Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke Mediaspeler??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil een mediaspeler aanschaffen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb veel sites bekeken maar weet inmiddels niet meer wat ik moet!

Ik wil een mediaspeler waar een harde schijf inzit of in kan en met Wifi verbinding, zodat ik vanaf m'n pc er spul op kan zetten. Nog mooier zou een NZBget functie zijn, maar dat is geen must.

Nu twijfelde ik tussen Mede8er of de Eminent 7385. Echter beide hebben hun problemen qua het afspelen van bepaalde formaten. Welke van de twee is het best? Of hebben jullie misschien een andere goede optie? Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groet,
Jeroen

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hey,

Wat is je budget?

Heb zelf ervaring met Mede8er, Die heb ik voor mijn Dune HD Max gehad en is een leuke speler.
Doet zijn werk goed. Over de Eminent kan ik weinig zeggen omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Verwijderd

Topicstarter
He Grudgie

Ik heb een budget van om en nabij de €200 euro. Het mooie aan de eminent is de nzb functie. Maar als ik de reviews lees dan heeft hij wel eens kuren.

Gr.
Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Iemand...?

Verwijderd

pricewatch: WD TV Live (2011) i.c.m. met een externe HDD van 2TB. Zo heb ik dat aangesloten op mijn surround systeem. Ik download, stream het naar de HDD via netwerk en kijk films, en of dat nu ISO's, MKV, h264of wat er ook voor handen is, hij speelt het af. Ik maak geen gebruik van Netflix of andere services, maar dit kan wel met het apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een interne hd. Maar in ieder geval bedankt

Verwijderd

Dan kan je een andere nemen. Deze hebben dan wel een interne HDD, maar vergeet niet dat je er ook voor betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik... Mijn vraag was alleen welke. Aangezien er zo verschrikkelijk veel is, zie ik door de bomen het bos niet meer.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dune HD Smart, ben je ongeveer 200 kwijt voor de mediaspeler en zul je nog wel los een HD aan moeten schaffen. Deze heeft een betere beeldkwaliteit dan de anderen omdat hij niet met een Realtek chip werkt maar met Sigma.

Verwijderd

Topicstarter
En welke dune hd smart? De b1, d1??

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom geen Zotac kastje waar je XBMC op zet? Ik vind persoonlijk dat je altijd meer waar voor je geld krijgt. Wat ook de reden was voor mij om mn mediaspeler de deur uit te doen en een zotacje heb ingezet. Kun je ook voor ongeveer 200 euro doen, maar heb je meer performance en sowieso meer vrijheid qua functionaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Uhh ik ben een nitwit op dit gebied... Zotac??? Xbmc??

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Quick_Start_Guide

Over XBMC. Het is heel flexibel en naar mijn mening erg gebruiksvriendelijk. Makkelijk met app op smart phone of tablet te bedienen. Ondersteunt ongeveer alles :)

De ZOTAC pctjes zijn eigenlijk gewoon een complete PC, maar dan mini.
Voorbeeld van afdoende speler: pricewatch: Zotac ZBOX ID86

Enige waar je rekening mee moet houden: De speler heeft nog RAM nodig en indien gewenst een hdd, maar kan ook vanaf USB stick werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 20-01-2014 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm klinkt goed. Maar word me qua geld ff teveel.

Verwijderd

Vandaar ook mijn suggestie van een mediaplayer met externe HDD. Dan ben je goedkoper uit en het voordeel is dat je die externe HDD ook nog eens voor wat anders kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:28:
Vandaar ook mijn suggestie van een mediaplayer met externe HDD. Dan ben je goedkoper uit en het voordeel is dat je die externe HDD ook nog eens voor wat anders kan gebruiken.
Vertel eens wat heb jij exact?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Daarmee bedoelt de mod dat hij dit topic verplaatst heeft naar CEA, consumenten electronica aankoopadvies. Oftewel hij zet het voor jou op de juiste plek neer.

