Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers,

Ik heb een paar vraagjes:

Me vader raad me AMD af omdat het 'vroeger' troep was zei hij, is dit nu nog zo?
Wat is verstandig? een 6Core nemen of weer een Quadcore?
Waarmee kan ik me 3 jaar redden?
Welke keuze lijkt het verstandigst?

Heb een budget van 250,- voor een upgrade setje (mobo, cpu,ram) die wel weer 3jaar mee mag gaan.
Overclocken is geen must..

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 97,-€ 97,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 63,04€ 63,04
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9€ 43,50€ 43,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 203,54

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 148,30€ 148,30
1ASRock B75 Pro3€ 58,39€ 58,39
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9€ 43,50€ 43,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,19

Verwijderd

Waarvoor wil je het gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Hoofdzakelijk een potje COD, World of Tanks en games zoals Far Cry 3...

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:51:
Me vader raad me AMD af omdat het 'vroeger' troep was zei hij, is dit nu nog zo?
Tja, definieer vroeger eens. De tijd dat er nog andere fabrikanten naast Intel en AMD waren die chipsets maakten? Dan kan je je bedenken dat er een reden is waarom die fabrikanten dat nu niet meer doen. Verder koop ik zelf al jaren met name AMD CPU's, en ik de enige reden die ik zie om daarmee te stoppen is dat AMD in de toekomst mogelijk geen echt snelle CPU's meer gaat maken. Op dit moment echter, is het zeker geen troep.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

AMD had vroeger geen thermal protection. Dit houd in dat de processor zijn kloksnelheid verlaagd (en uiteindelijk de computer uitschakelt) op het moment dat deze te warm wordt.
Dit resulteerde in doorgebrande AMD cpu's.

Verwijderd

Topicstarter
dcm360 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:10:
[...]

Tja, definieer vroeger eens. De tijd dat er nog andere fabrikanten naast Intel en AMD waren die chipsets maakten? Dan kan je je bedenken dat er een reden is waarom die fabrikanten dat nu niet meer doen. Verder koop ik zelf al jaren met name AMD CPU's, en ik de enige reden die ik zie om daarmee te stoppen is dat AMD in de toekomst mogelijk geen echt snelle CPU's meer gaat maken. Op dit moment echter, is het zeker geen troep.
Dat is ook maar wat ik hoor, heb verder nog niet eerder een AMD CPU gehad :+

Ik heb trouwens nu een Q6600, P5N-T Deluxe en Adata 4GB DDR2 667.

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 131,-€ 131,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 63,04€ 63,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,94

De FX-8320 is in de praktijk een teruggeclockte FX-8350 (maar dan 50 euro goedkoper) deze kan je dus overclocken naar het niveau van de 8350.

Moederbord weet ik niet veel over.

Voor het ram is 8 GB tegenwoordig toch wel het minimum

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je vergeet het belangrijkste, wat voor VGA heb je nu? En wat voor resolutie/detail wil je spelen.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:14:
Je vergeet het belangrijkste, wat voor VGA heb je nu? En wat voor resolutie/detail wil je spelen.
Een MSI GTX650 TI Power Edition !

1440 x 900 En het liefst op Maximaal !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 01:16 ]

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

wagenveld schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:14:
En wat voor resolutie/detail wil je spelen.
Dit is ook vrij belangijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 19-01-2014 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was te snel :P

Verwijderd

Ik denk niet de je met je huidige videokaart Far cry 3 op ultra kan spelen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op zo'n lage reso is een FX-6300 denk ik vaak al prima, maar een FX-8320 is ook een leuke keuze.

Verder hebben zowel AMD als Intel behoorlijke faalproducten neergezet. AMD idd met hun gebrek aan thermalprotection, gelukkig hadden sommige mobo's dat wel, Intel heeft natuurlijk Pentium 4 die erg heet werd en verschrikkelijk veel zoop, zeker de Extreme Editions waren een probleem.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Kan je dat onderbouwen met thermal protection? Al vanaf de A64 reeks heb je prima beschermde processoren.

