Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[1200] Werk laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik mag van het werk een nieuwe laptop uitkiezen van maximaal €1200 euro waar ik de komende 3/4 jaar mee moet kunnen redden. Aangezien ik hem en voor het werk en voor prive gebruik ga gebruiken moet er dus aardig wat mee gedaan worden.

Wat ga je met je laptop doen?
- Gamen (Battlefield 4)
- Photoshop / Videobewerken
- VmWare, dit niet veel maar ik wil wel graag een beetje kunnen klooien met linux etc. Hier word niet veel gebruik van gemaakt.
- Gewone werk (Office, youtube etc)

Budget
De laptop mag totaal €1200 kosten, hier moet alleen een muis bij inbegrepen zijn. Dit word waarschijnlijk een muis van +/- €20 dus niet echt iets om op te letten.

Eisen
Dit zijn er redelijk wat:
- Full HD scherm
- SSD van 250 gb en een HDD van 750GB *
- Minimaal 8GB aan ram
- Accu die minimaal 3 uur mee gaat op laag gebruik, dus als ik alleen filmpjes laat zien dat ie dan 3 uur mee gaat. Tijdens gamen etc mag het korter zijn.
- HDMI aansluiting
- USB 3.0 aansluiting
- Temperatuur moet niet al te hoog zijn tijdens standaard gebruik

* Ik kan zelf één van de 2 wel plaatsen, dit is geen probleem zolang het maar in het budget blijft.

Wat kan ik zelf
Ik kan zelf wel een SSD / HDD plaatsen als deze er nog niet in zit / maar één van de 2. Ook wil ik zelf wel extra ram er in prikken als dit niet standaard 8 of hoger is. Zolang het maar in het budget blijft.

Voorkeur
Ik heb een persoonlijke voorkeur bij BTO laptops (geen ervaring) aangezien deze er zakelijk uit zien, en alles heeft voor de goede prijs. Toch krijg ik van vrienden te horen dat de batterij slecht is, en de cpu / gpu heel warm worden.
Wat mij opviel is dat je met deze eisen snel naar een MSI laptop kijkt, maar je zit dan al redelijk in de gaming serie en die zien er totaal niet zakelijk uit.
Ik zoek een laptop tussen 15,4 inch en 17,3. Groter of kleiner word ongemakkelijk voor mij.

Eigen lijstje
#ProductPrijsSubtotaal
1BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis€ 879,86€ 879,86
1BTO X-BOOK 15CL58€ 1.018,60€ 1.018,60
1HP Envy 17-j009ed€ 1.155,05€ 1.155,05
1MSI GE70 2OE-015NL€ 1.079,-€ 1.079,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.132,51

Noob2070 :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 21:22 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
pricewatch: Asus N56VV-S4069H
En er dan zelf nog wat meer geheugen in zetten.

Een N56 lijkt mij kwalitatief (bouw, koeling) wat beter dan de laptops die je zelf opnoemt.

[ Voor 8% gewijzigd door wappiewappie op 19-01-2014 11:19 ]

Verwijderd

Kun je toevallig de BTW laten afschrijven? Zoja, kijk dan eens naar de Lenovo W540

Verwijderd

Topicstarter
Wappiewappie
Deze laptop zou kunnen, maar dan zou ik zelf een andere hdd, ssd en ram er in moeten doen. Het lijkt mij dan makkelijker als er dan al een ssd of hdd van de goede grote er in zit.

Maartjepaartje
Deze heeft een NVIDIA Quadro K1100M 2GB, hier kun je toch niet op gamen?
En op deze zou ik dan ook zelf een SSD moeten zetten wat het nog duurder maakt.

€1200 Is inclusief BTW :)

Verwijderd

Nou, je kunt ook kiezen voor de Quadro K2100M .. K1100M Staat ongeveer gelijk aan GT740M en K2100 zit ergens tussen GT750/GT760M, dus er valt zeker wel op te gamen. Maar inderdaad .. voor 1200 inclusief BTW ga je dat niet redden.

Tsja, je kunt idd voor de N56 kijken dan, goeie laptop. Volgens mij heb je ook wel versie's met 8gb aan RAM en anders is zelf bijplaatsen zo gedaan! Laptops met SSD zijn helaas nog gemeengoed, dus dat wordt lastig..

