3e monitor aansluiten, klopt dit?

Pagina: 1
Acties:

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:45
Beste Tweakers,

Graag wil ik een 3e monitor gaan aansluiten op mijn Sapphire HD7870, voordat ik een kabel koop om dit te doen wil ik dit even aan jullie voorleggen om te kijken of ik geen kabel ga kopen voor iets wat per defenitie niet zou werken.

Mijn huidige Graka heeft de volgende aansluitingen : 2x DVI (DVI-D + DVI-I) 1xHDMI en 1xDisplayport

Huidige situate : 1 monitor @1920x1080 op DVI en 1 monitor @1680*1050 op DVI

Nieuwe situatie : 1 monitor @1920*1080 op DVI, 1 monitor @1680*1050 op DVI en HDTV @1920*1080 op Displayport door middel van een actieve DP -> HDMI converter.

Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat de converter actief moet zijn om dit te laten werken, daarom wilde ik deze kabel bestellen : pricewatch: Club3D DisplayPort to Active HDMI 3D Cable

Vanwege het verschil in resolutie bij de huidige setup kan eyefinity niet worden gebruikt, maar dit is niet nodig, het idee is om 3 monitoren te hebben, niet om bijvoorbeeld een game uit te spreiden over de 3 monitoren :)

Na diversen informatie filmpjes en stukken tekst van de AMD website over eyefinity en het aansluiten van 3 monitoren denk ik dat dit zo moet kunnen werken, maar ik kwam deze passage tegen en kon er niet uit opmaken of het aansluiten van de HDTV op DP nu werkelijk uitmaakt of niet.
http://www.amd.com/us/pro...px#hdtv-display-eyefinity

Ik hoop dat iemand kan bevestigen of dit zal gaan werken, of niet.

Bij voorbaat dank alvast

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je TV is niets anders dan een monitor. Daar zit dus geen verschil in.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
AMD raadt dit aan:
Monitor 1 op DVI
Monitor 2 met een active converter (DVI to DP) op de DisplayPort
HDTV op de HDMI poort.

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

[ Voor 38% gewijzigd door RocketKoen op 19-01-2014 23:17 ]

TheS4ndm4n#1919

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Anders kan je de tv ook nog op je igp aansluiten via de hdmi op je moederbord. (niet om te gamen, wel om te multitasken)

Mijn glazenbol zegt dat je een pricewatch: ASRock B85M-ITX met een pricewatch: Intel Core i5 4670 Boxed hebt. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Hippocampus op 19-01-2014 23:18 ]

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik ben het eens met hippocampus. Heb zelf ook 3 monitoren, waarvan 2 op de DVI's van mijn videokaart (een oudje: GTX275) en één die op het moederbord aangesloten zit. Het grafische gedeelt van de i5-processors is krachtig zat om een monitortje aan te sturen, zolang je er maar geen zware grafische games op speelt.

Werkt echt perfect en een normale kabel volstaat. Nog een tip voor 3 monitoren: Het programma DisplayFusion, daarmee werkt alles superprettig (Je achtergrond mooi uitgelijnd en je startbalk op elke monitor).

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:45
@ Hippocampus, bedank voor je reactie :) , bijna goed, ik zelf heb een i5 2500, de pc in mijn watchlist is besteld voor iemand anders ;), op deze manier kan ik dus geen games spelen op de tv, dat wil ik wel, alleen niet op de 3 monitoren tegelijk, dus ga ik voor de optie van RocketKoen. (ps, had inderdaad even mijn pc spec mee moeten posten :X )

@SeaFish, dank voor je reactie, Displayfusion klinkt interessant, ga ik zeker proberen :)

Probleem opgelost, IGP en GPU samen is geen probleem :)

Bedankt allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door dragoncry op 20-01-2014 22:50 ]

Pagina: 1