Computer start niet meer op na bios aanpassing

Pagina: 1
Acties:

• koko11
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik heb de bios aangepast van een werkend systeem en waarschijnlijk iets fout gedaan :( . Nu start de PC wel, maar geen piepje en geen beeld. De RTC RAM heb ik al gereset (incl. batterijtje er uit halen).
Alle schijven heb ik ook al ontkoppeld. Geen resultaat. Enig idee wat hier aan de hand is?
MOBO: ASUS P8H67-V.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:59

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

koko, hier kunnen wij bijzonder weinig mee, de glazenbol is stuk zeg maar. Beantwoord eerst deze vragen eens:

1. Wat heb je in eerste instantie gewijzigd?
2. Waarom heb je de wijziging gedaan, wat wilde je ermee bereiken?
3. Wat is het resultaat als je nu de Pc opstart, wat krijg je bijvoorbeeld op het scherm te zien?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Lees hoofdstuk 2.1.3 van de manual eens eventjes............
Had je zelf op kunnen komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 10:12 ]

• koko11
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2025
In eerste instantie heb ik de bootvolgorde gewijzigd. Toen heb ik "save changes & reset" gedaan. Ik wilde nl. dat de SSD als eerste in de boot volgorde zou moeten komen. Als ik nu de PC opstart, gaan de ventilatoren allemaal aan maar geen piepje en monitor gaat niet aan.
Ik heb inderdaad hoofdstuk 2.1.3 gelezen en zowel met de DVD als met een USB flash drive geprobeerd om de BIOS weer opnieuw te laden. Geen resultaat.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-02 21:05
monitor signaal staat waarschijnlijk op de igpu, even de kabel op het moederbord ipv de normale gpu zetten. Dan heb je tenminste beeld als het goed is.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Geef het BIOS een reset dmv het batterijtje eruit te halen en/of de bijbehorende twee pinnetjes op het moederbord kort te sluiten.
Pagina: 1