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Asus N76VJ-T4086H

Dit lijkt mij nu de mooiste optie kwa Asus. Deze heeft 8GB een hdd van 750GB, dan moet ik er alleen zelf nog een SSD bij in doen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

ik zou sowieso niet zo blind staren op de removables in een laptop. SSD's, HD's en geheugen kun je eenvoudig zelf bij zetten. Ga vooral voor degelijkheid, schermkwaliteit en GPU.

-_-

Verwijderd

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Zeker omdat je er mee wilt photoshoppen en video wilt bewerken. De Asus N56 heeft een goed scherm, de N76 volgens mij ook. SSD en geheugen heb je er zo in gezet, dus lijkt mij ook niet echt een probleem ..

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook zeker geen probleem, ben ik het ook helemaal mee eens.
Het is alleen makkelijker als je er al een hdd van 750GB in hebt zitten of een SSD van 250 gb.

Verwijderd

Tuurlijk, dat is helemaal waar! Maar je kunt het ook zo zien, als er al een flinke schijf in zit kun je die gebruiken als data schijf gebruiken en met het bijzetten van een SSD heb je dan best of both worlds zeg maar :).

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar aangezien ik redelijk wat op me computer heb staan. ( +/- 1TB) wil ik graag een 750GB hdd en een SSD van 250.
De SSD word dan gebruikt voor windows en wat programma's, en de HDD voor opslag.

Als er een HDD van 500GB in zit dan zou ik die moeten verkopen en er 1 van 750GB en een SSD in doen. Dan heb ik liever dat één van de 2 er al inzit.

[EDIT]
Ik zie ook een ander topic hier op het forum, deze meneer / mevrouw had ongeveer de zelfde wensen als mij, en diegene kwam met deze laptop:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-5721/fs (Die van €849)

Deze laptop heeft:
- i7-4500U
- 16GB DDR3L ram
- Full HD scherm
- 1TB hdd

Deze lijkt me dus nog beter en goedkoper dan die andere. Alleen snap ik een paar dingen niet, er staat U achter de i7, wat betekend dit? Is DDR3L een anders dan gewone RAM? En deze heeft een 8870M videokaart. Is deze beter of minder?

Als ik hier een SSD in zou doen zou deze dus beter zijn, en zakelijker / mooier uit zien.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 20:17 ]

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:16:
...
Deze lijkt me dus nog beter en goedkoper dan die andere. Alleen snap ik een paar dingen niet, er staat U achter de i7, wat betekend dit? Is DDR3L een anders dan gewone RAM? En deze heeft een 8870M videokaart. Is deze beter of minder?
Dit lijkt mij ook inderdaad een interessante laptop. De U staat voor Ultra Low Voltage, DDR3L werkt ook op een lagere spanning. De 8870M GPU is een heel stuk sneller dan de GT635M.

Zit me zelf even af te vragen waarom deze laptop zo gunstig geprijsd is ten opzichte van de concurrentie.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom, het enige nadeel wat ik aan deze laptop zie is dat er geen SSD in zit, en die kan ik er zelf wel inbouwen. Ook vind ik dat deze laptop er beter / zakelijker uitziet (voor het werk).

Brengt de U nog een nadeel mee? Zoals minder prestatie ofzo?

P.s
Volgens mij zit er wel een leuk verschil in. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 21:55 ]

Verwijderd

Die Dell heeft een redelijk goeie videokaart, samen met de 16GB aan werkgeheugen is dat het voordeel van die Laptop.

De U processer dat verschilt zeer zeker in prestaties, het is namelijk een dualcore die ook nog eens ultra low voltage is, dus heel erg geschikt voor zuinige laptops, maar prestatiewise ga je wel nogal wat inleveren. Mijn advies, kijk naar een N56/76 met GT750M van Nvidea, bewezen goeie laptops en de videokaart ontloopt de HD8870 niet heel veel. Misschien heb je niet gelijk 16GB aan RAM, maar als je goed zoekt kom je wel uit op een i7 quadcore processor .. die een flink stuk beter en sneller presteren. Daarnaast ook nog een goed scherm, wat belangrijk is voor photoshop en monteren van video's.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25
Ja, qua prestaties is de U wel iets minder. Daarentegen is die wel een stuk energiezuiniger en wordt minder warm. Wel zit er een grote turbo op zodat die toch lekker vlot gaat.

