Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Heren,

Meeste van ons zitten wel op Flickr en/ of 500px. Maar hoe stel je je foto's tentoon?

Ik heb zelf geruime tijd wordpress gebruikt met een gratis portfolio thema maar eigenlijk zijn die designs vrij beperkt in het formaat foto dat er goed uit ziet als je thumbnails hebt op je hoofdpagina. Nu zou ik een thema kunnen komen maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het daarmee beter wordt.

Ik heb ook nog naar smugmug gekeken. Ik twijfel op dit moment om dat aan te gaan schaffen. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een foto galerij op je eigen site en hoe ben je daarAn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:09
Hoi, ik zal je topic in de gaten houden. Zit zelf met een idem probleem. Ik wou trouwens net je 500pc profiel bekijken (link onderaan jouw posts), maar de link klopt niet; ze zijn omgewisseld (500px verwijst naar Flickr). Just in case you care :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 08:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wordpress bied aantal plug-ins die het mogelijk maakt om je flickr foto's en sets te tonen op je site. Op verschillende manieren.

Dit is een goede gratis optie.

Voor Joomla! zijn er ook plug-ins te verkrijgen. Nadeel vind ik tegenwoordig van Joomla! dat steeds meer en meer betaald is. Dit is dan ook mijn keuze geweest om weer terug te gaan naar Wordpress

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
WWAS schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:25:
Hoi, ik zal je topic in de gaten houden. Zit zelf met een idem probleem. Ik wou trouwens net je 500pc profiel bekijken (link onderaan jouw posts), maar de link klopt niet; ze zijn omgewisseld (500px verwijst naar Flickr). Just in case you care :)
Bedankt voor het signaleren. Heb het aangepast.
Superdaantje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:35:
Wordpress bied aantal plug-ins die het mogelijk maakt om je flickr foto's en sets te tonen op je site. Op verschillende manieren.

Dit is een goede gratis optie.

Voor Joomla! zijn er ook plug-ins te verkrijgen. Nadeel vind ik tegenwoordig van Joomla! dat steeds meer en meer betaald is. Dit is dan ook mijn keuze geweest om weer terug te gaan naar Wordpress
Ik heb even naar je blog gekeken en die lijkt meer georiënteerd op tekst. Ikzelf zoek juist een thema/site die gericht is op het tonen van mijn foto's.

[ Voor 44% gewijzigd door Limbeckx op 19-01-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:27

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wordpress is officieel een blog-systeem dat klopt. Het voordeel van wordpress is dat het heel gemakkelijk aan te passen. Heb meerdere websites voor verschillende doelen allemaal met wordpress gemaakt. Het mooiste is dat het meeste voor wordpress gratis is alleen soms beetje aanpassen om het naar jou smaak te verbouwen. Kan soms wat tijd kosten, maar je kan wel heel veel aanpassen en als je een eigen servertje hebt kan je heel makkelijk experimenteren.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 08:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als je zoekt op internet op Wordpress en fotografie zul je veel voorbeelden vinden. Er zijn erg veel mogelijkheden voor een website te bouwen.
https://www.google.nl/#q=wordpress+photography

ZJe kijkt nu naar de blog en waarschijnlijk niet op de fotoalbums,. De website bestaat uit zo'n 4 Wordpress installaties. Zelf ben ik vere van tevreden over mijn fotoalbums, maar nog geen tijd gehad om hier wat aan te doen, maar de plugin draait al wel op de website. Deze haalt de foto's van flickr.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb je topictitel aangepast naar tentoon, en meteen even een verplaatsing gedaan naar het juiste subforum.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb sinds kort een fotoblog op mijn site gezet: http://www.tobiasvanstijn.nl/blog
Foto's worden gewoon op de server gehost, geen link met Flickr of 500px o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/o6y2wp.png

Ik doe het eigenlijk zoals NRC ook haar In Beeld-series maakt: grote foto's onder elkaar in artikelweergave. Naar mijn mening komen de foto's dan het beste tot hun recht.

Op de rest van de pagina's van mijn site gebruik ik WidgetKit voor Joomla, de image-wall werkt daar prima voor. Misschien gaat dat binnenkort nog veranderen (op de foto's moet nu nog geklikt worden voor een groter formaat, dat wil ik eigenlijk anders).

[ Voor 11% gewijzigd door tobiasvs op 20-01-2014 13:09 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Heb je de blogkant van je site dan met Joomla gemaakt of is dat custom build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, alles is met Joomla gebouwd. Voor de blog had ik dus geen aparte plugin nodig (want gewoon standaard afbeeldingweergave), maar voor alle andere pagina's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:57

Royz

Kleurenblind!!

