Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opzoek naar een complete audio video set.

Pagina: 1
Acties:

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-11 13:27
Ik ben opzoek naar een vervangende set voor wat ik nu heb.
Alles wat ik nu werkt nog anloog op SPDIF na dan ;)

Wat ik nu heb:
Computer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 870 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asrock P67 Transformer€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH4850/HTDI/512M€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 48,-€ 48,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 94,85€ 94,85
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 51,36€ 51,36
1Samsung Syncmaster T24A350 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech MK710€ 93,64€ 93,64
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 111,32€ 111,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,17

Gebruik ik nu om uitzending gemist te kijken en muziek af te spelen, op de TV / receiver.
(en tot voor kort ook als Windows Media Center, maar ANYSEE heeft k*t driver voor win8 x64 waardoor dat niet werkt)

TV: Nog een dikke TV Philips matchline 80cm
Receiver: JVC RX-7010R (alles analoog met SPDIF)
DVD: JVC XV-N5SL
5.1 Speaker set: JAMO speakers: 5x A310 en JAMO sub: A 3SUB.1 (ben ik wel tevreden over)
Ziggo Humax iHDR-5200
Voor de vriendin zit er een Wii op aangesloten.
Synology 112 waar foto's, films en muziek opstaat.
HTC one

Nu zoek ik een hele "nieuwe" set:

LED TV +/- 40-47"
Receiver 5.1
dvd speler (misschien ook bleuray)
speaker set 5.1
Ziggo Humax iHDR-5200
Wii
Synology 112

Omdat ik me er nog niet heel erg in verdiept heb omdat er zo veel is, zoek ik nog wat lees voer (lees: handige website waar ik wat info kan vinden)

Kan iemand even wat tips geven over:

Hoe ik alles het beste kan aansluiten op elkaar, hoe speel ik het makkelijkst muziek af wat op mijn NAS staat?
Moet ik receiver en TV van het zelfde merk nemen.
Als je tegenwoordig bijna alles met je smartphone kan bedienen is een harmony afstandsbediening nog handig?
Welke apparaten hebben een goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik zag al dat je veel kan met een Pioneer VSX-528-K
En als TV een panasonic viera tx-p42st60e zilver

Budget zal een 1500 euro zijn.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Langhe schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:42:
LED TV +/- 40-47"
Receiver 5.1
dvd speler (misschien ook bleuray)
speaker set 5.1
Ziggo Humax iHDR-5200
Wii
Synology 112
De Ziggo box, Wii en NAS heb je al staan dus ik ga er van uit dat je deze niet gaat vervangen. En wat is de bedoeling met de speakerset? Vervangen of behouden. Je hebt al een dvd-speler maar deze zou ik zeker vervangen door een blu-rayspeler; deze zijn niet meer zo duur. Verder geeft je aan op zoek te zijn naar een led-tv maar heb je als optie al de ST60 plasma van Panasonic genoemd. Absoluut de beste keuze maar ik vind het in z'n totaliteit niet erg duidelijk welke onderdelen er nu echt op je boodschappenlijstje staan.
Hoe ik alles het beste kan aansluiten op elkaar, hoe speel ik het makkelijkst muziek af wat op mijn NAS staat?
Ziggo box en blu-ray speler worden uiteraard aangesloten via HDMI. Wat betreft de Wii zul je een keuze moeten maken om de ouderwetse component aansluiting aan de tv te hangen of aan een nieuwe receiver die een dergelijke aansluiting aan boord heeft.
Wanneer je een receiver koopt met netwerkfuncties kun je die samen met de NAS in je netwerk hangen en dan bijvoorbeeld via de DS-audio app muziek afspelen.
Moet ik receiver en TV van het zelfde merk nemen.
Natuurlijk niet. Het heeft in mijn ogen zelfs de voorkeur om dit niet te doen omdat de betere tv-merken niet ook de betere audio-merken zijn.
Als je tegenwoordig bijna alles met je smartphone kan bedienen is een harmony afstandsbediening nog handig?
Dat is maar net wat je zelf handiger vindt.
Welke apparaten hebben een goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik zag al dat je veel kan met een Pioneer VSX-528-K
En als TV een panasonic viera tx-p42st60e zilver
In mijn ogen is de genoemde ST60 de beste tv die je in zijn prijsklasse kunt kopen. Qua receiver zou ik kijken naar merken als Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo of het door jou genoemde Pioneer
Budget zal een 1500 euro zijn.
Daar kun je op zich wel iets leuks mee doen. Maar e.e.a. is wel afhankelijk van wat je nu precies allemaal wil kopen want daar ben je niet echt duidelijk over.

