[App] Alle gesprekken opnemen met een gratis app.

Pagina: 1
Acties:
  • 54.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb google al geraadpleegd, maar vind geen eenduidig antwoord.

Voor het gemak zou ik graag alle inkomende en uitgaande gesprekken die ik met mijn iPhone voer, willen opnemen. Ik dacht dat dit heel makkelijk kon met een gratis app, maar het schijnt nu dat er geen gratis app bestaat die dit voor me kan doen?

Maken jullie hier gebruik van?

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zo'n app is er niet in de app store

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 23:15
Call Recording van NoNotes.com heb je dan zeker nog niet gevonden?
Of, als het zo belangrijk voor je is, TapeACall Pro?

2 minuten Google hebben me al meerdere apps laten zien, dus kennelijk zijn ze er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Beiden kosten geld. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 14:56

Domih

Domih.

Misschien na een jailbreak deze app installeren:
http://www.iphonescreen.n...nemen-met-audio-recorder/

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 14:23
Hoe durven ze!

Je weet dat je niet zomaar telefoongesprekken op mag nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:15
Opnemen mag toch?
Enkel gebruiken niet?

En dan kun je je weer afvragen, waarom zou ik ze moeten opnemen als ik ze toch niet mag gebruiken.
Tja... briljant is de wet.

[ Voor 61% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-01-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:54:
Opnemen mag toch?
Enkel gebruiken niet?

En dan kun je je weer afvragen, waarom zou ik ze moeten opnemen als ik ze toch niet mag gebruiken.
Tja... briljant is de wet.
Lol, nou het is meer voor de zekerheid. Vroeger weet ik nog dat je met de nokia's altijd een piep kon horen tijdens de opnames.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Haha, dat weet ik ook nog.

"Wat hoor ik toch steeds voor piep?"
- "... Mijn batterij is bijna leeg, denk ik. :p"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Er is geen app die dit kan, die zal er ook nooit komen in de App Store. Apps hebben bepaalde restricties van Apple, breken ze deze restricties dan komen ze ook niet in de App Store.

Het is enkel en alleen mogelijk als je je iPhone jailbreakt. Ik maak namelijk wel gebruik van een 'app' die zorgt dat ik alle inkomende en uitgaande gesprekken kan opnemen. Erg handig kan ik je vertellen wanneer je de klantenservice van een bedrijf moet bellen voor een klacht/probleem. Zij nemen het trouwens ook allemaal op, dus waarom zou ik dat ook niet mogen. Het komt erg van pas wanneer er bepaalde telefonische afspraken worden gemaakt, die vervolgens door hun niet nagekomen worden.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
ASNNetworks schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:21:
Zij nemen het trouwens ook allemaal op, dus waarom zou ik dat ook niet mogen.
Omdat hun het van tevoren aangeven?
Dit gesprek wordt opgenomen voor trainings- of servicedoeleinden.

En als jij dat ook voor het gesprek aangeeft, dan mag jij dat ook, en mag je de opname later gebruiken.
Stel jij de ander niet op de hoogte, dan mag die opname niet als bewijs dienen.

Een opname zonder melding/overeenkomst heeft geen waarde in een rechtszaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:47
Wetboek van strafrecht, artikel 139b:
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die, met het oogmerk een gesprek dat elders dan in een woning, besloten lokaal of erf wordt gevoerd af te luisteren of op te nemen, dat gesprek met een technisch hulpmiddel heimelijk:
  1. anders dan in opdracht van een deelnemer aan dat gesprek afluistert;
  2. zonder deelnemer aan dat gesprek te zijn en anders dan in opdracht van zulk een deelnemer opneemt.
Het staat er nogal cryptisch, maar als je jezelf opdracht geeft om je eigen gesprek af te luisteren en op te nemen, dan mag dat gewoon. Nergens iets over dat je de tegenpartij moet inlichten (en anders hoor ik graag in welk wetsartikel dat staat).

Een veel uitgebreider artikel over dit onderwerp vind je hier.

