Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluetooth verbinding 2.1 audioset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Recent heb ik een 2.1 audioset aangeschaft welke via een optische kabel op mijn TV is aangesloten. Ook is deze set voorzien van een bluetooth ontvanger. Hiermee wilde ik mijn laptop koppelen.

Nu bleek na het koppelen van mijn laptop (Asus, 6 jaar oud), dat de kwaliteit van het geluid vrij beroerd was. Het geluid via de TV is overigens perfect, dus aan de speakers ligt het niet. Nu heb ik als test mijn nieuwe werklaptop verbonden en het daarmee geprobeerd en deze kwaliteit van geluid is stukken beter.

Nu dacht ik dat het wellicht aan de bluetoothverbinding van mijn oude laptop lag, dus ik heb een 4.0 bluetooth adapter aangeschaft. Nu vormt zich het probleem:

De bluetooth adapter is succesvol aangesloten. Ook is de verbinding met mijn nieuwe audioset direct gemaakt. Echter blijft de audioset slechts weergegeven onder ''mijn bluetoothapparaten'' en niet in het lijstje van Geluid (Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Audioapparaten beheren) waar ik een standaard audioapparaat kan instellen.

Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik mijn nieuwe audioset, welke via de bluetooth adapter is gekoppeld, kan instellen als standaard audioapparaat.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ook maar een idee heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Andere, oudere, driver geïnstalleerd voor de 2.1 bluetooth adapter en het zooitje geïnstalleerd. Dit werkt goed en de geluidskwaliteit is ook fatsoenlijk.

Bedankt voor jullie rea... oh nee!