Toon posts:

Beeldschermstuurprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik zit met de handen in het haar, omdat ik vaak op een forum als deze wel een antwoord tegen kom die het probleem oplost. Nu is dit echter niet het geval. Casus:

Vorige maand nieuwe computer aangeschaft: I5 4430, 8gb, SSD, windows 8.1 en eerst met onboard GPU gedraaid. Nu nieuwe videokaart MSI GTX 660 Twin Frozr, 2gb, OC gekocht en geinstalleerd, nieuwste Nvidia driver 332.21 (7-1-2014).

Om de haverklap stroopt mijn beeld vast (bevriest) en wordt zwart. Hierna volgt melding:
"Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld" en ik kan weer verder werken. Spellen zijn dan helaas afgelopen. Ik heb ontdekt dat het heel goed te maken kan hebben met het bestand "Cidaemon.exe" (soms geeft hij dat aan, maar ik zie het terug in taakbeheer/details).

Wie o wie herkent dit probleem of weet de meesterlijke oplossing voor mij?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik heb dezelfde melding gehad. Het was het conflict tussen de amd drivers en de intel igp drivers.
Ik heb beide verwijderd en de nieuwste erop gezet en toen was het probleem weg.

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:42
Cidaemon.exe is een service dat je HDD indexeert. Je zou dit uit kunnen schakelen, kan me herinneren dat ik dit vroeger ook eens heb gedaan omdat mijn systeem er nogal traag van werd. Verder zou je eens een eerdere versie van je GPU drivers kunnen proberen en kijken of je dan nog steeds dezelfde klachten blijft hebben. Ook hier heb ik vroeger eens last van gehad, en toen was het wijzigen van mij GPU drivers uiteindelijk de oplossing.

Succes.

"Be brave, don't shave"

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus en Tiestor,
Dank voor de snelle reactie. Ik ga dit snel eens proberen. Heb cidaemon.exe in compatibiliteitsmodus gedraaid, waarbij ik toestemming moest geven en toen bleef het systeem wel draaien. Maar ik ga natuurlijk niet tijdens het computergebruik elke keer toestemming geven. Wat betreft de drivers zou inderdaad mijn intel onboard drivers in de weg kunnen zitten.
Als ik tijd heb ga ik weer aan de gang. Voor nu vast bedankt, ik hoop dat ik positief resultaat kan melden.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik zou gewoon index service uitschakelen via de services.msc, dan ben je cidaemon.exe kwijt.
Voor de drivers....misschien even DDU draaien om alle drivers te un-installen en daarna de laatste WQL driver er weer opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update: Wanneer ik cidaemon.exe als admistrator uitvoer of test, dan krijg ik volgende DOS melding:
Started cgminer 3.3.3
Started cgminer 3.3.3
ADL found less devices than opencl!
There is possibly more than one display attached to a GPU

Use the gpu map feature to reliably map OpenCL to ADL
WARNING: Number of OpenCL an ADL devices did not match!
Hardware monitoring may NOT match up with devices!
Need to specify at least one pool server.
Input server details.
URL:

Ik snap er niks van in ieder geval. Misschien jullie?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ja. Je hebt een ongewenst programma dat BitCoins of een ander soort cryptocurrency aan het minen is.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, er is iemand bitcoins aan het verzamelen op mijn computer?
Ik heb alles hierboven nu zo'n beetje uitgeprobeerd en ik schiet er helaas niets mee op.
Het cidaemon.exe wordt blijkbaar gestart vanuit een andere toepassing, want het indexeren heb ik uitgeschakeld.

Elke keer bij het opstarten van cidaemon.exe stroopt mijn scherm op, wordt zwart en hersteld zich weer.
Begin er nu echt tabak van te krijgen.

Voor degene die met mij meedenken niets dan lof, hoop dat er nog een intelligent idee naar voren komt.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 22:09 ]

• Tiestor
Kijk eens of deze gewoon tussen je programma's staat en of je deze kunt deinstalleren? Weet niet precies in hoeverre W8 verschilt van zijn voorgangers op dit vlak, maar normaliter kun je hier via je configuratiescherm bij komen. Mocht dat niet lukken, probeer dan eens Ccleaner of iets dergelijks te draaien en kijk of je ongewenste rommel kunt verwijderen.

Zou fijn zijn als ze ook even een wallet voor je aangemaakt hebben, zo dat je niet voor jan doedel aan t minen bent.. Maar dat zal wel niet zo zijn ;-)

"Be brave, don't shave"

Verwijderd

Topicstarter
Forumleden bedankt,

Iedereen dank voor het meedenken. Ik heb veel geleerd, maar kon niet anders dan windows 8 volledig opnieuw installeren. Hij lijkt nu een goede indruk te maken, maar ik juich nog niet te vroeg. Ik hoop dat ik op deze wijze van corrupte, conflicterende drivers ben verlost en dat ik niet meer gebruikt word als bitcoinminer!

Misschien heeft in de toekomst een ander nog wat aan de gegenereerde info!
Update: Hij is definitief gezond verklaard (22-01-2014)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 16:16 ]

• Tiestor
Top, goed om te lezen. Deze info zal voor een ander vast eens bruikbaar zijn. Succes met het miner vrij houden ;)

"Be brave, don't shave"

Pagina: 1