• Langhe
S1NN3D schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:32:

Daar kun je op zich wel iets leuks mee doen. Maar e.e.a. is wel afhankelijk van wat je nu precies allemaal wil kopen want daar ben je niet echt duidelijk over.
Dat klopt ben er nog niet helemaal uit je kunt ook zoveel er mee te doen tegenwoordig.

Ik zei idd eerst een LED tv maar na wat lees werk zag ik dat de Panasonic plasma de beste tv is, dus dan zoek ik maar niet meer verder. En dat smart achtige gebeuren doe je 1x omdat het dan nieuw is en daarna kijk je het nooit meer aan vermoed ik (op YouTube na).

Een receiver wil ik zeker. De Pioneer VSX-528-K leek mij een vrij goede prijs / kwaliteit verhouding.
De speaker set die ik nu heb voldoet wel allen vind mijn vriendin hem lelijk :P
Deze jamo speakers heb ik in 5.1 in het zilver. (en die gaat echt hard O-) )

De Wii, de NAS en Ziggo Humax iHDR-5200 blijven idd.

Ik zie dus nu dat ik 4 netwerk aansluitingen nodig heb :9~ kan ik meteen mijn router erbij zetten... Of meteen op een switch want de router heeft maar 4 poorten)
Heb nu een Ziggo modem met daar aan een TP-link TL-WDR4300.

Zat aan dit lijstje te denken voor aanschaf:

#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver€ 694,-€ 694,-
1Pioneer VSX-528-K€ 279,-€ 279,-
1Pioneer BDP-160-K€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.102,-

[ Voor 4% gewijzigd door Langhe op 20-01-2014 23:55 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Langhe schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:45:
Ik zei idd eerst een LED tv maar na wat lees werk zag ik dat de Panasonic plasma de beste tv is, dus dan zoek ik maar niet meer verder. En dat smart achtige gebeuren doe je 1x omdat het dan nieuw is en daarna kijk je het nooit meer aan vermoed ik (op YouTube na).
De ST60 is inderdaad de beste tv in zijn prijsklasse; een betere beeldkwaliteit zul je voor hetzelfde geld niet vinden. En smart-gebeuren is imho ook totaal onbelangrijk.
Een receiver wil ik zeker. De Pioneer VSX-528-K leek mij een vrij goede prijs / kwaliteit verhouding.
Als alternatief zou je ook kunnen kiezen voor de Denon AVR-X1000. Lijkt me ook een prima receiver voor het geld.
De speaker set die ik nu heb voldoet wel allen vind mijn vriendin hem lelijk :P
Deze jamo speakers heb ik in 5.1 in het zilver. (en die gaat echt hard O-) )
Smaak qua looks is natuurlijk persoonlijk. Maar dat een speaker hard gaat, is niet veelzeggend. Een goedkoop Logitech setje kan ook knetterhard. Het gaat natuurlijk om de geluidskwaliteit. En op basis van je Jamo's lijken me deze op zich prima geschikt om een film/serie te kijken maar voor het luisteren van muziek zal het niet zo goed uit de verf komen.