Ik ben geen advocaat, heb ook zeker geen juridische opleiding of achtergrond. Arnoud Engelfriet, auteur van dat stukje waar ik naar link, heeft dat wel - lijkt mij dus duidelijk dat je telefoongesprekken zonder de andere partij te informeren gewoon mag opnemen en zelfs mag gebruiken bij rechtszaken. Jammer alleen dat Apple dat met z'n telefoons niet makkelijk mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nieuws voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
elders dan in een woning, besloten lokaal of erf wordt gevoerd af te luisteren of op te nemen
Dus ook als je in een woning iets opneemt, mag dat blijkbaar gewoon?
Immers, staat hier dat opnames in woningen, besloten lokalen en erfen zijn toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:41
Ik neem ook altijd diverse gesprekken op indien nodig, zonder dat de tegenpartij dit weet. De app die ik gebruik neemt omgevevings geluid op, dus je dient je gesprek op luidspreker te zetten en dan neemt hij dit op.

Is trouwens op een Windows Phone, maar zal vast wel een app zijn voor op de iPhone/Android stores.

Op Marketstore heet hij trouwens; Call Recorder

[ Voor 7% gewijzigd door console op 06-02-2014 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

Dido

heforshe

Draakje5 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:12:
Dus ook als je in een woning iets opneemt, mag dat blijkbaar gewoon?
Immers, staat hier dat opnames in woningen, besloten lokalen en erfen zijn toegestaan.
Nee dat staat er niet.

Er staat dat je drie maanden de bak in kunt als je buiten die plekken ongeoorloofd wat opneemt.

Als je in art 139a kijkt, dan zie je dat je voor opnemen op de genoemde plekken zes maanden de bak in kunt gaan.

Als ik zeg dat je niet op de stoep mag fietsen, dan neem jij aan dat het op de snelweg dus wel mag? 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatteZok
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-03 10:45
@vanaalten

Er staat toch in dat stukje tekst het woord heimelijk?
Volgens mij betekent dat dat je het moet melden maar ook ik ben geen jurist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 17:38

painkill

Pain(k)(ill)

Je mag een gesprek opnemen als jij daar zelf deel van uit maakt. Je hoeft dit aan niemand te vertellen.

En over de apps, als er betaalde apps voor te koop zijn, waarom die dan niet gebruiken?
Als het jou helpt met je probleem dan kun je er toch best wel wat geld aan besteden?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VANBELLEJM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-08-2018
Er zijn veel misverstanden en vooral juristen en magistraten worden niet graaf gecontroleerd, vandaar de terughoudendheid hiertegen. Maar de echte logica mag je baseren op EVRM (rechten van de mens). Je mag in alle omstandigheden wel degelijk alle inkomende en uitgaande gesprekken opnemen, daar ons geheugen selectief en erg beperkt is met het oog op een latere bewijslast. Je mag dit echter niet zomaar gebruiken en moet goed denken of je de ander zijn privacy en grenzen respecteert. Net als beroepsgeheim vervalt het enkel als je eigen verdediging in het gedrang komt of je een bewijs van onschuld moet leveren na een betichting door die partij (zeker correctioneel). Er zijn veel Farizeeërs na 2000 jaren die de letter vd wet hanteren omdat ze zelf te veel liegen en zich willen indenken. Tot slot als bijv. Belgacom je belt en de melding geeft dat het gesprek opgenomen wordt, geldt dat meteen als toestemming. Verder moet jij enkel toestemming vragen als je zelf iemand opbelt en indiscrete vragen stelt, tenzij opnieuw je weet dat er al een procedure van die persoon tegen jou loopt en je wel degelijk op je hoede mag zijn als jij vindt dat er rechtsmisbruik gebeurt en manipulatie vd waarheid in het dossier. Dit is vanaelfsprekend en het is doodjammer dat de rechtspraak het eigen gerecht voortrekt boven het belang van, zeker een zwakkere, burger en er geen persoonlijk belang te vinden is in de opnames met financiele verrijking of geen destructief gedrag aanwezig is. Als je opgebeld wordt, mag je ALTIJD opnemen zonder het te vragen, maar men probeert in veel landen dat te veranderen om dezelfde reden of omdat men de geest vd wet niet meer begrijpt. +je (Jean Marc Van Belle, gerechtsdeskundige lijst UTent, België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VANBELLEJM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-08-2018
Sorry voor wat typfoutjes hierboven, ben nog maar pas een Iphone gebruiker. +je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor de informatie, maar daar had je geen jaar oud topic voor hoeven op te graven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.