Mooi Tobias! Ziet er lekker clean uit :)

ik gebruik zelf Wordpress, kan gelijk vanuit LR exporteren e.d. Heerlijk :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 17:31
Als je niet wilt betalen voor een webserver als je ook geen tijd hebt om je eigen site te ontwerpen dan kan je strikingly gebruiken.
http://www.strikingly.com/marijn?v=new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 22:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik gebruik smugmug voor de serieuzere foto's (sort of) en flickr minder serieus (meer dump). Mijn webhost provider (SquareSpace) biedt een platform dat behoorlijk aan te passen is en door veel fotografen gebruikt wordt. Ze hebben een aantal templates die speciaal op het weergeven van foto's ge-ent is.

Vroeger alles zelf zitten 'coden' maar daar ging te veel werk in zitten. Ik heb nu nog wel de flexibiliteit, maar het hoeft niet meer (gemak dient de mens). Voor zowel SquareSpace als Smugmug ben je nog geen 10 euro in de maand kwijt met de huidige dollar koers. Daarnaast is er een integratie mogelijkheid tussen diverse opensource en commerciele platformen (importeren van galleries van smugmug in squarespace e.d.)

Ze hebben ook een import module voor de grotere blogging platforms (zoals bijvoorbeeld Wordpress en Tumbler)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb trouwens ook een tijdje Jux gebruikt. Die gingen ermee stoppen (dus blog verwijderd) en hebben later weer een doorstart gemaakt (geen zin meer om 't opnieuw op te bouwen). Het concept is erg mooi en de mogelijkheden zijn redelijk uitgebreid (en niet al te moeilijk om te leren), geloof zelfs dat je het op je eigen domein kan runnen.

http://www.jux.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:47

Grozno

acts without consequence!

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 17:31
tobiasvs schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:36:
Ik heb trouwens ook een tijdje Jux gebruikt. Die gingen ermee stoppen (dus blog verwijderd) en hebben later weer een doorstart gemaakt (geen zin meer om 't opnieuw op te bouwen). Het concept is erg mooi en de mogelijkheden zijn redelijk uitgebreid (en niet al te moeilijk om te leren), geloof zelfs dat je het op je eigen domein kan runnen.

http://www.jux.com
Oei die is mooi! en gratis!
tnx for the tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 22:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Netjes. Template of zelf lopen (ver)bouwen?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:47

Grozno

acts without consequence!

Template en nog bezig met zelf verbouwen. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 15:57
Al een wat ouder topic maar aangezien ik wel wat inspiratie uit dit topic heb gehaald bij deze:

Momenteel ben ik bezig met het bouwen van mijn website. Ik ben eerst begonnen met Joomla en heb daarna Wordpress geprobeerd, maar ik krijg de templates die ik had gekocht niet naar mijn zin genoeg aangepast. Ik heb namelijk wel aardig wat kennis van CSS en HTML maar de laag extra die de CMS toevoegd krijg ik koppijn van.

Uiteindelijk dus maar besloten om een HTML5/CSS3 template te kopen en dat te gebruiken. Zo krijg ik het veel beter naar mijn zin aangepast. Het toevoegen van artikelen gaat dan wel meer tijd kosten maar ik verwacht niet dat ik dat super vaak zal doen (ik zal waarschijnlijk geen blog bijhouden), en het verangen van foto's gaat vrij snel als de naamgeving goed zit.

Op dit moment heb ik alleen nog de Home pagina klaar, dus heb nog aardig wat werk te verzetten.
Graag ook tips over wat beter kan enz.

http://www.polaire-photography.com

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 18:45
Ikzelf gebruik al jaren smugmug, de basic versie: http://qbic.smugmug.com/

Flickr gebruik ik niet echt. Misschien dat ik er in de toekomst meer "artsy fartsy" werk plaats :p Volwaardige albums, bv familie- of reis-albums, hou ik op smugmug.

Ik gebruik ook wordpress als reisdagboek waar ik dan highlights van smugmug tussen zet: http://qbic66.wordpress.com/

Nog een relatief nieuwe website die ik zelf onlangs heb ontdekt, maar nog niet echt gebruik: https://exposure.so/

Als eerste test had ik dit in elkaar geflanst: https://q-bic.exposure.so/canada-usa-2013
Voor echt lange "verhalen" zoals een rondreis in mijn geval, is het denk ik minder geschikt; de pagina's worden snel te lang, en de gratis versie is maar goed voor 3 pagina's :/ De pagina-brede foto's maken het wel aangenaam scrollen, vind ik :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 07:41
Ik ben voor de zoveelste keer een soort fotoblog begonnen (zie website in signature) en heb dit 100% zelf ontwikkeld.