• wagenveld
  • Niet online
VGA is niet snel en loopt een generatie achter. Simpele quad core zoals een AMD 750K of FX4100 gaat die kaart met gemak trekken. Ben je nog goedkoper uit ook.
Als je van plan bent om tzt de VGA nog te upgraden dan kan het zin hebben om wat sneller te gaan maar m.i. zijn 8 cores voor gaming niet nuttig.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:23:
Kan je dat onderbouwen met thermal protection? Al vanaf de A64 reeks heb je prima beschermde processoren.
Thunderbird had het volgens mij niet, het is echt Socket A spul wat niet altijd bescherming had, we praten dan ook over heel veel jaren terug :P Rond 2000 dus, de tijd dat overclocken echt voor de Tweakers was. Immers, je cpu koeler vervangen deed je ook niet voor je lol op die dingen. De CPU had geen heatspreader en was extreem breekbaar. Bij het maken van een retrobak heb ik op die manier 2 CPU's gesloopt ;(

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02-2025
wagenveld schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:23:
VGA is niet snel en loopt een generatie achter. Simpele quad core zoals een AMD 750K of FX4100 gaat die kaart met gemak trekken. Ben je nog goedkoper uit ook.
Als je van plan bent om tzt de VGA nog te upgraden dan kan het zin hebben om wat sneller te gaan maar m.i. zijn 8 cores voor gaming niet nuttig.
Ik sluit me aan bij Wagenveld, een FX4100 of 6300 gaat deze videokaart prima bijhouden. Zeker voor COD en WoT heb je aan een wat simpeler processor meer dan genoeg. Ik denk dat de 6300 de beste keus is, aangezien steeds meer games meer dan 4 cores ondersteunen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

WoT houdt van snelle cores, gezien het maar op 1 core draait. Een i3 zal beter presteren dan een FX-6300, al is voor gamen een FX-6300 naar mijn mening een beter idee.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:20
WOT draait idd maximaal op een core, maar volgens mij is elke hedendaagse processorcore al snel genoeg voor WOT.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:55
Bij WoT ligt het zwaartepunt meer bij je internetverbinding en videokaart.

Gamertag: timmie271

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37

Nemesizz

Untouchable

Als je toch voor AMD FX gaat (metname de FX 8000 serie) blijf dan AUB uit de buurt van die Asrock bordjes.
De prijs is laag, de kwaliteit is er helaas ook na. Die Extreme 3, Pro 3, Extreme 4 hebben te slappe VRM's die niet goed overweg kunnen met 125W TDP of hogere CPU's.

Je kan beter kijken bij Gigabyte en/of Asus die stoppen er meestal wel goede VRM's op (6+2 of 8+2 phases, waar Asrock slechts 4+1 doet).

Zie dat zo vaak voorbij komen bij AMD systemen, "Ja, AMD moederborden zijn goedkoper dan Intel" en pakken ze altijd die Asrock bordjes. Vervolgens komen ze tot de conclusie dat hun 'snelle' octa core gaat throttelen onder full load omdat de VRM's het niet aan kunnen.
Asrock is volgens mij ook de enige die durft te beweren dat 4+1 phases t/m 140W TDP CPU's aankan, waar andere merken niet verder durven dan 95W met zulke VRM's.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 20:12
Zolang je niet gaan overklokken is zo'n asrock bordje prima, althans voor een FX 6300.
AMD is nu zeker geen troep, alleen lopen ze wel achter op Intel. De FX lijn gebruikt meer stroom en wordt dus warmer bij dezelfde prestaties.

In games of single core applicaties zal een i5 veel beter presteren. Alleen in echte multi-core tooepassingen zoals video-encoding zal een AMD relatief sneller zijn.
Maar goed, voor een i5 betaal je dan ook iets meer.
Ik zou overigens minstens een i5 4440 halen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Nemesizz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:45:
Als je toch voor AMD FX gaat (metname de FX 8000 serie) blijf dan AUB uit de buurt van die Asrock bordjes.
De prijs is laag, de kwaliteit is er helaas ook na. Die Extreme 3, Pro 3, Extreme 4 hebben te slappe VRM's die niet goed overweg kunnen met 125W TDP of hogere CPU's.

