SG wordt verpest door een klein aantal... Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Het was zo'n mooi idee vlak voor de crash; newbies een tijd laten lurken en behoorlijk, zinnig posten, dan pas toegang tot SG en Nieuws&TV.

Helaas is dat nu niet meer zo (toch?) en vooral SG wordt overspoeld met de ene topic na de andere. Blijkbaar is er behoefte aan veel gediscussieer...

Maar!

Ik vind het zo jammer dat een heel groot aantal topics "Gotters" aantrekt wat zich niet weet te gedragen en als een puber volkomen off topic doorslaat.

Gaat het over homo's, allochtonen, reli's, of welke andere niet helemaal meerderheidsgroep, dan kun je er op wachten dat er weer volstrekt nutteloze reply's komen. Zonde, want de discussie die zou kunnen ontstaan is vaak heel interessant!
Maar die wordt teniet gedaan door dom gebral, vaak zonder enige kennis...

Ik opteer voor drie dingen:

1). Of het onzinforum komt terug,

2). Of er komt een actieve link op GoT Naar FOK voor mensen die onzin willen spammen,

3). Of hou helemaal op met SG, maak van GoT een die-hard tech forum zoals het ook ooit bedoeld is.

Maar laten we toch heel snel ophouden met al dat slappe geleuter wat continu in SG staat.

(Wat voor zonnebril zet jij op? Hoe werkt veilig vrijen? Waar zal ik heen gaan op vakantie/weekend/vrije dag? Mijn hond/kat/schoolmeester is dood/ Wat was er eerder, kip of ei? Help me bij dit of dat testje, want ik ben er zelf te lui voor!) :r

Donder op met al dat gelul alsjeblieft!

GoT heet onder Tweakers.net een tech forum. Vakantie bestemmingen, relationele/psyschische problemen en huiswerkhulp horen daar dus niet bij!

(ik zal wel weer door een stel moraalridders als de gebeten hond worden beschouwd, maar da's dan mooi pech!)

Maar na een dik jaar lurken en ruim een half jaar lid te zijn vind dat ik dit wel eens kan zeggen! :)

(overigens, ik ben helemaal niet verbitterd hoor, kijk hoe snel het forum weer op poten is na de crash, supermooi! Er wordt prima gemodereerd, maar ik vraag me dus af wat we met SG aan moeten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij weet helemaal niet wat er in 't verschiet ligt. :)

SG weer hidden lijkt me logisch .. maar we zijn nog wat aan het puinruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sja.
Je hebt wel een punt te pakken.
Maar het probleem is dat zou je SG sluiten, dan worden de andere fora vervuilt met OT geneuzel. Daarvoor is juist SG.

Er is schijnbaar zeer sterk de behoefte om OT te _kunnen_ neuzelen. En daar een apart forum voor maken is nu eenmaal de beste optie.

Ik denk dat de crew al heel lang probeert om dit "probleem" op te lossen. Maar (dit was ook te zien na sluiten Onzin), het probleem verschuift zich alleen maar. Dat is niet echt gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Dat maakt me blij! :)

'Kee, misschien wat voorbarig, maar in elk geval goed bezig dus!

Keep up the good thing.

(hee, licht eens een tipje van de sluier dan op...)

(dit is dus een reactie op HplDsk)

Jeez, dat er op dit uur nog zo rap gereageerd wordt... Night life ain't no good life, but it's my life... he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 03:15 schreef MisterDon het volgende:

(hee, licht eens een tipje van de sluier dan op...)
Ja, nu bennik ook nieuwsgierig.
Fluister ut maar in m`n oortje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 03:12 schreef HlpDsK het volgende:

Hmm...! Dat klinkt goed. Ik zou het helemaal niet erg vinden als het weer een tech forum zou worden en ik denk dat de meeste 'oudgediende' :P er zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 03:22 schreef Agijsbro het volgende:

[..]

