Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Medetweakers,

Binnenkort een PC voor een vriend bouwen, alleen heeft hij boven geen kabel getrokken. Hij heeft een Cisco E2500 WiFi router (802.11n). Ik zag dat ASUS en Intel wat netwerkkaartjes hadden, maar zoveel modellen die zo veel op mekaar lijken, ik word er niet echt wijzer van. Zelf heb ik niet zo veel verstand van netwerkkaartjes, dus vraag ik hier om advies. Zijn hier mensen met ervaring die mij kunnen adviseren, zelf had ik bij toeval al onboard Wifi van ASUS. (Niet dat ik het gebruik :p ) Doeleinde voor het systeem word gamen, wat nu bij hem gebeurd op een goedkope oude laptop, dus sowieso word dit al een wereld van verschil voor hem qua verbinding/FPS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helleu,

Je kunt idd een PCI-E kaartje kopen voor een komputer. Maar laptops gebruiken hiervoor miniPCI. Een gewone PCI-E kaart past niet in je laptop.

Zoek eentje met 5G ondersteuning ipv alleen 2.4G. Ook zorg zo hoog mogelijk aantal mbps. 450 of 300.
Als je klaar wilt zijn voor de toekomst pak je eentje die 802.11ac ondersteuning heeft.

Meeste hebben ook bluetooth op de PCI kaart zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
Zou dit wat zijn? Ik neem aan dat je het gewoon in een pci-e x1 slot kan stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 03:59
Een gemiddelde TP-Link doet het over het algemeen al 'goed genoeg'; wat duurdere dual-band-kaarten hebben dan weer vooral nut als het AP ook dual-band is.

Verder is een suggestie een paar losse antennes er aan te koppelen, aangezien vaak achter de PC-kast niet veel signaal meer aan/wegkomt van een AP een verdieping weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:46
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/BMGZHoINeMjRHWEV/P_500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/2189/asus-pce-ac66-card5.jpg

ASUS AC66 ;)

[ Voor 30% gewijzigd door SuperVeloce op 19-01-2014 18:53 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
Shit vergeten de link te plaatsen :X
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

@Superveloce: Ook mooi spul, alleen kost 'ie €80... En tegen de tijd dat we een abbonement van 1GBps kunnen kopen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die koelplaat ...... weet je zeker dat het geen grafische kaart is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:46
PantoffelKnager schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:59:

@Superveloce: Ook mooi spul, alleen kost 'ie €80... En tegen de tijd dat we een abbonement van 1GBps kunnen kopen... :P
Naja hij zit boven, gaat er niet om, om 1Gbps te halen, maar goed bereik/snel internet overhouden van beneden

en wat heb je aan die intel 7260 ac, is voor in laptop en je gaat een PC bouwen..?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
Deze werkt goed is voordelig en dan heb je ook je antenne's niet achter je metalen PC kast

zitten zoals bij een interne kaart !

Dit --> pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
SuperVeloce schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:05:
en wat heb je aan die intel 7260 ac, is voor in laptop en je gaat een PC bouwen..?
Heb je mn post wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PantoffelKnager schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:59:

Dit is echt een beest voor het prijsje. Aangezien ik niet duidelijk uit je beginpast kan halen of het voor een PC of een laptop is wil ik je even waarschuwen dat dit Intel kaartje alleen in een laptop past aangezien het miniPCI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Die Intel is een mooi kaartje, maar bedenk wel dat je hierbij ofwel een mPCIe slot moet hebben op het moederbod (en dan zit je met de antenne's...) ofwel een PCIe naar mPCIe kaart moet hebben welke ook weer een €20 ofzo kost incl. verzending vanuit China of iets daar in de buurt. Als het echt draadloos moet dan lijkt de gelinkte TP-Link van WiLLoW_TieN mij een goede oplossing.

Alleen... Als het over online gamen gaat dan zal de latency/ping waarschijnlijk ook belangrijk zijn, en daarop scoort wireless bij mijn weten toch niet helemáál geweldig. Als het kan zou ik dus een kabel adviseren, zelfs als dat betekent dat er een gat geboord moet worden. Maar then again, voor die €20 die je kwijt bent voor dat TP-Link geval kun je de gok wagen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
PantoffelKnager schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:37:
Binnenkort een PC voor een vriend bouwen
Max budget is 40 euro, goedkoper mag ook. Heeft intel nog wat goede netwerkchips die een pci-e x1 interface hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PantoffelKnager schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:08:
[...]

Max budget is 40 euro, goedkoper mag ook. Heeft intel nog wat goede netwerkchips die een pci-e x1 interface hebben?
Zie nu pas dat het voor PCI-E is.

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
pricewatch: Gigabyte GC-WB300D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
WiLLoW_TieN schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:13:
Deze werkt goed is voordelig en dan heb je ook je antenne's niet achter je metalen PC kast

zitten zoals bij een interne kaart !

Dit --> pricewatch: TP-Link TL-WN822N
heb ik ook gehad en heeft mij prima voldaan, ook voor gamen. en je kunt wat spelen met waar je hem neer kan zetten omdat deze op een usb kabel zit aangesloten. ik raad een interne kaart op PCI of PCI-e dan ook af. deze zitten altijd aan de achterkant van de pc. dit bied je geen plaatsings vrijheid en heb je een grotere kans dat je slecht wifi signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:21

Pos

dezejongeman schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:23:
[...]

heb ik ook gehad en heeft mij prima voldaan, ook voor gamen. en je kunt wat spelen met waar je hem neer kan zetten omdat deze op een usb kabel zit aangesloten. ik raad een interne kaart op PCI of PCI-e dan ook af. deze zitten altijd aan de achterkant van de pc. dit bied je geen plaatsings vrijheid en heb je een grotere kans dat je slecht wifi signaal hebt.
Kheb em ook. Ideaal apparaatje. Heb er zelfs nog een 8 meter USB verlengkabel tussen zitten. Dus dan heb je zo ongeveer een straal van 10 meter waar je dat ding neer kan zetten en de prestaties zijn nog to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
Pos schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:33:
[...]

Kheb em ook. Ideaal apparaatje. Heb er zelfs nog een 8 meter USB verlengkabel tussen zitten. Dus dan heb je zo ongeveer een straal van 10 meter waar je dat ding neer kan zetten en de prestaties zijn nog to
Precies daarom had ik hem ook ;)
Pagina: 1