Stock koeler voor I3 4130 of iets beters?

Pagina: 1
Acties:

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na 7 jaar is 1 van mijn pc's wel aan een upgrade toe. Het doel is een redelijk stille pc under load. Ik ga niet overclocken. Nu kan ik nergens vinden wat het geluidsniveau is van de boxed koeler die bij de Intel I3 4130 geleverd wordt. Is die redelijk stil of kan ik deze beter vervangen door een Scythe Mugen 4 of Cooler Master Hyper 212 Evo?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik zou zeggen probeer eerst de stock koeler ,ik neem aan dat je niet overklokt dus die stock koeler zou het prima moeten doen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waarschijnlijk zit er een lage koeler bij omdat de i3 redelijk vaak in htpc systemen gebruikt wordt.
Maar het verbruik van die cpu is zo laag dat een stock koeler hier geen probleem mee heeft.

Het gaat meer om jouw definitie van ''redelijk stil''. Als je een deftige videokaart hebt zal je die waarschijnlijk eerder horen.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12 13:52
Zo te zien zit daar eenzelfde koeler op als op mijn Xeon E3-1265LV2, en die is ook zo goed als onhoorbaar. Ik durf geen geluidsniveau aan te geven aangezien ik dat hier niet lekker kan meten, maar als ik 's nachts de kamer inloop waar dat ding in draait dan hoor ik helemaal niets :)

Ben het wel met Hippocampus eens dat je een fatsoenlijke videokaart véél eerder zal horen dan de koeler van een dergelijke CPU. Overigens moet je de ingebouwde GPU van die i3 niet onderschatten, zolang je niet (semi-) serieus gaat gamen moet dat ding nog wel voldoen. Ik bedoel, ik draai hier dingen als Portal 2 en Left 4 Dead 2 op ruim 30fps op een vele malen tragere Intel HD 2500 ;)

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik er toch maar een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 erop zet omdat ik de CPU toch wel stevig belast en toch genoeg ruimte in de kast heb.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
Ludewig schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:13:
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik er toch maar een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 erop zet omdat ik de CPU toch wel stevig belast en toch genoeg ruimte in de kast heb.
kan je doen, echter ik denk dat het niet veel uitmaakt, heel veel overklokken zal je (gok ik) niet doen. Dus heel veel extra cooling dan standaard heb je niet nodig. Verder denk ik dat Xudonax gelijk heeft betreft geluid.

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Pagina: 1