zelfbouw HTPC voor Gaming en Films advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik plaats dit bericht omdat ik graag wat advies nodig heb over bepaalde componenten die ik wil gaan gebruiken in mijn gaming HTPC build binnenkort.

hieronder een lijst met de onderdelen die ik wil gaan gebruiken, het liefst heb ik wat advies over welk moederboard en videokaart ik het best kan gebruiken. uiteraard moet de HTPC koel blijven, en redelijk stil aangezien je bij het gamen toch altijd wat meer geluidsproductie hebt.

de HTPC zal gewoon in de woonkamer te komen staan en aan de tv aangesloten worden dus bij gamen is het gewoon een 1080P resolutie, de vraag over de videokaart gaat eigenlijk meer over of ik er 1 of 2 moet gebruiken waar ik de beste prijs/prestatie verhouding voor krijg.

Case: Silverstone Grandia GD-08
CPU: intel I7 4770K 3.5GHz
Voeding: seasonic platinum series 860W
schijfstation: Blu-Ray Asus BC 12D2HT
CPU koeler: Noctua NH-L12
Geheugen: Corsair Vengeance 8GB Kit 2x4Gb
HDD voor OS: samsung evo ssd 250GB
extra's: Be Quiet! Noise Absorber Kit universal Midi (Geluidsdemping matten)

moederboard heb ik gekeken naar een Asus Maximus VI Hero ATX moederboard aangezien de case normale atx borden aankan, maar aan de ene kant lijkt mij een Gigabyte moederboard ook goed een GA-Z87X-UD5H (rev. 1.x)

en voor de videokaart twijfel ik tussen een paar opties

- 1x GTX 780 Ti 3GB
- 1x GTX 780 3GB
- 2x GTX 770 sli denk dan aan een model met 4GB geheugen

ik kom er dus niet helemaal uit welk moederboard of videokaart ik het beste kan nemen.
ik zou het heel fijn vinden als iemand mij hierover advies kan geven, en eventueel als er betere alternatieven zijn, die noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 18:55
een paar punten
1Algemeen probeer een lijstje te maken dat maakt het voor ons ook wat makkelijker (gewoon producten in de wenstlijst en dan onder wenslijst genereer rml drukken)
2Cpu voor gaming heb je niet echt een i7 nodig een i5 is al voldoende de meerwaarde zijn verwaarloosbaar
3Mobo persoonlijk zou ik voor de asus gaan omdat je toch geen 10 sata 600 poorten gaat gebruiken en je toch geen 8 externe hdd's usb3.0 gaat gebruiken (ik ga nu uit van een gemiddelde tot hogere eiser) dus de meerwaarde is er nauwelijks het zal je alleen maar meer geld kosten
4Gpu voor een gpu kan ik je de r9 280x aanbevelen deze zal lang genoeg futureproof zijn
ben je echter een fanboy van het groene kamp dan kan ik je de 780 aanbevelen(de 770 heeft een te kleine bus om de 3gb vram aan te sturen