Je kan beter kijken bij Gigabyte en/of Asus die stoppen er meestal wel goede VRM's op (6+2 of 8+2 phases, waar Asrock slechts 4+1 doet).

Zie dat zo vaak voorbij komen bij AMD systemen, "Ja, AMD moederborden zijn goedkoper dan Intel" en pakken ze altijd die Asrock bordjes. Vervolgens komen ze tot de conclusie dat hun 'snelle' octa core gaat throttelen onder full load omdat de VRM's het niet aan kunnen.
Asrock is volgens mij ook de enige die durft te beweren dat 4+1 phases t/m 140W TDP CPU's aankan, waar andere merken niet verder durven dan 95W met zulke VRM's.
Ik denk dat je het helemaal verkeerd ziet.
Goedkope gigabyte en asus bordjes hebben ook weinig fases en de duurdere asrock bordjes hebben ook voldoende fases voor de 125W cpu's.
Bij asrock krijg je vaak echter meer voor hetzelfde geld, dus een slechte keus is het zelden.
Mocht je inderdaad voor een FX8xxx gaan, neem er dan ook een goed moederbord bij (vanaf 75 euro heb je al goede).

Processors zelf gaan eigenlijk nooit stuk, het zijn altijd de andere onderdelen die het laten afweten (zoals voedingen).
Wat dat betreft hoef je de intel vs amd vraag niet te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 19-01-2014 14:07 ]

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

mitsumark schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat je het helemaal verkeerd ziet.
Goedkope gigabyte en asus bordjes hebben ook weinig fases en de duurdere asrock bordjes hebben ook voldoende fases voor de 125W cpu's.
Bij asrock krijg je vaak echter meer voor hetzelfde geld, dus een slechte keus is het zelden.
Mocht je inderdaad voor een FX8xxx gaan, neem er dan ook een goed moederbord bij (vanaf 75 euro heb je al goede).
Dan zie ik het niet verkeerd en is het precies zoals ik al zei.

Goedkope Asus en Gigabyte bordjes met weinig fases zetten er bij t/m 95W TDP. Asrock zet met diezelfde hoeveelheid doodleuk t/m 140W, wat dus problemen geeft.
Dat de duurdere wel goed werken is het probleem niet, het probleem is dat iedereen aan komt met die modellen (de goedkope bordjes) met te weinig fases en er vervolgens een dikke octacore processor op knallen. Dat zie ik hier boven ook alweer, de Extreme 3, die is gewoon niet geschikt voor octacores (zelfs niet op stock!). Een FX6000 serie zou nog kunnen, maar zo gauw je die gaat overklokken loop je vaak al tegen hetzelfde probleem aan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor alle adviezen!
Ik zit nu behoorlijk te twijfelen of ik mijn systeem ga behouden

Nog een paar vragen:

Heeft het zin om mn eigen systeempje te upgraden?
Meer geheugen, ssd'tje en een clockje eroverheen?
E.v.t. een andere videokaart? (Deze is wel nog geen maand oud..)

Want als ik dit systeem ga upgraden dan heb ik ook een budget van 250,-

Specs:

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 Ghz (Gekoeld door een Zalman CNPS9500A LED)
Asus P5n-T deluxe
4GB Adata DDR2 800
Western digital 320GB 7200Rpm
MSI GTX 650Ti 1GB Power edition
Corsair CX500M

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 19:51 ]

Verwijderd

Nemesizz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:45:

Om het eerste gedeelte wat betreft de asrock bordjes tegen te spreken,ik gebruik al jaren asrock bordjes zonder problemen met een 125 watt tdp cpu incl OC. Enige x dat ik een bord MOEST vervangen is een paar weken geleden geweest omdat mijn oude bordje niet lekker overweg kon met de nieuwe R9 290.....Voor de rest prima bordjes voor een prima prijs.
Ja het is geen sabertooth oid....maar prima voor een standaard pc