Hmm...! Dat klinkt goed. Ik zou het helemaal niet erg vinden als het weer een tech forum zou worden en ik denk dat de meeste 'oudgediende' :P er zo over denken.
Thx, zo denk ik er dus ook over... Benieuwd wat het daglicht gaat brengen! (scooterpubers zijn dan weer wakker :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens.. wat een zooitje zeg. Sorry hoor.. natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben. En natuurlijk leverd dit zooitje best aardig wat extra hits (lees geld) op. Maar het is een crime om nog een goede,bruikbare ofwel echt leuke tread te vinden.

En ach... natuurlijk hlpdsk... niemand weet nooit echt wat er in het verschiet ligt. Nog iets specialls te melden?

Signed : 6000068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 03:25 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Thx, zo denk ik er dus ook over... Benieuwd wat het daglicht gaat brengen! (scooterpubers zijn dan weer wakker :+ )
Euh. Ik zou ook wel graag zien dat OT geneuzel eraan gaat. Maar ik hoor zeer zekers niet bij de oude garde.

Niet iedere puber (* stok is puber maar heeft geen scooter (wel bijna autorijbewijs)) is voorstander van onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eerlijk gezegt is deze tread ook een beetje teveel van het goede :P

cya.. ben weer ergens anders waar ik niet hoef te spoken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Ik denk dat SG wel degelijk een goede funtie heeft, en ik ben ook van mening dat het forum WEL op de juiste manier gebruikt wordt. Als SG je niet helemaal bevalt blijf je dr toch weg? Ik vind de Kwaliteit (hoewel het wel van dag tot dag varieerd) toch aardig hoog! Greetz en truste voor strax allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 03:25 schreef GhostUser101 het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens.. wat een zooitje zeg. Sorry hoor.. natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben. En natuurlijk leverd dit zooitje best aardig wat extra hits (lees geld) op. Maar het is een crime om nog een goede,bruikbare ofwel echt leuke tread te vinden.
Ik denk (lees: hoop) dat Femme en de admin-bende er liever een tof/gaaf/leuk forum van maken dan er bakken met geld mee te verdienen. Tja.. Wat valt er tegenwoordig nou nog met webads te verdienen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 03:27 schreef stokkie het volgende:

[..]

Euh. Ik zou ook wel graag zien dat OT geneuzel eraan gaat. Maar ik hoor zeer zekers niet bij de oude garde.

Niet iedere puber (* MisterDon is puber maar heeft geen scooter (wel bijna autorijbewijs)) is voorstander van onzin.
Ow... ga dan eens snel een scooter kopen! :)
Nee, ik overtrek het misschien een beetje, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik.

(Er zijn veel mensen die lichamelijk volwassen zijn, maar zich puberaal gedragen en andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 03:25 schreef GhostUser101 het volgende:

En ach... natuurlijk hlpdsk... niemand weet nooit echt wat er in het verschiet ligt. Nog iets specialls te melden?

Signed : 6000068
6000068 ? Terrence ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 03:36 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ow... ga dan eens snel een scooter kopen! :)
Nee, ik overtrek het misschien een beetje, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik.

(Er zijn veel mensen die lichamelijk volwassen zijn, maar zich puberaal gedragen en andersom)
Ik snap wat je bedoelt. Voordat ik me geregged heb op GoT en T.net hebbik eerst tijdje gelurkt. Daarna geregged en voorzichtig begonnen met posten.
Pas nadat ik een beetje bekend was met de tech fora bennik gaan posten in wat toendertijd Onzinforum was. Daar bennik redelijk actief geweest (niet vergelijkbaar met nu btw :) ).
Das allemaal getrashed.