Zit me trouwens af te vragen of die specs wel kloppen. Ik kan alleen dit type laptop vinden met een 1600 * 900 scherm. Zal straks eens informeren.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

ativ book 8
http://www.paradigit.nl/p...880z5e-x01nl/default.aspx

precies 1200 euro, quadcore i7, (veel sneller dan een ulv i7), 15inch goed scherm, 8870 videokaart. valt verder een ssd en een 8gb geheugenkaartje bij te plaatsen. Zit wel een oudere generatie cpu in, maar vanwege de grote accu heb je nog steeds 6u (12u max) werktijd, dus enige voordeel van de nieuwe cpu's maakt dan niet echt uit. Verder met 2,5kg en 2,5cm dik ook nog redelijk compact.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, word een moeilijke keuze aangezien de Dell gewoon mooi en gigantisch goed geprijsd is, en alleen de cpu het min punt is. Aan de andere is de cpu voor mij ook weer een van de belangrijkste dingen.

Heeft iemand anders nog ideeén? Of zijn dit de enigste laptops binnen mijn wensen?

Nutral
Er zit geen SSD bij, deze moet ik er in hebben. Anders was het een goede laptop geweest.

[EDIT]

Ik heb de even het een het andere wat aangepast, aangezien ik mijn huidige pc blijf behouden.
De bedoeling is dat ik een vooruit gang maak in de pc die ik nu heb .

Wat ga je met je laptop doen?
- Gamen (Battlefield 4, high als het kan)
- Photoshop (geen pro, als het maar wel lekker draait)
- VmWare (puur om te klooien, hoeft geen rekening mee gehouden te worden.)
- Gewone werk (Office, youtube etc)

De bedoeling is nu dat ik omhoog ga met kracht betreft mijn pc:
FX6100
16GB ram
XFX HD6870

Ik heb echt de neiging om naar de Dell 15 of 17 te gaan kijken. En ik denk dat omdat ik nu een 6100 heb, dat de U cpu alsnog meer prestatie levert dan dan mijn cpu wat ik nu heb. Daarom lijkt het me ook verstandig om voor de Dell te gaan. In mijn ervaring is Dell stevig gebouwd, goede kwaliteit en het ziet er zakelijk uit. Voor dingen zoals videobewerking en het echte vmware en photoshop zou ik dan mijn computer nog kunnen gebruiken.

Hopelijk zien jullie mijn kant van het verhaal ook wat beter.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 21:27 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

De 8870 videokaart zal nog steeds langzamer zijn dan de 6870 die je nu hebt, verder zou ik goed kijken naar hoe de bouw/grootte en accu van deze laptop is.
Als grootte niet zoveel uitmaakt kun je wel voor die dell gaan.

Voor gamen zou ik toch voor de Y510p gaan, met de dual gpu setup is die erg snel in games, ook met een quadcore.

ssd kun je natuurlijk ook in die samsung zetten, die samsung is qualitatief een stuk beter dan de dell, onder andere het scherm, maar als je er niet op pad hoeft, is de y510p beter.

De dual gt755 in de lenovo heeft iets minder dan het dubbele van de performance van de dell, en met de quad core ga je wel een snelheidsverschil merken in video bewerken.

kijk hier maar: http://www.notebookcheck....LI-Notebook.107108.0.html battlefield 4 draait net op ultra nog 30fps.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even naar het verschil gekeken met cpu en gpu, en deze is toch te groot om voor de Dell te gaan. Ondanks ik Dell gewoon fantastisch vind zou ik die toch moeten laten gaan.

De Y510p is inderdaad een mooie laptop, toch is die 50 euro over budget, en heeft geen SSD. Wat ik een nadeel vind is dat ik nog nooit van Lenovo heb gehoord of gezien heb.(Ik volg laptop's niet echt) Dus ik weet niet wat de kwaliteit etc is van dat merk. Dat was ook de voornaamste reden waarom ik de Dell wou.

