Toon posts:

PC voor Gaming, Photoshop en CAD producten ~1150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,90€ 279,90
1Asus Z87-A€ 115,90€ 115,90
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 269,99€ 269,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Corsair Carbide 300R Windowed€ 71,98€ 71,98
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 82,95€ 82,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic M12II 620W€ 61,95€ 61,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,94€ 77,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.106,71

Dit is mijn build tot nu toe. Zoals hierboven al gezegd wordt is het een build voor vooral gaming, photoshop en wat CAD-simulaties. Waarschijnlijk ook wel eens voor wat video editing, maar daar hoeft het niet geoptimaliseerd voor te zijn. Ik ga de videokaart en de processor overclocken. Dan heb ik nu nog wat vraagjes :9

Heb ik een grotere ssd nodig voor een paar games, windows en photoshop?
Is een 620w voeding genoeg voor een videokaart upgrade in 2 jaar?
Is het moederbord niet overkill voor deze build?

Alvast Bedankt! :)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Esumontere

Floep, banaan.

Ziet er uit als een prima build. Om je vragen even te beantwoorden:

- Ja, daar heb je wel een grotere SSD voor nodig. Windows + Office is ongeveer 40GB, dus je houdt ~80 over voor de rest. Ik zou je een 240GB SSD aanraden als je meer erop kwijt wilt :)
- Ja, dat is voldoende. Die Seasonic is van goede kwaliteit dus dat moet prima zijn. Je kunt waarschijnlijk zelfs met 520W/550W net zo ver komen.
- Mwua, een beetje. Ligt eraan wat je wilt doen. Als je niet wilt overclocken, dan heb je voldoende aan een B85 moederbord en een 4xxx processor (zonder K). Wil je eventueel overclocken in de toekomst, dan is het handig om een Z87 moederbord te pakken. Deze Asus is dan prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ah dankje. Ik was nog vergeten te zeggen in me post dat ik wel wilde overclocken, dus een z87 moederbord is een vereiste. Verder heb ik de ssd nu aangepast en bedankt voor de bevestiging dat de voeding genoeg is.

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-04 23:38
  • Heb ik een grotere ssd nodig voor een paar games, windows en photoshop?
    Kort antwoord: Nee. Iets langer antwoord: Nee, zeker niet met je 1TB schijf voor opslag van data. Wat wel verstandig is om je documenten/downloads/bureaublad standaard in te stellen op je HDD. Dat gezegd is een paar euro extra uitgeven voor een 240 misschien geen slecht idee.
  • Is een 620w voeding genoeg voor een videokaart upgrade in 2 jaar?
    Ja.
  • Is het moederbord niet overkill voor deze build?
    Mwah, lees wat Eusomontere erover te zeggen heeft. Prijstechnisch is de Gigabyte of MSI wat interessanter.
Edit: Mocht je voor een grotere SSD gaan is de Crucial misschien een optie. Stukje goedkoper en heeft betere stroomuitvalbescherming.

[ Voor 18% gewijzigd door f3cuk op 19-01-2014 17:21 ]

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Als je gaat overclocken is de door jouw gekozen koeler goed. Wil je een stukje verder gaan dan kan je ook kijken naar pricewatch: Thermalright HR-02 Macho Rev. A, die is net weer een stukje beter :)

Over de SSD, in reply tot wat f3cuk zegt, valt inderdaad te twisten. In principe is het handig om userfiles e.d. op een gewone HDD te zetten, en dat scheelt een hoop ruimte. Ook de meeste games hebben weinig tot geen baat bij een SSD (BF4 en Skyrim daargelaten), je fps gaat er niet van omhoog, enkel je laadtijden worden wat korter. Ik weet niet hoeveel ruimte Photoshop nodig heeft, en autoCAD, en al die andere dingen, ik zou dat even uitzoeken en daar je keuze op baseren :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vooral als je gaat overclocken zul je in de dingen die jij doet niet zo veel verschil merken tussen een i5 en een i7. Tenminste ik weet niet wat je met CAD simulaties bedoelt? Als die geen baat hebben bij HT dan zou je ook voor een 4670k kunnen gaan?

specs

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

CAD simulaties hebben zeker baat bij HT dus ik zou die i7 lekker in je systeem houden :) Bron!

• maratropa
  • Niet online
De ene CAD is de andere niet he. Zo lang hij niet specificeerd wat hij doet kun je daar niets over zeggen.. Simulaties hebben vaak baat bij meer cores, maar soms niet bij meer logische HT cores..

specs

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

maratropa schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:41:
De ene CAD is de andere niet he. Zo lang hij niet specificeerd wat hij doet kun je daar niets over zeggen.. Simulaties hebben vaak baat bij meer cores, maar soms niet bij meer logische HT cores..
True. :)

@TS Welk programma gebruik je? En wat voor soort simulaties? En hoe vaak? :P

Verwijderd

Topicstarter
Esumontere schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:45:
[...]

True. :)

@TS Welk programma gebruik je? En wat voor soort simulaties? En hoe vaak? :P
Excuses voor de verwarring, het programma waar ik vooral op doelde was CATIA. Dat gebruik ik ongeveer 3 maal per week en binnenkort waarschijnlijk vaker.
Iedereen bedankt voor de adviezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 22:48 ]

• maratropa
  • Niet online
Het hangt ook af van -hoe- jij Catia gebruikt. Vooral modelen etc heeft geen i7/hyperthreading nodig. Grote kans dat renderen er wel weer baat bij heeft. Maar er zitten vaak ook veel simulatietools in zoals FEA solvers, die doen soms weinig met hyperthreading, alleen met echte cores. Dus zelf zou ik altijd even googlen om te kijken wat voor jou zin heeft.. Al kan HT misschien wel wat extra ruimte geven om nog wat te doen naast bijv. Cata die een simulatie doet. Heel afhankelijk van jouw gebruik dus.

specs

Pagina: 1