Nu nog wel SG lurken en poster, maar als de SG eruit gaat dan lig ik er zeker nie wakker van :)

En ik denk dat er heel wat meer users zijn die er zo over denken. De "rotte appels" (klinkt hard, maar ik bedoel de users die hier zijn voor SG) die hier zijn voor SG die verdwijnen denk ik vrij snel als de plannen die HlpDsK aankondigde effectief gaan werken.
Dan houden we een mooie, nette en duidelijke knowledge database over, waar af en toe in een (onzichtbaar) forum geneuzelt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lijkt me wel intressant. GOT en het FOK forum in elkaar op te laten gaan of de overlappingen weg te snijden uit GOT.

Ik geloof niet dat je een SG moet hebben om de rest van je forum maar "schoon" te houden. Zou een beetje een teken van zwakte zijn en ook een zekere minachting van je bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 23:02
Op vrijdag 08 juni 2001 04:14 schreef sampoo het volgende:
Lijkt me wel intressant. GOT en het FOK forum in elkaar op te laten gaan of de overlappingen weg te snijden uit GOT.

Ik geloof niet dat je een SG moet hebben om de rest van je forum maar "schoon" te houden. Zou een beetje een teken van zwakte zijn en ook een zekere minachting van je bezoekers.
Precies... gewoon een combinatie van Fok! en GoT... maar dan heb je wel het probleem dat ook mensen van Fok! zich met GoT komen gaan bemoeien en misschien onzinposts gaan maken in de techforums... ik denk dat het op zich zoals het nu is (of wordt) met een hidden SG enzo niet eens zo slecht is... Mensen gaan zich dan iig niet meer alleen aanmelden om in de SG te kunnen posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hmmm... een combinatie met fok lijkt me niet ideaal omdat je dan fokkers krijgt die zich met de mooie GoT tech fora gaan bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt me het beter om SG in totaal naar fok te verhuizen en GoT weer puur een techforum te maken.

Maar ik kom toch niet in SG, en heb er ook geen last van dus het zal me eigenlijk een worst wezen wat ermee gebeurd :)

Dat hidden systeem was trouwens een goed idee, maar door de crash is het compleet weg, nu kan iedereen er weer komen dus ook de personen die alleen op GoT komen voor SG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:12

Jaymz

Keep on moving !

Dit is bij de crew ook bekend.

Om geen overhaaste beslissingen te maken, moet er nog even geduld uitgeoefend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 03:14 schreef stokkie het volgende:
Sja.
Je hebt wel een punt te pakken.
Maar het probleem is dat zou je SG sluiten, dan worden de andere fora vervuilt met OT geneuzel. Daarvoor is juist SG.

Er is schijnbaar zeer sterk de behoefte om OT te _kunnen_ neuzelen. En daar een apart forum voor maken is nu eenmaal de beste optie.

Ik denk dat de crew al heel lang probeert om dit "probleem" op te lossen. Maar (dit was ook te zien na sluiten Onzin), het probleem verschuift zich alleen maar. Dat is niet echt gewenst.
Ik vindt dat de topicstarter hier een erg goed punt heeft aangesneden. Wat betreft de onzin in de andere fora. Dat zal wel meevallen. De posters weten dondersgoed dat "hoe was ik mijn ondergoed" niet thuishoort in Hardware Algemeen. Doen ze het toch dan moeten dit soort personen hard worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aangezien GoT een redelijk hechte gemeenschap is (wie heeft er geen GoTters op hun icq staan?), is en blijft er toch de behoefte om ff gezellig offtopic te gaan. En dat blijft gebeuren via GoT. Of er nu SG is of niet. Kan het niet in SG dan maar in P&W, LA, enzo.

