Zie door de bomen het bos niet meer Android / XBMC / 1080p

Pagina: 1
Acties:

• patrickje85
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-10-2025
Goedenavond allemaal,

Ik zit met het volgende, dacht eindelijk de geschikte mediaspeler gevonden te hebben, maar bleek ook niet de juiste keuze te zijn (MK888). Lees hier op het forum dat de Rockchip spelers niet heel denderend zijn.
Heb ook een tijdje nagedacht over een Raspberry Pi, maar lees dat dit ook niet een heel stabiel systeem is.

Ik wil geen HTPC neerzetten vanwege de aanschafkosten. Budget houdt bij €100,- toch echt op.

Waarom XBMC?
Heb hiermee goede ervaringen op mijn PC. Vind het fijn dat deze een mooie bibliotheek aanmaakt van zowel VIDEO_TS en *.ISO en *.MKV bestanden. En vanwege de XBMC remote app op mijn iPad en iPhone.
Heb ook wat dingen over Archos Movie Player gelezen, dat deze als prettig wordt ervaren, doet deze dezelfde dingen en speelt deze true HD 1080p?

Ik heb de volgende eisen:
- XBMC moet 1080p kunnen draaien (is niet erg als ik moet wachten op versie 13)
- Netwerkaansluiting voor streamen vanaf mijn NAS
- HDMI out waar ook 5.1 audio over mee gestreamd kan worden (HDMI loopt via Onkyo versterker)
- Wil absoluut niet door middel van DLNA mijn films streamen.

Las iets over de G-Box Midnight MX2 (AM6 Amlogic AML8726-MX Dual Core).
Las dat de Minix kastjes wel 1080p kunnen vanwege een eigen XBMC versie, in hoeverre is dit waar?
De CuBox-i heb ik ook voorbij zien komen.

Eventueel een andere ROM moeten flashen is niet zo'n probleem.

Hoop dat iemand me een beetje de goede richting in kan sturen, want ik zou niet meer weten wat ik het beste kan kopen door alles wat er tegenwoordig aangeboden wordt!

Verwijderd

Ik zit me op het moment ook suf te zoeken naar een goeie mediaplayer en zit in hetzelfde pakket.
Zijn wel betaalbare ( onder 100 euro ) oplossingen maar mis je de bibliotheek zoals xbmc dat heeft en dat vond ik nu juist prettig werken vanaf de laptop.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Raspberry Pi is best wel stabiel hoor.

• patrickje85
Sponz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:22:
Raspberry Pi is best wel stabiel hoor.
Speelt deze wel 1080p zonder haperingen af?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waarom niet een tweedehands desktop pc als HTPC? Hoef je er alleen nog een low-profile videokaartje in te steken voor HDMI + GPU accelerated decoding. Draai zelf mijn OpenElec op een HP DC7600 met een C2D E6300 (1.86Ghz, zie: ark.intel.com), 3.0GB RAM en HD5450.

Zie bijv: V&A aangeboden: 3 maal een HP Compaq dc7800p,
of: V&A aangeboden: Esprimo E5915 Core2Duo SFF Desktop
of: V&A aangeboden: HP Compaq 8000 Elite SFF, E8400, 2GB, 500GB
of: V&A aangeboden: 2x Dell Optiplex 760SF C2D-E8400 80GB HDD 2GB DDR2

Zat aanbod, allemaal snel genoeg en waarschijnlijk lukt het wel onder de €100 te blijven. Eventueel kan je voor je low-profile GPU ook op V&A kijken, alles sneller dan de HD2400-reeks moet voldoende zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door noes op 20-01-2014 13:14 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:58
patrickje85 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:08:
[...]

Speelt deze wel 1080p zonder haperingen af?
Ja (althans, bij mij wel), erger me alleen mateloos aan de laggy interface..

gewoon nee.

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 15:39
Ikzelf heb thuis een een media server staan die werkt op een RPI.