• TATTOOBERRY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024

TATTOOBERRY

B.Dekker

heel makkelijk neem een i5 2500 k overclock hem net als mij en heb snelheid van een i7 hier mijn windows 8. start op in 3 sec

https://imageshack.com/i/mvz1i7j

[ Voor 12% gewijzigd door TATTOOBERRY op 20-01-2014 12:11 ]

• DoubleYouPee
TATTOOBERRY schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:10:
heel makkelijk neem een i5 2500 k overclock hem net als mij en heb snelheid van een i7 hier mijn windows 8. start op in 3 sec

https://imageshack.com/i/mvz1i7j
Alleen jammer dat een i5 2500k duurder is dan een i5 4670k

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-02 12:33

two

DoubleYouPee1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:22:
[...]

Alleen jammer dat een i5 2500k duurder is dan een i5 4670k
Neem dan een 3570k :)

Signature

• DoubleYouPee
Ook duurder (1€ :+)

• mitsumark
  • Nu online
Nemesizz schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:05:
[...]

Dan zie ik het niet verkeerd en is het precies zoals ik al zei.

Goedkope Asus en Gigabyte bordjes met weinig fases zetten er bij t/m 95W TDP. Asrock zet met diezelfde hoeveelheid doodleuk t/m 140W, wat dus problemen geeft.
Dat de duurdere wel goed werken is het probleem niet, het probleem is dat iedereen aan komt met die modellen (de goedkope bordjes) met te weinig fases en er vervolgens een dikke octacore processor op knallen. Dat zie ik hier boven ook alweer, de Extreme 3, die is gewoon niet geschikt voor octacores (zelfs niet op stock!). Een FX6000 serie zou nog kunnen, maar zo gauw je die gaat overklokken loop je vaak al tegen hetzelfde probleem aan.
Er zijn genoeg asus bordjes met 4 fases voor de cpu met 140W rating, zelfs zonder extra koeling.
http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

Ik ben het met je eens dat je voor een 8-core liever een 8+2 design hebt en als je gaat overklokken helemaal, maar ik vind het onterecht dat je de naam van asrock zwart maakt.
Sterker nog, de meeste asrock bordjes hebben vrm protection waardoor de cpu gaat throttlen als het te zwaar wordt, iets wat asus ook doet.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik maak Asrock helemaal niet zwart, ik waarschuw gewoon dat het niet verstandig is om een FX8000 op die (de Pro3, Extreme 3 en 4) te zetten. Dat is het punt, mensen pakken een FX8000 en planten die op een bord die er eigenlijk niet geschikt voor is.

Als je een 95W TPD of lager hebt is er niks aan de hand met die Asrock bordjes.

Dat er thermal protection opzit snap ik ook wel, maar heb nu al een paar topics gezien (hier op Tweakers) en een stuk of wat op andere fora waar mensen beginnen te klagen over de performance van hun PC.
Wat blijkt nou in veel van die gevallen, AMD FX8000 (stock of overclock) op een Asrock Extreme 3, Pro3 of Extreme 4 en de boel gaat throttelen onder zware load (VRM's worden te warm).

Maar goed, als mensen dat risico willen lopen moeten ze zelf weten, ik zal voortaan m'n mond wel houden als er weer zo'n topic voorbij komt..... :X

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-02 11:15
Nemesizz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:31:
Ik maak Asrock helemaal niet zwart, ik waarschuw gewoon dat het niet verstandig is om een FX8000 op die (de Pro3, Extreme 3 en 4) te zetten. Dat is het punt, mensen pakken een FX8000 en planten die op een bord die er eigenlijk niet geschikt voor is.

Dat er thermal protection opzit snap ik ook wel, maar heb nu al een paar topics gezien (hier op Tweakers) en een stuk of wat op andere fora waar mensen beginnen te klagen over de performance van hun PC.
Wat blijkt nou in veel van die gevallen, AMD FX8000 (stock of overclock) op een Asrock Extreme 3, Pro3 of Extreme 4 en de boel gaat throttelen onder zware load (VRM's worden te warm).

