Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om mijn eerste smartphone en nu twijfel ik tussen de Moto G (16) en de Xperia SP. De Moto G lijkt een slechtere camera te hebben dan de Xperia SP, of is die van de SP in de praktijk vergelijkbaar met de Moto G? Ik wil de telefoon ook als fototoestel/videocamera gebruiken tijdens mijn motorreisjes. Heb hier al veel reviews gelezen, maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.
Iemand advies?
O ja, ik overweeg het toestel aan te schaffen i.c.m. sim-only bij HollandsNieuwe (of via Studentmobiel), dus geen losse aanschaf van toestel.
Ik denk dat ik weinig gebruik ga maken van een smartphone: een paar bellen per maand, een enkele keer per dag even internetten (wifi thuis) en daar zal het wel bij blijven. Maar als vervanger van mijn fototoestel tijdens de vakanties lijkt mij een smartphone wel handig....

Wie kan mij van goed advies voorzien of heeft misschien goede redenen om juist een ander toestel te kiezen dan ik voor ogen heb?

Verwijderd

Dan zou ik deze toestellen links laten liggen als het puur om de Camera gaat, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Op Youtube kun je veel informatie vinden en zelf het een en ander vergelijken. Succes ermee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Wil je een telefoon met een écht goede camera, dan moet je iets dieper in de buidel tasten.
Beide voorgestelde telefoons volstaan dan niet,

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-11 20:01
Als Android geen eis is, kijk eens naar een Nokia Lumia

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Shivan_20 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:46:
Als Android geen eis is, kijk eens naar een Nokia Lumia
Nokia lumia 920

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Het komt er dus op neer dat, een toestel zoals ik die voor ogen heb (in de lagere prijsklasse), niet geschikt is voor het maken van (redelijke) foto's en videofilmpjes? Nu ben ik niet veel gewend hoor (Fuji fototoestelletje, 5MP...).
Ik heb net de Lumia's ook even bekeken, maar die toestellen zijn nóg breder (en geen Android) dan de Xperia SP en Moto G. Wat breedte betreft zou een Xperia M zelfs een betere keuze zijn. Voor Samsung heb ik overigens gevoelsmatig geen voorkeur (en die S3 is ook meer dan 70 mm breed..!).

Ik denk dat ik met een mindere camera genoegen zal moeten nemen (vergelijkbaar met m'n oude Fuji...). Nogmaals bedankt allemaal en mochten jullie nog tips hebben, dan zie ik die graag!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17

Barrycade

Through the...

Als je geen problemen hebt met een wat ouder toestel: Apple 4s? Ben geen Apple fan, maar ik moet zeggen dat de foto's die uit de Apples komen vaak beter zijn dan de Android tegenhangers. En gezien de prijsklasse waar je in zit te vissen moet het qua abbo + toestel ook te doen zijn.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Moto G om de simpele reden een Xperia SP is nu veel ouder dan de Moto G. Wel een fatsoenlijke metalen behuizing maar imho toch echt te oud. Toestel is bijna een jaar uit nu...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Barrycade schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:01:
Als je geen problemen hebt met een wat ouder toestel: Apple 4s? Ben geen Apple fan, maar ik moet zeggen dat de foto's die uit de Apples komen vaak beter zijn dan de Android tegenhangers. En gezien de prijsklasse waar je in zit te vissen moet het qua abbo + toestel ook te doen zijn.
Helaas ben ik met je eens, qua kwaliteit waren de foto's van mijn iPhone 4 beter dan van mijn huidige Nexus 4, ook al heeft de laatste 8mpx en de iPhone 4 5mpx.

Ik heb er geen last van, prima foto's van de Nexus 4, iemand die meer wil zal het wel erg vinden en beide Moto G en Xperia SP maken slechtere foto's dan de Nexus 4.

Als je de Lumia 920 te groot vindt dan is de iPhone 4S een nette keus, helaas maar toch.

Verwijderd

Bij je motorreisjes maak je voornamelijk foto's overdag`? Dan valt het wel mee met de kwaliteit. En wat wil je ermee doen? Uitprinten op a4 formaat? Of gewoon voor facebook? Voor het laatste is de moto g heus wel geschikt.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb ze beide vergeleken.

De xperia is sneller, en ziet er wat mooier uit (persoonlijk) maar ook duurder. Maar ik vind de sony interface zo lelijk, de icoontjes en menu's zien er echt niet uit. Bij Sony moest er dan gelijk een cyanogemod op (die is er, had het gechecked)
Ik heb dus gekozen voor de moto g. En daar heb ik een spijt van.

(foto's interesseren me zeer, daarom niet interessant voor een telefoon en heb er niet naar gekeken, als je foto's wilt schieten op motorreizen moet je gewoon een goede camera meenemen :-) )

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Klein schopje naar MAA :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Altijd_Lastig schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:27:
Ik heb ze beide vergeleken.

De xperia is sneller, en ziet er wat mooier uit (persoonlijk) maar ook duurder. Maar ik vind de sony interface zo lelijk, de icoontjes en menu's zien er echt niet uit. Bij Sony moest er dan gelijk een cyanogemod op (die is er, had het gechecked)
Ik heb dus gekozen voor de moto g. En daar heb ik een spijt van.

(foto's interesseren me zeer, daarom niet interessant voor een telefoon en heb er niet naar gekeken, als je foto's wilt schieten op motorreizen moet je gewoon een goede camera meenemen :-) )
Hihi ik heb een Xperia SP en wil graag nog een Moto G erbij hebben. Voor ernaast kan ik wat wisselen 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Ik zou zeggen, ga naar de Mediamarkt of Saturn en test beide toestelen. Natuurlijk is het binnen geen optimale test omgeving. Maar het geeft je wel een goede indruk. Ik denk dat je meer met het idee zit of de camera's snel focussen en of de foto's redelijk scherp zijn. Dat moet voldoende eerste indruk geven.

Verwijderd

Kijk ook eens naar de Xperia V, is beter dan SP imo

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:05:
Kijk ook eens naar de Xperia V, is beter dan SP imo
Heeft wel een zwakkere SOC. Adreno 225 vs 320

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De V is dan weer waterdicht. Mogelijk is de camera ook beter (misschien ook niet)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit hoor, het is de Moto G 16GB geworden! Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1