Bij het afspelen van media bestanden gaat alles perfect (ook 1080p). Enkel durft de UI wel eens wat laggy overkomen. Vooral als de RPI ondertussen nog iets anders aan het doen is (library updaten of nieuwe update downloaden voor OpenELEC) kan de lag wel eens irritant worden. Heb wel gelezen dat je deze problemen zou kunnen oplossen door hem te overclocken, maar dan heb je wel weer hitte problemen (en bijgevolg dus ook een minder stabiel systeem). Op zich ben ik ondertussen wel gewend geraakt aan de af en toe laggy interface op mijn RPI rekening houdend met de lage kostprijs van mijn setup.

Qua stabiliteit heb ik helemaal niets te klagen. Mijn RPI staat 24/7 te draaien (gebruikt toch niet al te veel stroom) en ik moet eigenlijk enkel af en toe even herstarten als er een nieuwe update gedownload is.

• patrickje85
noes schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
Waarom niet een tweedehands desktop pc als HTPC? Hoef je er alleen nog een low-profile videokaartje in te steken voor HDMI + GPU accelerated decoding. Draai zelf mijn OpenElec op een HP DC7600 met een C2D E6300 (1.86Ghz, zie: ark.intel.com), 3.0GB RAM en HD5450.

Zie bijv: V&A aangeboden: 3 maal een HP Compaq dc7800p,
of: V&A aangeboden: Esprimo E5915 Core2Duo SFF Desktop
of: V&A aangeboden: HP Compaq 8000 Elite SFF, E8400, 2GB, 500GB
of: V&A aangeboden: 2x Dell Optiplex 760SF C2D-E8400 80GB HDD 2GB DDR2

Zat aanbod, allemaal snel genoeg en waarschijnlijk lukt het wel onder de €100 te blijven. Eventueel kan je voor je low-profile GPU ook op V&A kijken, alles sneller dan de HD2400-reeks moet voldoende zijn.
Ik heb nu ook een PC in de woonkamer staan, maar wil juist een zo klein mogelijk kastje hiervoor in de plaats.

Toch bedankt voor je hulp :)

Alternatieven voor XBMC icm. een fatsoenlijke mediaspelers zijn ook welkom, kan het altijd eens onderzoeken.
Belangrijkste is dat ik een bibliotheek heb zoals bij XBMC die om kan gaan met bestanden zoals hierboven genoemd.

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Eppux schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:23:
Ikzelf heb thuis een een media server staan die werkt op een RPI.

Bij het afspelen van media bestanden gaat alles perfect (ook 1080p). Enkel durft de UI wel eens wat laggy overkomen. Vooral als de RPI ondertussen nog iets anders aan het doen is (library updaten of nieuwe update downloaden voor OpenELEC) kan de lag wel eens irritant worden. Heb wel gelezen dat je deze problemen zou kunnen oplossen door hem te overclocken, maar dan heb je wel weer hitte problemen (en bijgevolg dus ook een minder stabiel systeem). Op zich ben ik ondertussen wel gewend geraakt aan de af en toe laggy interface op mijn RPI rekening houdend met de lage kostprijs van mijn setup.

Qua stabiliteit heb ik helemaal niets te klagen. Mijn RPI staat 24/7 te draaien (gebruikt toch niet al te veel stroom) en ik moet eigenlijk enkel af en toe even herstarten als er een nieuwe update gedownload is.
Heb ook een RPI met XBMC. Draait hier ook 24/7 en werkt prima.
Installeren duurt ongeveer 10 minuten. Als hij vastloopt ofzo, dan installeer ik 'm dus gewoon helemaal opnieuw. Elke 3-4 maanden geeft mn SD kaart weleens problemen, waarschijnlijk vanwege de overklok en dan installeer ik m dus gewoon opnieuw en dan draait ie weer als een zonnetje.
In combinatie met Yatse en CEC gewoon een goeie mediaplayer die ontzettend tweakbaar is. Vooral de stembesturing via Yatse vind ik erg hip, hoewel ik meestal gewoon CEC gebruik.

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:28
The Little Black Box (met XBMC), beter dan G-Box Midnight MX2 en Minix. Thread staat wel ergens op dit forum.

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 11:26
de Beaglebone misschien? is volgens mij ook een soort Pi, maar dan iets betere hardware.