En als je er last van hebt, dan kom je er toch gewoon niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:16

duderuud

Sliden is koel

Dat vind ik ook...als je er last van hebt, dan kijk je er toch gewoon niet naar!?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 12:15 schreef Trashbash het volgende:
Dan lijkt me het beter om SG in totaal naar fok te verhuizen en GoT weer puur een techforum te maken.
Hmm, ik discussieer liever met tweakers dan met die pubers op fok! (no offence trouwens), maar het is toch echt ander publiek. Jonger vooral. Ik denk dat de sfeer hier ook anders is. Er zijn dingen die op fok gepost worden (ik noem een "het grote tieten topic" o.i.d., we weten allemaal wat ik bedoel) die hier in de SG niet gewaardeerd worden.
Maar ik kom toch niet in SG, en heb er ook geen last van dus het zal me eigenlijk een worst wezen wat ermee gebeurd :)
Ik vind het gewoon mooi om met tweakers te kunnen discussieren over niet-computergerelateerde zaken. Dat is in de SG wel mogelijk, op fok niet.
Dat hidden systeem was trouwens een goed idee, maar door de crash is het compleet weg, nu kan iedereen er weer komen dus ook de personen die alleen op GoT komen voor SG...
Dat wordt vanzelf opgelost lijkt me... Het is nu ff een zooitje, maar dat moet over een week of 2 toch wel over zijn?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Er zitten idd wel vaak rare postings bij die me niks interesseren, maar zolang de echte bullshit maar gesloten wordt, heb ik er geen last van. Je hoeft toch niet alles te openen?

Alleen het moeten wel zinnige onderwerpen zijn, want het is hier geen chatroom. Dus een onderwerp als "mijn kat is dood" lijkt me wel onzin, aangezien er weinig over te discussieren valt. Het enige wat gebeurt is dat 100 mensen gecondoleerd (sommige zeggen gecondoleert) typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten. En jeetje die hlpdsk is me er 1tje hoor.. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 03:10 schreef MisterDon het volgende:
3). Of hou helemaal op met SG, maak van GoT een die-hard tech forum zoals het ook ooit bedoeld is.
Dan doe je dat toch door nooit meer in SG te komen? Simpel als dat lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 20-10 15:30
Geef alle Got-ertjes postrecht op het FokForum, maar alle Fokkertjes niet op het Got forum (en haal de links naar GoT op Fok weg)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-10 06:36
Op vrijdag 08 juni 2001 03:12 schreef HlpDsK het volgende:

en wanneer krijg je dan toegang? gaan we dan ook een mod systeem toepassen zoals op t.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 22:12 schreef marteltor het volgende:

[..]

en wanneer krijg je dan toegang? gaan we dan ook een mod systeem toepassen zoals op t.net?
Dat lijkt me niet echt geweldig (mod systeem)
Dan krijg je echt heel gauw vriendjespolitiek lijkt mij. Plus dat je dan een hele zooi gezeur krijgt in LA over "oneerlijke" modpunten ed.

Maar ja, kkweet ook nie wat de crew allemaal van plan is (helaas :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 22:35 schreef stokkie het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt geweldig (mod systeem)
Dan krijg je echt heel gauw vriendjespolitiek lijkt mij. Plus dat je dan een hele zooi gezeur krijgt in LA over "oneerlijke" modpunten ed.

Maar ja, kkweet ook nie wat de crew allemaal van plan is (helaas :( )
Het lijkt mij ook maar niks, maar ik ben ook maar user, weet het ook allemaal niet ;)

Trouwens, modpoints... Als die net zo goed werken als op T.net (Niet dus), dan wordt dat nog leuk :(

Hoe vaak staan er in het moddereter forum wel niet klachten over onterechte +4 of -1 moderaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je gewoon een onzin forum neer zet dan verdwijnen ze wel
je maak zelf uit welke forum je gaat dus kan je het ook niet storen als je niet naar de onzin gaat en blijft de rest wel weg nu vervuilenze alles dan waarschijnlijk niet meer

nog een motje nodig voor onzin forum
wil ik wel doen hoor ik stoor me niet zo erg aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 23:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
nog een motje nodig voor onzin forum
wil ik wel doen hoor ik stoor me niet zo erg aan
:D
Ik zeg nix |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 23:16 schreef Andina het volgende:

[..]

