USB stick wordt herkend als vast station.

Pagina: 1
Acties:

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025
Probleem!
USB stick sandisk cruzer 16 GB wordt herkend als vast station. Zowel op de desktop als op de laptop. Ik zou graag willen dat hij als verwisselbare opslag word aanzien.
Formateren of stationsletter wijzigen biedt geen oplossing.

Heeft misschien iemand een gelijkaardig probleem kunnen oplossen?

Alvast bedankt

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat bedoel je precies? Kan je hem niet uitwerpen?

Wat zegt de device manager en disk management?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoek er eens op... 1ste hit geeft wel een oplossing, op het forum van Sandisk zelf ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Dat komt omdat Sandisk wil voldoen aan de vereisten van Windows 8.

"Windows 8 Certification requires flash drive manufacturers to configure flash drives as fixed disks. Flash drives configured as fixed disk will show up in Windows Explorer as 'Hard Disk Drives'."

Veel software om bijv. bootable usb-sticks te maken kan daar nog niet goed mee omgaan.
Ik koop tegenwoordig dus ook geen SanDisk (en Kingston) usb-sticks meer om die reden.

Vroeger kon je met een tooltje ergens een bitje omzetten op de usb-stick om te wisselen tussen removable of fixed maar tegenwoordig lijken die niet meer te werken.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb ook even gezocht (iets wat jij ook had kunnen doen ;) ) en voor zover ik kan vinden is het een gekend iets bij deze SanDisk sticks. Het is een "feature", geen bug. Ze doen dit expres zodat de USB stick gebruikt kan worden als stick voor "Windows To Go".

In de firmware van je USB stick zit een bit die bepaald of je stick verwijderbaar is of niet. Het is dus niet mogelijk om deze te wijzigen zonder dingen te gaan flashen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025
Maarten ik heb flink gezocht hoor! :)
Maar omdat veel mensen net willen dat hun USB-stick als HARD-DISK herkend wordt zie ik door 't bos de bomen niet meer.
Ik wil het net andersom omdat de openelec installer de usb-stick niet in in z'n dropdown menu aangeeft.
Pagina: 1