De laptop gaat elke dag mee met mij, aangezien de laptop in een tas zit en ik met de auto ga is gewicht en grote niet echt een probleem. Accu vind ik wel belangerijk omdat het ook wel eens fijn is om met de laptop op de bank te zitten. Daarom wil ik het ook niet groter hebben dan 17,3 inch.

Dan word de Asus N76 en de N56 mij aangeraden, deze laptop is kwa prijs en hardware goed, maar ik vind hem lelijk op de foto's ( :P ). Mijn broer heeft ook een Asus (Aspire V3) maar ik vind hem redelijk plastic aanvoelen, en dus ook niet erg sterk. Ik weet dat bij de Media Markt hier in de buurt de N76 staat dus ik zal daar wel eens naar kijken aangezien deze mij het meeste word aangeraden.

Zelf heb ik deze nog gevonden:
pricewatch: HP Envy 17-j009ed
Die heeft 2 keer over een 1TB hdd er in zit en is €50 onder budget. Als ik één van de 2 zou kunnen verkopen dan zou ik misschien heel iets over budget zitten maar dan heb ik ook een betere? Heb nog niet kunnen kijken naar bench en reviews van deze laptop, dus dat zal ik later nog even doen.

Trouwens zie ik bij andere topics die een BTO laptop willen hebben dat deze meteen worden 'afgekraakt' op warmte, accu en stevigheid. Toch als ik kijk naar reviews van de BTO laptops zie ik dit nergens in terug komen en word de laptop gemarkeerd als goed. En als ik zelf de foto's zie van de BTO laptops dan zien de laptops er van goed en sterk martiaal uit.

Verwijderd

De Y510P is misschien op het oog een mooie laptop, maar wordt erg heet en daarnaast is bijvoorbeeld het touchpad bedroevend slecht. Daarnaast is de accu ook niet om over naar huis te schrijven.

Lenovo is een erg goed merk verder, vooral de zakelijke lijn is erg stevig en heeft over het algemeen goede input apparatuur, daar betaal je dan ook voor.

De Asus is misschien niet de mooiste laptop, maar als de specificaties en het gebruiksplezier/gemak goed is moet dit volgens mij behoorlijk veel goed maken, daarnaast is eigenlijk niets slecht aan die laptops. Bij de mediamarkt hebben ze nu de N56 in de aanbieding voor 899,-. Dit is met quadcore i7, 8g werkgeheugen en 2GB Nvidea GT750M DDR5 als het goed is. Wat mij betreft echt een prima laptop met veel waar voor z'n geld. Dan hou je nog genoeg budget over om er een SSD in te knallen en eventueel ook nog je geheugen uit te breiden naar 16GB.

HP heeft hier een redelijk slechte reputatie, vooral omdat de koeling slecht is. Met het zicht op fijne gebruikservaring zou ik dit zeker niet te licht opvatten, omdat het de levensduur van je laptop ernstig kan beïnvloeden en daarnaast kunnen er allerlei problemen opkomen als throttling en eventueel het uitvallen van je laptop.

BTW zelfde reden, throttlen ernstig terug .. misschien mooi op papier .. Clevo's zijn ook niet echt stevig te noemen over het algemeen. Daarnaast is de input apparatuur bagger.

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk is de N76 of N56 de enige echte optie binnen dit budget op Lenovo na. Ik zal binnenkort naar de Media Markt gaan om hem dan maar in het echt te zien en wat te proberen. De laatste keer zag ik hem wel staan maar heb ik er niet echt goed na gekeken.

Als iemand nog andere ideeën of opmerkingen heeft mag dat altijd :)

[EDIT]
Ik zal even voor de gein op de V&A te kijken van Tweakers voor zo'n laptop, en ik heb deze 2 gevonden wat er goed uitziet.
V&A aangeboden: Snelle laptop voor goede prijs ! Dell Inspiron 17R SE 7720
V&A aangeboden: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)

Ik zit nu 2de hands te kijken aangezien deze veel goedkoper zijn en dan zou ik later (na een jaar ofzo) nog een andere laptop kunnen kopen. Aangezien gamen niet echt op het hoogste hoeft, en ik mijn computer blijf behouden zou één van de 2 een mooie oplossing zijn. Alleen even een SSD er in zetten en ik heb een perfecte laptop, vooral voor dat bedrag. Wat is jullie mening hier over?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 16:21 ]

Pagina: 1