:)

* Blue-eagle weet ook niet wat de crew van plan is...
Maar als ik mee kon beslissen zou ik er gewoon streng modden, gewoon veel slotjes, en een beetje autoriteit tonen, en die kleuters houwen wel op.

Stop er nog 2 mods bij ofzo, en dan niet de mensen die vaak in dat forum zitten; maar de meer serieuze lui uit PW of W&G.
Niet dat HlpDsk en co. het niet aankunnen, maar je moet nu de normen veranderen, wil je de boel serieus houden.

Aan de andere kant, je kunt ook moeilijk zonder een offtopix ding. Je moet af en toe je 'ei' kwijt (wie heb dat bedacht: 'ei'?? |:( )

Ik dacht ik zeg het maar ff... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 17:10

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

GoT en FOK laten samenvoegen of wat dan ook lijkt me niks...
ik vind het zo prima... wanneer SG hidden is voor newbies al helemaal... je moet toch een beetje off-topic kunnen praten met mede-tweakers? je moet toch es ff een paar mooie dames kunnen zien? daarvoor wil ik niet naar FOK toe gaan...

zoals ik al zei: prima zo, jammer van die ECHT nutteloze topics, maar dat zal beter zijn als hij weer hidden wordt...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 08 juni 2001 23:16 schreef Andina het volgende:
I owe you an apology I guess ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 08 juni 2001 22:38 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook maar niks, maar ik ben ook maar user, weet het ook allemaal niet ;)

Trouwens, modpoints... Als die net zo goed werken als op T.net (Niet dus), dan wordt dat nog leuk :(

Hoe vaak staan er in het moddereter forum wel niet klachten over onterechte +4 of -1 moderaties?
Neem van mij aan, éénzelfde 'systeem' als op T.net gaat niet werken.

Zet je standaardnivo voor de lol eens op -1, en probeer objectief te modden.
Je krijgt dan zo gruwelijk veel crap naar je kop geslingerd, dat je na verloop van tijd bijna alles omlaag zou willen modden.
Als je het volhoudt, leer je heel erg goed objectief te zijn/blijven, en de algemene consensus leren te bewaren.

Op TMF ben je welkom, alleen begrijp dan ajb wel de omgangsvorm met elkaar. (lurken is ook een optie bdw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 23:57 schreef IceStorm het volgende:

[..]

I owe you an apology I guess ;)
Accepted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No way dat GC met Fok! samengaat. Fok is echt een compleet ander publiek, met andere mensen, andere ideeen. Ik kom wel eens op Fok! en het spreekt me daar echt niet aan (alleen het babeforum :) )

Ik denk dat de Fokkers ook niet met 'de computernerds' willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Een merge met Fok is iets waar je niet zo 1-2-3 voor kiest. T'is nogal een ingrijpende verandering, technisch zoals 'organisatorisch'. Wie zijn dan de Mods, wie zijn er verantwoordelijk voor?
Als een Fokker iets post wat tweakers niet prettig vinden kun je het niet op SU of LA kwijt.
Ik denk dat het meer problemen ceeërt dan oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 12:57 schreef Nielsz het volgende:
En als je er last van hebt, dan kom je er toch gewoon niet :?
Maar ik kom er wel graag EN heb er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik ben redelijk tevreden over SG. Er zitten wel FOK! topics bij, maar als je het mij vraagt worden er keurige topictitels gegeven. Ik weet dus goed wat ik wil lezen en wat niet.

SG mag open blijven van mij.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberSnooP for president *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 11:21 schreef CyberSnooP het volgende:
Ik ben redelijk tevreden over SG. Er zitten wel FOK! topics bij, maar als je het mij vraagt worden er keurige topictitels gegeven. Ik weet dus goed wat ik wil lezen en wat niet.

SG mag open blijven van mij.
Zolang de topictitels goed blijven denk ik inderdaad dat je geen problemen kunt hebben met de eventuele fok! topics... Ze horen er wel niet, maar het is meestal ff wachten op het slotje...

Pagina: 1