Beginnen met waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-02 13:34
Hallo,

Ik heb maand geleden een PC gekocht en dacht hey het kan beter. Namelijk waterkoeling.
Alleen weet ik niet waar ik aantoeben. Daarom ff een topic:)

Wat ik wil bereiken?

Nou in eerste instantie een goed gekoelde CPU en mischien GPU als het budget en de kaart het toelaat.

Wat het mag gaan kosten?

Max 250 euro het liefst veel minder maar ja had al gelezen dat besparen op sommige onderdelen rampzalig is.

Voorkeuren?

Lieft hele pakket. Maar belangrijkste is toch wel mijn CPU.

Waar ga ik het in gebruiken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,85€ 125,85
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 274,04€ 274,04
1WD Blue WD10JPVX, 1TB€ 59,-€ 59,-
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 132,80€ 132,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Corsair CX600M€ 59,90€ 59,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,94€ 77,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,33

Wat heb ik zelf gevonden?

Nog niks daarom ook dit topic omdat ik niet weet waar ik moet beginnen!

Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door welvaartsbuik op 19-01-2014 17:21 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Kan je die voeding nog ruilen? Corsair CX...M voedingen maken gebruik van CapXon capacitors die van hele slechte kwaliteit zijn, dus ik zou eerst even kijken of je daar iets mee kunt doen...

Wat betreft waterkoeling heb ik geen idee, sorry :+

[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 19-01-2014 17:38 ]

Verwijderd

wil je een custom waterloop bouwen of wil je closed waterloop?

*edit* als ik zo is rondkijk ga je een custom waterloop niet redden met 250

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 17:57 ]

• welvaartsbuik
Maakt niet uit wat het handigst is.
Voor mij is nu vooral CPU belangrijk. GPU zou mooi meegenomen zijn!

Verwijderd

Ik kan je niet helpen als je niet specificeert wat je wil.
Je had na mijn vraag al op google rond kunnen kijken wat ik bedoel want ik heb het gevoel dat je dat niet weet.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:03
dan zou ik vooral qua kosten voor een closed loop systeem gaan. Het nadeel hiervan is dat je op een loop dus niet beide je cpu en gpu kan coolen. Wat je wel kan doen is twee losse systemen kan nemen( als er ruimte genoeg is in je kast) and een op de cpu en de andere op de gpu plaatsen dmv bijv een kraken g10

• welvaartsbuik
Dus dan zou je op 2 X een closed loop komen. Alleen wat is dan een goede koeiling voor de CPU?

Daarnasst is custom water loop wel het mooist! Heb de inhoud wel redelijk rood en met rode koelvloeistof is dat natuurlijk wel netjes.
Tenzij je een closed loop kan modden met andere tubes en vloeistof

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Tenzij je het puur voor het uiterlijk wil doen zou ik overwegen die GPU lekker te laten voor wat hij is. de MSI Twin-Frozer is een prima koeler, en gezien het lijkt alsof je geen idee hebt waar je aan begint (niet onaardig bedoeld, ga puur uit van je startpost) lijkt het mij verstandig gewoon een goede cpu koeling te zoeken.

Als je echt voor de uitstraling van een custom setje wil gaan, dan zal je flink meer huiswerk moeten doen dan je nu in je OP laat zien, en zou ik eerst aanraden een avondje (of 2) te googlen. Ook zal je met 250 euro een leuke uitdaging hebben, als je daar (ruim) onder wil zitten zullen de koel-prestaties niet noemenswaardig beter zijn dan wanneer je je Twin-Frozr zo laat, en investeert in een dikke closed-loop koeler van ~100 euro. HighFlow, en CaseKing (als je duits een beetje ok is), hebben een flinke selectie aan koeling onderdelen om door te snuffelen.

Verwijderd

Dit is waar je naar kijkt met een custom waterloops
http://www.highflow.nl/wa...ighflow-cpu--gpu-set.html

En lees dit even door
[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 18:09 ]

• lordprimoz
en hier zal ook wel het een en ander te vinden zijn: Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

[ Voor 6% gewijzigd door lordprimoz op 19-01-2014 18:16 ]

• welvaartsbuik
Dankje voor jullie hulp en informatie. Heb het ff doorgelezen en man wat komt daar een hoop bij kijken!

Een closed loop it is. Maar waar moet je dan op letten?(rad size verschilt heel erg 12/36 gevonden als ik snel ff google raadpleeg)

• lordprimoz
hoe groter de radiator hoe meer warmte deze kan verwerken. ook even controleren of de juiste socket ondersteund wordt(meeste hebben support voor meerdere sockets, trouwens 1155 is zelfde als 1150)

verder kan je bij ieder product wel een goede review vinden.

• welvaartsbuik
Okey! Ik las zonet over de coolermaster eisenberg. Ik denkt dat ik deze ga kopen. Voornamelijk omdat je er in de toekomst wel een custom loop van zou kunnen maken.

In iedergeval dank voor jullie hulp.

Verwijderd

Misschien niet te gehaast iets kopen maar eerst kijken of het in je kast past en kijken welke het beste wordt beoordeelt?
Pagina: 1