hd7950 crossfire of wachten?

Pagina: 1
Acties:

• Pummeltje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-02 18:40
Beste medetweakers,

Is het het waard om een 2e hd7950 toe te voegen? Of raden jullie mij aan om te wachten tot de nieuwe serie videokaarten welke binnenkort uitkomen?

Ik speel games zoals battlefield 4, DayZ Standalone, Crysis etc. De Hd7950 zijn nu populair door het minen en nog steeds ruim 200 euro.. Zou ik genoeg performance winst krijgen om de kaarten die uit komen nog voorbij te gaan of niet?

Bedankt!

Verwijderd

een vraag aan jou vind jij het waard voor dat een beetje meer fps boven op wat je nu krijgt de hd7950 is over het algemeen een goede videokaart en je zal daarmee ook aardig wat fps krijgen

je kunt natuurlijk altijd wachten tot de nieuwe uit komen en dan als nog een 2de hd7950 kopen vaak gaand e prijzen omlaag
tevens kun je kijken of de prestaties er direct beter van worden

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Ik had een enkele 7970, nog een andere 7970 was een geweldige aankoop.
Men kan zich ontzettend aanstellen over crossfire problemen, gaat prima.

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Trekt je voeding wel een extra kaart? Anders kan je beter een nieuwere kaart kopen en geen extra kaart, omdat je dat niet een nieuwe voeding aan hoeft te schaffen.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Xaph schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:13:
Trekt je voeding wel een extra kaart? Anders kan je beter een nieuwere kaart kopen en geen extra kaart, omdat je dat niet een nieuwe voeding aan hoeft te schaffen.
Als ik zijn inventaris mag geloven, een Z700.
Moet prima gaan.

• Pummeltje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-02 18:40
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:06:
een vraag aan jou vind jij het waard voor dat een beetje meer fps boven op wat je nu krijgt de hd7950 is over het algemeen een goede videokaart en je zal daarmee ook aardig wat fps krijgen

je kunt natuurlijk altijd wachten tot de nieuwe uit komen en dan als nog een 2de hd7950 kopen vaak gaand e prijzen omlaag
tevens kun je kijken of de prestaties er direct beter van worden
Als de FPS bij meerdere spellen zowat verdubbeld wordt vind ik het zeker waard om te upgraden. Ik heb de HD7950 overclocked naar 1150/1500 maar ik merk toch dat bij bijvoorbeeld Cryisis 3 hij niet echt top presteerd. Mijn vraag is of ik moet wachten op de nieuwe GPU's van Nvidia en dan deze verkopen voor een single, of voor crossfire gaan. >:)
Thomg schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:15:
[...]

Als ik zijn inventaris mag geloven, een Z700.
Moet prima gaan.
Deze voeding heb ik inderdaad, volgens mij moet dat ook prima gaan ;)

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je best veel extra performance er voor terug krijgt en dat word hier boven ook al gezegd. Voor 1080p kan ik dan zeker een 2e hd 7950 aanraden, cf schaalt in de meeste games gewoon heel goed.

Verwijderd

[quote]Pummeltje schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Als de FPS bij meerdere spellen zowat verdubbeld wordt vind ik het zeker waard om te upgraden. Ik heb de HD7950 overclocked naar 1150/1500 maar ik merk toch dat bij bijvoorbeeld Cryisis 3 hij niet echt top presteerd. Mijn vraag is of ik moet wachten op de nieuwe GPU's van Nvidia en dan deze verkopen voor een single, of voor crossfire gaan. >:)

als je hem nu direct wilt upgrade dan zou ik voor crossfire gaan
heb je nog even gedult en kun je er wel mee wachten dan zou ik kijken wat de prestaties zijn van de nieuwe serie gpu en kijken waar je de beste prestaties van krijgt voor de komende tijd

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 08:21

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb zelf ook Crossfire 7950 en het werkt prima! :)

Nu de prijzen zo laag zijn voor een 7950 zou ik dat wel doen.
Je kan wel blijven wachten op nieuwe GPU's, maar na een tijdje komen er toch steeds weer nieuwe uit.

Je gaat er zeker geen miskoop aandoen! :)
Pagina: 1