• Langhe
S1NN3D schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:11:

Als alternatief zou je ook kunnen kiezen voor de Denon AVR-X1000. Lijkt me ook een prima receiver voor het geld.
met de X2000 kan ik wel de Wii op aansluiten of niet? Die gaat wel van analoog naar HDMI?
Smaak qua looks is natuurlijk persoonlijk. Maar dat een speaker hard gaat, is niet veelzeggend. Een goedkoop Logitech setje kan ook knetterhard. Het gaat natuurlijk om de geluidskwaliteit. En op basis van je Jamo's lijken me deze op zich prima geschikt om een film/serie te kijken maar voor het luisteren van muziek zal het niet zo goed uit de verf komen.
Dat klopt het volle geluid mis je dan, wat vind jij goede speakers wat nog betaalbaar is?

• S1NN3D
  • Niet online
Langhe schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:54:
met de X2000 kan ik wel de Wii op aansluiten of niet? Die gaat wel van analoog naar HDMI?
Dit kan de X2000 inderdaad, check blz. 187 van de handleiding maar eens. Dat is wel een pre van dit model wat deze beter geschikt maakt dan de X1000.
Dat klopt het volle geluid mis je dan, wat vind jij goede speakers wat nog betaalbaar is?
Speakers aan raden is lastig. Onmogelijk eigenlijk. De sound van elk merk/type is anders en smaak qua geluid is persoonlijk. Wat de ene persoon mooi vindt klinken, is voor een andere persoon vreselijk. Wat bij je past, kun je alleen maar ontdekken door in een hifi-zaak verschillende speakers te gaan beluisteren.
Aangezien je toch diverse zaken moet kopen van je budget, zul je het niet al te duur willen maken. Houdt er rekening mee met het feit dat je meer profijt hebt van wat duurdere speakers dan van een wat duurdere receiver. Stop altijd zo veel mogelijk budget in de speakers dus. Een voller geluid kun je bereiken met 2 vloerstaanders als fronts. Of met 2 boekenplankspeakers ondersteund door een subwoofer. Je zou nog eens naar Jamo's kunnen kijken. Of een stapje hoger met Dali of Boston Accoustics. Maar zoals gezegd, dit zijn slechts voorbeeld aangezien er eigenlijk geen zinnig advies over speakers te geven is.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:49
tip van het huis: Ik heb al 2x doorgegeven bij de pricewatch dat de prijs goedkoper is bij foka dan wat hier staat namelijk 119 inclusief verzending

[ Voor 5% gewijzigd door Snowhite0901 op 22-01-2014 08:12 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Langhe
Thx voor het mee denken D vd V ik loop van het weekend maar is even een audio zaak binnen.

Laat tzt wel weten wat het geworden is!

• Langhe
Over een weer de sleutel van het nieuwe huis.

Alleen 1 probleem de Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver is niet meer leverbaar :'(

wat is een goed alternatief, net nog ff in nijmegen geweest bij o.a. plattetv.nl
Maar niet veel wijzer geworden, heeft 4 tv's aangewezen als goede keuze, terwijl er 30 staan :( |:(

Mijn vriendin vond de ambilight van philips mooi. zelf trek ik toch een beetje naar LG.

Wat is een goede keuze voor een tv, wat willen we:
formaat 46-47"
Via smart tv kijken naar uitzending gemist (vrij belangrijk)
prijs rond de 800 euro.
webcam voor skype zou leuk zijn.

• S1NN3D
  • Niet online
Langhe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:52:
Alleen 1 probleem de Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver is niet meer leverbaar :'(
Dat was wel te verwachten. Er zijn ondertussen bijna 4 maanden verstreken dus de plasma's zijn zo'n beetje uitverkocht; zeker een model als de ST60. Jammer, je had geen betere tv in deze prijsklasse kunnen kopen.
Mijn vriendin vond de ambilight van philips mooi. zelf trek ik toch een beetje naar LG.
Van beide merken ben ik niet gecharmeerd en zou ik zelf niet kopen. Als de plasma-weg doodloopt en er op lcd overgeschakeld moet worden, zouden de Sony's bovenaan op mijn lijstje staan. In de genoemde prijsklasse is de W8 serie een goede keuze. Deze W805B lijkt me de beste kanshebber. Hij is wel iets groter maar heeft erg dunne bezels waardoor de tv kleiner overkomt. Beeld is prima in orde.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:25
Mocht je eventueel toch nog iets budget hebben, de Panasonic TX-P50ST60 is nog wel leverbaar bij diverse webshops volgens mij.

