt, dat zou ik in ieder geval goed zetten. Volgens mij dien je dan ook nog "group by album artist" aan te vinken in iOS onder Settings -> Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik ben inderdaad maar opnieuw gaan taggen, dit leek me de enigste oplossing..

Erg vreemd dat alle devices van mij geen enkel probleem hiermee hadden en de iphone overal nieuwe tags nodig heeft.. Iig bedankt :)