Om een beetje op je vraag in te gaan, ik heb een dune max waar je een hd via een hotswap bay in en uit kan schuiven en er is een usb aansluiting aan de voorkant. Verder kan ie ook blu-rays afspelen via een interne bluray speler. Maar deze ligt boven jouw budget (en is ook overkill).

Bijna alle mediaspelers hebben wel een usb poort waar je een externe hdd aan kan hangen. Het voordeel van externe hdd is dat je geen streaming gezeur hebt (moeilijk op te zetten voor sommigen en soms hapert er wel eens iets als je probeert te streamen) En je kan makkelijk de bestanden er op en eraf halen door de externe schijf snel aan de pc te hangen.

Het nadeel is natuurlijk dat je weer een extra ding aan je mediaspeler moet koppelen die ook weer apart stroom verbruikt.

Op zich heeft een interne hdd alleen voordelen als je de mediaspeler ook als een soort van netwerkschijf/opslagschijf aan laat staan, want voor de rest werkt het via een externe hdd net zo goed.

[ Voor 63% gewijzigd door rockhopper op 20-01-2014 18:02 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Vertel eens wat heb jij exact?
Zie mijn eerdere post. Ik heb een WD Live TV het tweede model met een externe HDD met 2GB. Die is van Seagate, maar dat kan elke willekeurige HDD zijn. Je kan ook een HDD nemen van Western Digital en dan de Green versie. Die zijn lekker stil en verbruiken weinig stroom.

Ik heb een aantal mappen aangemaakt op de HDD en aangesloten op de mediaspeler. Vanuit mijn pc kan ik de mediaspeler en de HDD benaderen en dan is het een kwestie van copy/paste en kijken maar. Teven gebruik ik de HDD voor backups aangezien er zat ruimte op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt toch wel aantrekkelijk moet ik zeggen. En nzb functie? Of lukt dat niet?

Verwijderd

Ik download met Newsleecher en zoek het op met Spotnet op de pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx denk dat het dit gaat worden! Bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem besteld met 1tb externe hd erbij!

Verwijderd

Veel plezier ervan! Het is een veelzijdig apparaat en er is een topic hier op Tweakers over de WD mediaplayer. Handig en informatief.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx en heel erg bedankt Tuintje

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
Is het niet voor een prijs van rond de 200 euro niet beter of een smart tv te kopen?
Zeker als het voor op de slaapkamer gaat?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
smarttv is veel beperkter qua ondersteunde codecs etc. Bovendien mis je dan sowieso de HD.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Verwijderd

pitchdown schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:54:
Is het niet voor een prijs van rond de 200 euro niet beter of een smart tv te kopen?
Zeker als het voor op de slaapkamer gaat?
Ik heb een smart TV en ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik er bitter weinig mee doe. Ik weet niet hoe het bij anderen is maar het hele smart TV gebeuren staat nog in de kinderschoenen, en is soms niet eens de moeite waard.

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:32:
[...]

Ik heb een smart TV en ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik er bitter weinig mee doe. Ik weet niet hoe het bij anderen is maar het hele smart TV gebeuren staat nog in de kinderschoenen, en is soms niet eens de moeite waard.
De belangrijkste zaken vind rtlgemist en uitzending-gemist.
Dat ik simpelweg een programma van een week geleden kan terug kijken.

Werkt dat?

Daarnaast verwacht ik zelf met een mediaspeler op de slaapkamer dat ik ook niet alle functies zal gaan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door pitchdown op 23-01-2014 21:03 ]

Verwijderd

Hoever jij een programma terug kan kijken weet ik niet. Moet je bij de specs kijken van een smart TV en welke apps deze ondersteund.

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:38:
Hoever jij een programma terug kan kijken weet ik niet. Moet je bij de specs kijken van een smart TV en welke apps deze ondersteund.
Hoe zit dit "normaliter" bij een samsung/philips tv?

Verwijderd

Geen idee. Zou je eens kunnen vragen in een van de topics hier op GoT. Er zal vast en zeker een topic lopen over LED tv´s. Ik gebruik het op mijn LG niet in ieder geval.
Pagina: 1