• Langhe
Dus zoals ik jullie moet geloven moet ik eigenlijk wel deze kopen: Panasonic TX-P50ST60 O-)
Upper schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:07:
Mocht je eventueel toch nog iets budget hebben, de Panasonic TX-P50ST60 is nog wel leverbaar bij diverse webshops volgens mij.
Tja sorry ik kreeg pas 4 maanden later de sleutel :'(
S1NN3D schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:50:
Dat was wel te verwachten. Er zijn ondertussen bijna 4 maanden verstreken dus de plasma's zijn zo'n beetje uitverkocht; zeker een model als de ST60. Jammer, je had geen betere tv in deze prijsklasse kunnen kopen.
Ik zag dat Ben van Dijk er nog heeft, ga ik vanavond maar eens kijken.

• Upper
Je moet niets natuurlijk, maar als je het geld er voor over hebt, is dit wellicht de beste keuze. Je geeft zelf aan iets van 46-47" te zoeken, dan is die 3" ook wel overheen te komen :)

• Langhe
Ik kon hem helaas niet zien... wel kwam ik deze tegen:

pricewatch: Philips 49PUS7809 Zwart

is dat een goede tv voor 1199 euro? (met cashback van 200 euro) (mijn buget schiet in eens om hoog :'(

of is deze dan toch nog beter:

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

[ Voor 23% gewijzigd door Langhe op 24-05-2014 01:34 ]

• Upper
Tsja, lastig om die twee te vergelijken, aangezien de philips 4K is, en de panasonic full-hd. Persoonlijk zou ik voor de plasma gaan, maar dat is puur persoonlijke voorkeur, aangezien ik het beeld van de plasma gewoon mooier vind.
Daarnaast is de Philips 4K, waar je voor de High-end toestellen van 4K gewoon veel meer voor neerlegt. Er zal dus vermoedelijk op bepaalde punten bespaard zijn om het toestel voor die prijs aan te kunnen bieden.

Wil niet zeggen overigens dat het toestel van Philips niet goed zal zijn, echter vraag je om advies, en mijn advies zou ten allen tijden zijn om voor Plasma te gaan, puur ivm de betere zwartwaardes, en het rustiger ogende beeld.

[ Voor 49% gewijzigd door Upper op 24-05-2014 10:51 ]

• Langhe
okee ik ga voor de Panasonic rest mij alleen de vraag

wat is het verschil tussen de GT en de ST mij lijkt de GT beter maar zit geen touch pen bij...

http://www.homecinemamaga...t60-serie-plasma-tv/#sidr

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

of

pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45

Bever!

3

Zit sowieso geen touch pen bij toch. Althans bij mn vt60 niet dus zal bij een goedkopere ook niet anders zijn. Gt60 heeft een snellere processor en een beter filter voor het panel.

• Langhe
is zo'n touch pen handig om er bij te kopen?

• Upper
Nee, het is een gimmick die absoluut niet noodzakelijk is, of handig is. Het is meer een speeltje, en wordt daardoor ook het meeste gebruikt bij de spelletjes die je eventueel zou kunnen installeren. Zakelijk gezien is het wellicht een ander verhaal, aangezien je dan je tv als whiteboard zou kunnen gebruiken. Echter neem ik aan dat je geen presentaties gaat geven thuis :)

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Zit er touchscreen op de 60 serie?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• S1NN3D
  • Niet online
michael3 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:32:
Zit er touchscreen op de 60 serie?
Nee, er wordt gesproken over een touch pen. Zoals Upper al aangeeft is dit een gimmick waar je imho helemaal niets aan hebt. Ik zou er geen geld aan uit kunnen geven.
Pagina: 1