Verkopen 3DS XL; wat moet precies verwijderd worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
Hallo allemaal,

Ik heb rondgekeken in de fora maar kon geen topic vinden dat op mijn vraag betrekking heeft. In november 2013 heb ik een Nintendo 3DS XL Legend of Zelda A Link between Worlds aangeschaft. Niet helemaal tevreden met het apparaat heb ik besloten om het te verkopen. Dat is vandaag gelukt. Echter, nu hier sprake van is, ben ik mij gaan afvragen wat ik nu eigenlijk precies moet verwijderen. Ik heb alleen een club nintendo-account aangemaakt op de website van nintendo om punten te kunnen registreren. Verder heb ik geen creditcard-gegevens en dergelijke genoteerd. Ook heb ik geen producten gekocht via de e-shop op de 3DS. Het enige dat ik gedaan heb is de code voor A Link between Worlds en een code voor Super Mario 3D Land ingevuld in de e-shop om die uiteraard te kunnen downloaden. De bedoeling is natuurlijk dat de koper die twee spellen ook gewoon kan spelen. Ik heb begrepen dat dit ook mogelijk moet zijn. Ik vind de informatie op de website van Nintendo echter nogal verwarrend. Ik wil niet het risico lopen dat ik iets verwijder wat niet de bedoeling is en wellicht onomkeerbaar is. Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft en weet wat ik precies moet verwijderen/ formatteren? Bedankt alvast voor de reacties!

Alexander

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:14
Ik denk niet dat dit zomaar kan. Je kunt wel het systeem formatteren maar dan zijn ook de spellen er van af. Die kun je dan ook niet meer opnieuw downloaden als ik me niet vergis (Nintendo Online capabilities F* Yeah!).

Als je dat niet doet dan staan je gegevens nog op de 3DS, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

EDIT: een snelle Google levert het volgende op:
http://serenesforest.net/forums/index.php?showtopic=39098
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=638738

Je kunt dus je 3DS verkopen zonder iets te doen maar dan hebben ze wel jouw informatie.
Wil je dit niet dan moet je zowel het systeem als je E-Shop account ressetten. Info weg, maar spellen doen het ook niet meer.

Dus nee, niet mogelijk dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Goudstalen op 20-01-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
DGonlag2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:56:
Ik denk niet dat dit zomaar kan. Je kunt wel het systeem formatteren maar dan zijn ook de spellen er van af. Die kun je dan ook niet meer opnieuw downloaden als ik me niet vergis (Nintendo Online capabilities F* Yeah!).

Als je dat niet doet dan staan je gegevens nog op de 3DS, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Bedankt voor je reactie. Tja, was hier al eigenlijk bang voor. Inmiddels heb ik contact gehad met de Technische Dienst van Nintendo. Die kon mij echter geen antwoord geven, gesproken over ironie, en verwees mij door naar contact@nintendo.nl. Ik wacht nog op een reactie van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:14
alexander1685 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor je reactie. Tja, was hier al eigenlijk bang voor. Inmiddels heb ik contact gehad met de Technische Dienst van Nintendo. Die kon mij echter geen antwoord geven, gesproken over ironie, en verwees mij door naar contact@nintendo.nl. Ik wacht nog op een reactie van hen.
Tja, digitale games kun je nou eenmaal niet doorverkopen (ook niet op andere platformen), dus die gaan je helaas niet kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
DGonlag2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Tja, digitale games kun je nou eenmaal niet doorverkopen (ook niet op andere platformen), dus die gaan je helaas niet kunnen helpen.
Ik begrijp ook wel dat je digitale games niet kunt doorverkopen, dat geldt immers eveneens voor vergelijkbare platforms (steam, etc.). Hoewel in eerste instantie er hier en daar geluiden waren dat het eerder wel mogelijk was, omdat games toen hardware-gebonden waren (je had immers geen vergelijkbaar accountsysteem op de 3DS zoals op de Wii). Wellicht dat de introductie van het Network ID-systeem op de 3DS geleid heeft tot veranderingen. Weet het verder ook niet hoe dat allemaal met die verschillende accounts in elkaar steekt. Dat ze je niet kunnen helpen en je alleen maar kunnen doorsturen is wel van de zotte. Van een service mag men beter verwachten. Zeg dan duidelijk tegen mij dat het hoe dan ook onmogelijk is, geen antwoord dat leuk is, maar dan weet ik in ieder geval wel waar ik aan toe ben. Ze moeten niet bij de Technische Dienst gaan doen alsof ze de klok horen luiden, maar geen enkel idee hebben waar de klepel hangt. Maar goed, het is niet anders. Kan me er eerlijk gezegd ook niet meer druk over maken.