Welke 280x?

Pagina: 1
Acties:

• VertigoNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-12-2025
Goeieavond,

Ik was bezig met een pc-build te maken, ook met dank aan jullie hier op het forum, en had als videokaart een R9 280x Gigabyte BF4-editie gekozen(Want BF4 er graties bij). Nu lees ik hier hele verschillende meningen over.

Nu is mijn vraag aan jullie, zal ik de 280x Gigabyte BF4-editie kopen of weegt het apart kopen van BF4 op tegen het kopen van bijvoorbeeld en Asus/MSI? En zo ja, welke non-reference 280x raden jullie mij aan?

Zie onderhand door de bomen het bos niet meer, alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

productreview: MSI R9 280X GAMING 3G review door Frozen

Check eens mn review van de msi r9 280x en kijk dan bij aankoopadvies

[ Voor 50% gewijzigd door Frozen op 19-01-2014 23:12 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• VertigoNL
Dus mijn gedachtegang kort samengevat.

Gigabyte niet, omdat je computer dan bijna opstijgt.

De MSI kopen en er apart BF4 bij(Omdat de BF4 editie moeilijk duur is bij Azerty)

--

Erg nette review trouwens, had m al eens een keertje doorgelezen, maar niet zo gericht.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Je kan battlefield 4 voor +-20 euro kopen in de V&A sectie, zou van het prijsverschil dus niet zo'n probleem maken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Club3D is nu bij 4launch lekker goedkoop, wel de laaggeclockte royalqueen, maar met afterburner lekker over te klokken.

People as things, that’s where it starts.

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:33
VertigoNL schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:40:
Dus mijn gedachtegang kort samengevat.

Gigabyte niet, omdat je computer dan bijna opstijgt.

De MSI kopen en er apart BF4 bij(Omdat de BF4 editie moeilijk duur is bij Azerty)
De MSI versie maakt (volgens mij) ook nog best wat lawaai, je zou ook voor de Asus kunnen gaan? Scheelt amper iets maar is wel de stilste of een van de stilste.

• VertigoNL
Haha, dit is precies wat ik bedoel met door de bomen het bos niet meer zien.

De asus is bijna even duur als de MSI, maar wel lager geklokt, dan zou ik al voor de Asus dcu2 moeten gaan die weer 30 euro duurder is.

• Hapkoek
Ja denk dat het prestatie verschil tussen de MSI en Asus niet een merkbaar verschil is...

Ik ga zelf ook voor de Asus. :D Je zou voor die van 3 tientjes meer kunnen gaan ja. Heb me nog niet echt in die verdiept, maar is die gewoon wat sneller etc?

Je hebt trouwens toch nog wel even in verband met die fijne levertijd. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Hapkoek op 20-01-2014 13:20 ]

• c0nnect3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik zeg de Asus DCU2 (geen top, je kan zelf overclocken!). Zelf heb ik deze kaart, overclocked naar 1180/6400 met 1.3 volt en 120% power target met fanspeed op 40%. Tijdens het gamen (battlefield 4, planetside 2) komt hij niet boven de 60 graden uit op alles hoogste settings met 60 fps op bf4 en rond de 50 fps op planetside 2.
Superstille kaart, mijn corsair SP120's maken het meeste geluid van de computer!

• Hapkoek
Dan ga ik hier ook nog even op in aangezien ik dus ook de Asus ga halen. Ik zelf heb nog nooit overgeclockt. Misschien is wel wel eens interessant maar welke is dan verstandig voor mij om te nemen?

mycom.nl/componenten/vide...adeon-r9-280x-dcii-top3gb
mycom.nl/componenten/vide...us-radeon-r9-280x-dcii3gb
Zal ik dan voor de gewone gaan zonder top?

(Sorry dat ik hier even offtopic ga maar dan ben ik er ook uit.) :$

• VertigoNL
Haha ik weet precies hoe je je voelt xD heb zelf ook nooit geoverclockt, dit wordt zelfs m'n eerste desktop...

Denk niet dat er een groot verschil tussen de MSI en de Asus, mits overgeclockt zit. Dus vanaf hier lijkt het me gewoon afhankelijk van persoonlijke voorkeur en welke je het mooist vindt.

• Hapkoek
Ik ga voor de Asus, schijnt toch iets stiller te zijn. Maar is het dan verstandig om de TOP te nemen of de normale. Kan iemand misschien hierbij wat helpen of uitleg geven?

Ik heb nog nooit overgeclockt maar misschien is dat wel eens interessant. Hij zal gebruikt worden voor gamen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nee niet nodig. Alleen als je zeker weet dat je gaat ocen, ze zijn byna hetzelfde op de stock speeds na. Die zijn by de top ietsie hoger. Voor de rest zelfde koeler zelfdr chip etc.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Asus is een prima keuze zelf maak ik gebruik van de ''normale'' versie en hij koelt geweldig. En ik hoor hem weinig.
Pagina: 1