Verwijderd

125 euro kan goedkoper als die weer op voorraad is: pricewatch: Zotac ZBOX ID18
25 euro voor 2GB of 35 euro voor 4GB
Booten van USB 3.0 als dat kan.

Wat kan die niet? 3D. Rest wel :). Lees ook de review van iemand die deze Zotac met XBMC gebruikt: productreview: Zotac ZBOX ID18 review door see Ik dacht eigenlijk ook geen 4K maar dat kan dus wel met de vorige generatie volgens: http://www.xbitlabs.com/a...isplay/celeron-847_6.html Dus dan moet het met de nieuwe generatie ook kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 20:36 ]

• patrickje85
Travee schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:49:
The Little Black Box (met XBMC), beter dan G-Box Midnight MX2 en Minix. Thread staat wel ergens op dit forum.
Als deze zo goed werkt als dat ze op YouTube laten zien is dit precies wat ik zoek. XBMC, vloeiend 1080p afspelen, RJ-45 aansluiting en 5.1 over HDMI. Misschien budget toch maar een klein beetje ophogen...
rainier15 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:29:
de Beaglebone misschien? is volgens mij ook een soort Pi, maar dan iets betere hardware.
Zie op onderstaande link dat deze maar 720p af kan spelen.
http://mancave.conrad.nl/...s-arduino-in-1-overzicht/
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:35:
125 euro kan goedkoper als die weer op voorraad is: pricewatch: Zotac ZBOX ID18
25 euro voor 2GB of 35 euro voor 4GB
Booten van USB 3.0 als dat kan.

Wat kan die niet? 3D. Rest wel :). Lees ook de review van iemand die deze Zotac met XBMC gebruikt: productreview: Zotac ZBOX ID18 review door see Ik dacht eigenlijk ook geen 4K maar dat kan dus wel met de vorige generatie volgens: http://www.xbitlabs.com/a...isplay/celeron-847_6.html Dus dan moet het met de nieuwe generatie ook kunnen.
Kan alleen nergens terug vinden wat het verbruik van de Zotac is, neem aan dat dit meer is dan van de TLBB, meen gelezen te hebben dat deze een verbruik van 8 watt heeft.
Wil het apparaatje eigenlijk gewoon altijd aan laten staan.

[ Voor 38% gewijzigd door patrickje85 op 20-01-2014 23:19 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 14:25
Waarom zou je hem altijd aan laten staan? Je laat je tv toch ook niet heel de dag aanstaan? TLBB ziet er goed uit, dat zeker. Maar ik zie op hun gebruikersforum toch wel een hoop problemen. Maar ik zou ook graag een goede mediaspeler zien met XBMC voor 100 euro. De beperkingen van een raspberry zijn voor mij een dealbreaker, het apparaat moet gewoon vloeiend de menu's doen en niet tegen zijn max aanzitten. Een een grote pre is netflix ondersteunen, via een xbmc plugin of browser.

• patrickje85
Freezerator schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:54:
Waarom zou je hem altijd aan laten staan? Je laat je tv toch ook niet heel de dag aanstaan? TLBB ziet er goed uit, dat zeker. Maar ik zie op hun gebruikersforum toch wel een hoop problemen. Maar ik zou ook graag een goede mediaspeler zien met XBMC voor 100 euro. De beperkingen van een raspberry zijn voor mij een dealbreaker, het apparaat moet gewoon vloeiend de menu's doen en niet tegen zijn max aanzitten. Een een grote pre is netflix ondersteunen, via een xbmc plugin of browser.
Als ik er zo over nadenk heb je wel gelijk haha.
Wat ik me ook afvraag, is het mogelijk om de TLBB te gebruiken in combinatie met een Logitech Harmony?
Anders zit ik strak toch weer met een extra afstandsbediening te kijken...
Eventueel met HDMI-CEC via m'n televisie?
Alleen geen idee of dit nog werkt als de HDMI kabel via mijn versterker loopt (Onkyo TX-SR508)

[ Voor 4% gewijzigd door patrickje85 op 21-01-2014 00:23 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
patrickje85 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:12:
[...]

