Hallo,
Ik ben voor mijn woonkamer op zoek naar een alternatief voor mijn Raspberry Pi (Waarom? Traag.) en Xtreamer Sidewinder 3 (Waarom? Geen XBMC.) Beiden passief gekoeld en dus geluidloos.
Mijn voorkeur gaat uit naar een muisstille en snelle HTPC die via een USB boot XMBC/Openelec content afspeelt vanaf mijn QNAP TS-119P+ en zeer goed weergeeft op mijn Samsung UE50ES6710. Deze content bestaat voornamelijk uit 1080p en Bluray 3D ISO films. Daarnaast dient de PVR backend (TVheadend) zeer vlot te draaien binnen XBMC/Openelec. De SSD dient voor boot t.b.v. Linux Ubuntu of Windows 8.1.
Ik heb met mijn minimale kennis
de onderstaande configuratie opgesteld:
MSI FM2-A75IA-E53
Kingston ValueRam 4GB
AMD A serie A8-5500
Sea Sonic S12II-430
Kingston SSDNow V300 60GB
Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100
SilverStone MILO ML04
Graag ontvang ik jullie kritische advies
of deze combinatie voldoet (wellicht is het zelfs overkill?). Daarnaast de vraag waar ik de aankoop en assemblage kan regelen.
Alvast bedankt.
Ik ben voor mijn woonkamer op zoek naar een alternatief voor mijn Raspberry Pi (Waarom? Traag.) en Xtreamer Sidewinder 3 (Waarom? Geen XBMC.) Beiden passief gekoeld en dus geluidloos.
Mijn voorkeur gaat uit naar een muisstille en snelle HTPC die via een USB boot XMBC/Openelec content afspeelt vanaf mijn QNAP TS-119P+ en zeer goed weergeeft op mijn Samsung UE50ES6710. Deze content bestaat voornamelijk uit 1080p en Bluray 3D ISO films. Daarnaast dient de PVR backend (TVheadend) zeer vlot te draaien binnen XBMC/Openelec. De SSD dient voor boot t.b.v. Linux Ubuntu of Windows 8.1.
Ik heb met mijn minimale kennis
MSI FM2-A75IA-E53
Kingston ValueRam 4GB
AMD A serie A8-5500
Sea Sonic S12II-430
Kingston SSDNow V300 60GB
Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100
SilverStone MILO ML04
Graag ontvang ik jullie kritische advies
Alvast bedankt.