Misschien dat ik nog iets ga doen met facebook integratie om e.e.a wat meer onder de aandacht te brengen maar dat zie ik nog wel. In ieder geval mag het 'blog' aspect nog wel iets meer aanwezig gaan worden; het is nu vooral gewoon een fotostream.

http://emiellensink.nl

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik gebruik wordpress met het border thema via themeforest.

home | blog

[ Voor 85% gewijzigd door Alsatian op 25-02-2014 09:54 ]

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Mijn website is volledig Wordpress, met een betaald thema van Themeforest

Werkt super en kan heel makkelijk content toepassen, volledige responsive en Retina-ready en het kost nog geen reet ook.

www.richardbrunsveld.nl

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 14:48
Ik ben ook zoekende naar een andere webhosting dan Flickr.

Tot nu toe kijk ik naar Squarespace, maar zijn er ook andere (goedkopere) opties, bijvoorbeeld via Yourhosting i.c.m. wordpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:49
Je zou ook nog eens naar JAlbum kunnen kijken. hier kijkt:

http://www.harderwijkfm.nl/jalbum/

Met JAlbum genereer je een statische HTML website die je zo naar een hosting provider kan uploaden. Ik heb hem hier ge-embed in een Joomla website dmv een IFrame. Je genereert dus offline een website, en als je klaar bent stuur je hem met FTP naar je provider.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 15:35
Ik ook overgestapt op Squarespace na een lange zoektocht.
Veel geprobeerd met Wordpress, maar kwam er toch elke keer weer achter dat de templates gewoon lelijk zijn en op mobiel slecht werken.

Begonnen met Squarespace en geen seconde spijt van gehad.
Mooie tempates, simpel aan te passen en werkt ook uitstekend op mobiel.

Mogelijkheid tot verkopen van je (bijvoorbeeld) foto's zit er ook ingebouwd, dus als je daar naar op zoek bent kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb wel een paar keer gekeken naar Smugmug en Squarespace maar vond ze steeds net niet. Ik kan er weer een keer naar kijken, misschien is er de laatste tijd wat veranderd.

Zelf gebruik ik nog steeds Wordpress en eigenlijk ben ik daar nog steeds wel super tevreden over.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 21:52
mickeyhouse schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:05:
Ik ook overgestapt op Squarespace na een lange zoektocht.
Veel geprobeerd met Wordpress, maar kwam er toch elke keer weer achter dat de templates gewoon lelijk zijn en op mobiel slecht werken.

Begonnen met Squarespace en geen seconde spijt van gehad.
Mooie tempates, simpel aan te passen en werkt ook uitstekend op mobiel.

Mogelijkheid tot verkopen van je (bijvoorbeeld) foto's zit er ook ingebouwd, dus als je daar naar op zoek bent kan dat ook.
En wat zijn je kosten ongeveer voor Squarespace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

PdeBie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:00:
[...]

En wat zijn je kosten ongeveer voor Squarespace?
Check http://www.squarespace.com/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mja, het is niet goedkoop, maar als je zelf iets in elkaar moet gaan zetten kost het omgerekend net zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 15:35
Tis niet goedkoop, maar wel een alles in 1 oplossing: hosting, domeinnaam, erg snelle customer service e.d.
Ik heb er erg tevreden over.

Maar goed, tis en blijft persoonlijk.
Ik was ook eerlijk gezegd ook wel klaar met zoeken naar het ideale WordPress template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mickeyhouse schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:45:
Tis niet goedkoop, maar wel een alles in 1 oplossing: hosting, domeinnaam, erg snelle customer service e.d.
Ik heb er erg tevreden over.

Maar goed, tis en blijft persoonlijk.
Ik was ook eerlijk gezegd ook wel klaar met zoeken naar het ideale WordPress template.
Nee, daarom. Je krijgt er wel wat voor terug. Plus dat je bij je eigen website ook nog eens het onderhoud (Wordpress updates etc.) ook nog eens moet doen. Dus daar zit ook weer tijd/geld in.

Het zal omgerekend misschien iets duurder zijn dan zelf hosten, maar de tijd en moeite die het kost is daarentegen stukken minder :)
Pagina: 1