Maar goed, als mensen dat risico willen lopen moeten ze zelf weten, ik zal voortaan m'n mond wel houden als er weer zo'n topic voorbij komt..... :X
Kom dan met goede bronnen? Nu beweer je iets zonder onderbouwing. Er zullen vast genoeg problemen zijn met andere moederborden i.c.m. AMD processoren.

• wagenveld
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:48:
Bedankt allemaal voor alle adviezen!
Ik zit nu behoorlijk te twijfelen of ik mijn systeem ga behouden

Nog een paar vragen:

Heeft het zin om mn eigen systeempje te upgraden?
Meer geheugen, ssd'tje en een clockje eroverheen?
E.v.t. een andere videokaart? (Deze is wel nog geen maand oud..)

Want als ik dit systeem ga upgraden dan heb ik ook een budget van 250,-

Specs:

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 Ghz (Gekoeld door een Zalman CNPS9500A LED)
Asus P5n-T deluxe
4GB Adata DDR2 800
Western digital 320GB 7200Rpm
MSI GTX 650Ti 1GB Power edition
Corsair CX500M
Om weer even terug te komen bij TS ;)

Je opent dit topic toch omdat je al besloten hebt een upgrade te doen? Ik volg je niet helemaal hier.

Met 250 euro als budget kun je het beste je VGA meenemen. Een nieuwe VGA voor je huidige systeem gaat niks uithalen want je bottleneckt die GTX650 al. Dat gezegd hebbende gaat een AMD quad core niet ontzettend veel sneller zijn als wat je nu hebt.
Ik zou nu gewoon CPU, moederbord en geheugen halen van de best buy:
reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014

Je voeding is voldoende. Een SSD past niet meer in de 250 euro dus zou ik even mee wachten. 4GB is ook prima voorlopig. Als je dan weer wat hebt gespaard dan kun je je VGA vervangen voor iets snellers.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kom dan met goede bronnen?
Als je alleen al 'asrock extreme 3 vrm' in google intikt zie je al genoeg staan. Ok, nog steeds geen onderbouwing natuurlijk, dus klik je een willekeurig topic aan met zo'n bord icm een FX8000.

1e hit op google
Asrock am3+ boards have very poor vrms that overheat and cause throttling. Other than stick a fan over it not a lot can do other than swap it for a decent board.
2e hit op google
Weak as all get out on the VRM section if you plan any overclocking that would NOT be the board to get.
Een geluk voor de Asrock fans, een aantal andere borden worden daar ook afgeraden ivm thermal throtteling vanwege te hete VRM's en bij MSI zouden ze zelfs opblazen....

Goed, punt staat nog steeds.

topic nr3
Extreme 3 icm een FX6300. Werkt prima op stock maar wat doet ie bij een overklok naar 4.5Ghz?
running good @ 4.5 there is a little throttling but it does not effect my games enough to notice
Dus zonder overklok werkt ie prima met een 95W TPD of lager.

topic nummer 4
Reply eindje in topic:
I am going to back down my overclock to 4ghz. I don't want to kill the board. I read a bunch of reviews say with the 8 cores are overheating the mosfets at stock. when i upgrade this computer i am probably going to get a new motherboard.
Dit geval was weer een FX6000 serie die op stock prima werkt, kleine overklok ook nog wil, maar zware overklok de VRM's het niet aan kunnen en begint te throttelen.

topic nummer 5
Guys, we aren't comparing brands here.
We are comparing products.

Yes, most asrock motherboards are good for overclocking.
The 970/990FX extreme3 are not.
They are also not good for high wattage CPU's.
Their VRM's overheat and they throttle.
Beetje dezelfde discussie als hier, iemand die waarschuwd voor de combi en word meteen aangevallen dat ie Asrock zou afzeiken.

