Toon posts:

laptop valt uit 5min na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn laptop
als ik hem opstart valt hij uit na zon 5min
nou heb ik mijn latop altijd er intensief gebruikt vooral voor het game
hij is ook aardig vaak over verhit geraakt wat natuurlijk wel eenige schade heeft aan gericht aan de binnen kant.
kan het zijn dat de hitte zoveel schade heeft aan gericht dat mijn video kaart en intel chipset zijn beschadigt
of zal dit eerder en probleem zijn van de hardeschijf
als ik hem niet intensief gebruik is hij zon 40graden naar ook dan valt hij uit

ik heb mijn latop al open gehaalt en van binnen hellemaal schoon gemaakt
al het stof wat er in zat er uit gehaalt

mijn laptop is nu 3 jaar oud va het merk acer aspire 5742g

iemand enig idee wat er loos kan zijn

foto van mijn moederbord
links boven video kaart
rechts cpu intel i5
links onder intel chipset

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/2014-01-18%2017.58.33.jpg?_subject_uid=93635175&w=AABCmMxfsIZjcPX1ZbmyvAWfvSLU73ryDB9wYq4UU__k9g

• Denco79
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09-2025
Is die temperatuur enkel van de cpu? of van de gehele laptop? uit ervaringen met HP laptop's was dit altijd te wijten aan een te hoge temperatuur van de CPU.

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 21:01
Ik denk dat de koelpasta op of de CPU of GPU gewoon helemaal opgedroogd is en aan vervanging toe is. andere problemen zijn ook mogelijk maar meestal krijg je dan of foutcodes/beeps of systeem boot helemaal nie meer.

Verwijderd

Topicstarter
de temperatuur is van de cpu en gpu ongeveer het zelfde de koelpasta is niet heel droog hoewelvervanging geen kwaat
krijg geen foutmeldingen maar nu wel bij het opstarten dat hij stopt en gaat piepen

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:05
Hoe heb je de koelpasta gecontroleerd? Als je de koeler los hebt gehad moet je de koelpasta sowieso vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de tip

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Inderdaad bij loshalen altijd vervangen.

En zat er wel echt pasta? Ze willen ook nog wel eens thermal pads gebruiken. Daarvoor in de plaats kun je geen koelpasta gebruiken. Die pads zijn ook een halve tot een hele millimeter dik. Als je dan enkel pasta terug stopt is er amper tot geen contact met het koelblok.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
timberleek schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:08:
Inderdaad bij loshalen altijd vervangen.

En zat er wel echt pasta? Ze willen ook nog wel eens thermal pads gebruiken. Daarvoor in de plaats kun je geen koelpasta gebruiken. Die pads zijn ook een halve tot een hele millimeter dik. Als je dan enkel pasta terug stopt is er amper tot geen contact met het koelblok.
idd.. dat is wel iets om rekening mee te houden.. al kan je het soms wel passend krijgen als het betrekkende stukje tenminste op dat punt ook geschroefd wordt, maar het is geen aanrader in 99/100 keer

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor jullie reacties en tips zelf denk ik dat dit probleem alleen niet aan de koelpasta licht omdat hij na 5 min uitvalt terwijl mijn laptop cpu als wel de gpu rond de 40 graden hangt
Pagina: 1