Als ik er zo over nadenk heb je wel gelijk haha.
Wat ik me ook afvraag, is het mogelijk om de TLBB te gebruiken in combinatie met een Logitech Harmony?
Anders zit ik strak toch weer met een extra afstandsbediening te kijken...
Eventueel met HDMI-CEC via m'n televisie?
Alleen geen idee of dit nog werkt als de HDMI kabel via mijn versterker loopt (Onkyo TX-SR508)
CEC creëert een netwerk van alle direct en indirect aangesloten CEC compliant apparatuur. Zolang jouw versterker het ondersteund (Onkyo noemt het RIHD), en jouw TV het ondersteund, zou het dus moeten werken.

Daarnaast heb ook ik een RPi. Ik vind de performance ervan gewoon goed. Het navigeren in het hoofdmenu heeft een heel kleine vertraging, maar voor die < 1 minuut dat ik het menu gebruik om vervolgens 40 minuten een serie te kijken vind ik dat absoluut niet hinderlijk.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

GrowMyHair schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:18:
[...]

Installeren duurt ongeveer 10 minuten. Als hij vastloopt ofzo, dan installeer ik 'm dus gewoon helemaal opnieuw. Elke 3-4 maanden geeft mn SD kaart weleens problemen, waarschijnlijk vanwege de overklok en dan installeer ik m dus gewoon opnieuw en dan draait ie weer als een zonnetje.
In combinatie met Yatse en CEC gewoon een goeie mediaplayer die ontzettend tweakbaar is. Vooral de stembesturing via Yatse vind ik erg hip, hoewel ik meestal gewoon CEC gebruik.
Perfecte illustratie hoe je een een onstabiel systeem krijgt. Elke 3-4 maanden alles opniew installeren, kom op zeg :)

Die van mij draait een jaar zonder problemen, Niet 24/7, dat dan wel.

• LukyLX
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-12-2025
GrowMyHair schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:18:
[...]

Het probleem met onstabiliteit van de SD kaart bij overklokken kun je oplossen door je storage partitie op USB stick of NFS share te zetten. Ik doe het via NFS share en het loopt als een zonnetje, zo kun je ook af met een oude SD kaart van een paar honderd MB en eventueel configuraties delen tussen meerdere Pi's.

Verwijderd

Sponz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:40:
[...]

Perfecte illustratie hoe je een een onstabiel systeem krijgt. Elke 3-4 maanden alles opniew installeren, kom op zeg :)

Die van mij draait een jaar zonder problemen, Niet 24/7, dat dan wel.
Dit zegt niks maar ook weer veel over de Pi. Dat een systeem instabiel zou worden van een nieuwe install is natuurlijk complete onzin. Wat wel zo is dat blijkt ook uit het Pi topic dat de kwaliteit erg wisselend is omdat niet Pi's goed overweg kunnen met een overclock. Bij jou werkt het wel goed, bij hem niet.

• patrickje85
RobertMe schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:37:
[...]

CEC creëert een netwerk van alle direct en indirect aangesloten CEC compliant apparatuur. Zolang jouw versterker het ondersteund (Onkyo noemt het RIHD), en jouw TV het ondersteund, zou het dus moeten werken.
Weet iemand hier of de TLBB CEC ondersteund?

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik ben zelf ook op zoek naar een goede computer om alleen xbmc te draaien. Ik denk zelf om zoiets in elkaar te zetten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 110,-€ 110,-
1Asus H81T€ 68,72€ 68,72
1Silverstone PT13€ 48,50€ 48,50
1Silverstone Argon SST-AR04€ 28,50€ 28,50
1Crucial CT2KIT25664BF160BJ€ 39,94€ 39,94
1Kingston mS200 30GB€ 34,50€ 34,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 330,16

Ze zeggen dat met android vrij traag is en Raspberry Pi toch niet zo krachtig is om 1080P goed af te spelen.