Goed, topics genoeg. Een enkeling lukt het wel om te overklokken maar moet je veel geluk hebben en erg goede koeling richting de VRM's. Dat andere borden ook issues hebben geloof ik heus wel. Maar als je voor een FX8000 gaat pak dan toch iets met 6+2 of 8+2 phases ofzo mét heatsinks erop.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Om weer even terug te komen bij TS ;)

Je opent dit topic toch omdat je al besloten hebt een upgrade te doen? Ik volg je niet helemaal hier.

Met 250 euro als budget kun je het beste je VGA meenemen. Een nieuwe VGA voor je huidige systeem gaat niks uithalen want je bottleneckt die GTX650 al. Dat gezegd hebbende gaat een AMD quad core niet ontzettend veel sneller zijn als wat je nu hebt.
Ik zou nu gewoon CPU, moederbord en geheugen halen van de best buy:
reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2014

Je voeding is voldoende. Een SSD past niet meer in de 250 euro dus zou ik even mee wachten. 4GB is ook prima voorlopig. Als je dan weer wat hebt gespaard dan kun je je VGA vervangen voor iets snellers.
Welke kaart had je anders in gedachten, zelfde geld een budget van 250,-
Cpu clock ik weer terug straks op 3,2ghz

ik zat te denken aan een AMD Radeon R9 270X.
En e.v.t. een SSD erbij?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Mooi filmpje om te kijken over dit topic:

Systeem Specs

• wagenveld
  • Niet online
Nu een VGA voor dat C2Q systeem kopen voor ~200-250 euro gaat niks uithalen zoals ik al zei. Een SSD, prima, maar daar krijg je geen extra FPS mee!
Lees de vorige post nog een keer zou ik zeggen.

• DoubleYouPee
Occy74 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:19:
Mooi filmpje om te kijken over dit topic:

[video]
Leuk filmpje.. maar hij vergeet dat voordat je een FX 8350 @ 5ghz hebt je net zo veel kwijt bent als een i5. En zelfs op 5ghz is een stock non-k i5 net zo snel in games. Met uitzondering van BF4 misschien.
Los van het feit dat een FX 8350 @5ghz heel veel energie verbruikt.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:55
IDD heel mooi BF filmpje.......

Nu wil ik niet trollen maar................

Het is twijfelachtig of er nog nieuwe AM3+ CPU's uitkomen in 2014.
Mantle klinkt heel leuk maar het zal in lang niet elk spel werken, voornamelijk in EA Console Ports.

Er zijn aardig wat PC Only spellen spel waar de FX clock voor clock niet veel sneller is dan de Oude Phenom II. En toevallig zijn dit vaak de titels die niet goed schalen naar meerdere cores.

Paar voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039207.pngAfbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039206.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039208.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039209.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039211.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039210.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039212.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/39/IMG0039213.png

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:23:
Nu een VGA voor dat C2Q systeem kopen voor ~200-250 euro gaat niks uithalen zoals ik al zei. Een SSD, prima, maar daar krijg je geen extra FPS mee!
Lees de vorige post nog een keer zou ik zeggen.
Hah, sorry helemaal verkeerd gelezen!

• mitsumark
  • Nu online
Nemesizz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:31:

Je maakt asrock niet zwart, maar het is wel het enige merk dat je noemt waarbij de budget bordjes niet waarmaken wat er op de site staat :?

Je hebt helemaal gelijk dat vele budget bordjes niet geschikt zijn voor de FX8xxx en zeker niet voor overklokken, maar dat is bij ALLE merken zo. Noem dus niet alleen de asrock bordjes en verkondig niet dat het bij asus en gigbyte beter is zonder aan te geven waarom.
Asrock is overigens wel weer de enige die eerlijk aangeeft dat de high end FX processors alleen met top down koeler te gebruiken zijn, dat zie ik bij andere merken niet.

Asus voorbeeld: 2e link al...
https://www.google.nl/sea...ei=Tn_dUqaPFaOk0QX96YHQCQ
Pagina: 1