Verwijderd

Ntr- schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:42:
Ik ben zelf ook op zoek naar een goede computer om alleen xbmc te draaien. Ik denk zelf om zoiets in elkaar te zetten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 110,-€ 110,-
1Asus H81T€ 68,72€ 68,72
1Silverstone PT13€ 48,50€ 48,50
1Silverstone Argon SST-AR04€ 28,50€ 28,50
1Crucial CT2KIT25664BF160BJ€ 39,94€ 39,94
1Kingston mS200 30GB€ 34,50€ 34,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 330,16
Ik zou dan eerder voor de passief gekoelde productreview: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter review door JvS gaan. Qua prijs scheelt het denk ik niet veel omdat bij de nu geselecteerde nog een specifieke koeler komt en er moet ook nog een voeding bij.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:59

M2M

medicijnman

Mag ik vragen waarom je het met de MK888 niet voor elkaar krijgt? Het enige waar ik tegenaan gelopen ben is de brakke wifi connectie waardoor het apparaat niet genoeg bandbreedte heeft om 1080p materiaal af te spelen. De chip zelf is snel genoeg. De oplossing destijds was een USB naar netwerk converter en daarna ging het allemaal van een leien dakje :)

-_-

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:45:
[...]

Ik zou dan eerder voor de passief gekoelde productreview: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter review door JvS gaan. Qua prijs scheelt het denk ik niet veel omdat bij de nu geselecteerde nog een specifieke koeler komt en er moet ook nog een voeding bij.
Ik had die casing ook al gezien alleen vond het raar eruit zien :p. Op de review zie ik het wat duidelijker tnxs voor de info ;)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
patrickje85 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Weet iemand hier of de TLBB CEC ondersteund?
j1nx in "[Mediaplayer] The Little Black Box (XBMC)"

Volgens j1nx nog niet, maar expirimenteel ....

dus niet definitief "nee" ;)

• Travee
Er is op dit moment geen enkele mediaspeler zonder haken of ogen te verkrijgen. HTPC blijft voor velen daarom ook de beste oplossing. Ik persoonlijk zocht iets kleins en goedkoop en kan daarom leven met sommige tekortkomingen.
Het beste wat je op dit moment kan doen is het maken van een lijst met eisen (wat jij al gedaan hebt) en daarbij dan de mediaspeler uitzoeken die er het dichtste bij in de buurt komt. Het is een goede tip om ook te kijken naar een mediaspeler met voldoende support. Je wilt niet nu een mediaspeler kopen die vervolgens over een jaar uit development geschrapt wordt (zoals de G-Box 1). Laat je ook niet teveel beïnvloeden door het aantal negatieve reacties op gebruikersforums. De toon die daar gezet wordt is vaak negatiever dan de realiteit.

Wbt CEC:
Toen ik destijds in de markt zat voor een nieuwe mediaspeler was de Raspberry Pi de enige met CEC.
Voor TLBB is CEC inderdaad nog experimenteel.

• patrickje85
Ben er wel voor 95% uit dat het de TLBB wordt.
Denk dat deze uiteindelijk het beste aan mijn verwachtingen gaat voldoen.

Update 23-01-14 21:50
Heb de TLBB net besteld bij Alternate, zou 'm dus morgen nog binnen moeten krijgen, ben echt benieuwd!

[ Voor 35% gewijzigd door patrickje85 op 23-01-2014 21:51 ]

• patrickje85
Ben er nou 2 dagen mee aan t spelen, heb 'm bijna zoals ik 'm hebben wil.

Het doet precies wat ik er van gehoopt had en meer, alleen reageert 't kastje niet meer op de "back" knop, lampje op de AB gaat wel gewoon aan. Verder een erg prettige AB!

Is ook wel 's vastgelopen onder 't klooien, maar reageert verder goed.

Werkt net als XBMC op de PC, maar dan met een fatsoenlijke AB ipv de iPhone of iPad app waarbij verbinding maken (als je ineens een film op pauze wil zetten) erg lang kan duren.
Verbinden met de TLBB gaat volgens mij wel sneller dan met m'n PC.

Owja, ook jammer dat Logitech Harmony er niet op werkt, maar dat wist ik van te voren al.

Conclusie, het was de investering van €119,- zeker waard!

Edit: ineens werkt het knopje weer!

[ Voor 8% gewijzigd door patrickje85 op 26-01-2014 01:12 ]

• Travee
Mooi dat je tevreden bent met je aankoop.
Pagina: 1