Tweede monitor werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Sinds kort doet mijn tweede beeldscherm het niet. Bij het opstarten weergeeft hij alles met een blauwe tint totdat de computer is geboot tot de windows scherm, waarnaar de beeldscherm dan uitvalt en geen signaal geeft.

Mijn computer herkent wel de tweede beeldscherm.

Ik heb mijn videokaart driver opnieuw geïnstalleerd maar dacht mocht niet bate. Ook heb ik een andere kabel geprobeerd en de resolutie geprobeerd aan te passen.

Verder heb ik het geprobeerd in veiligheid modus, hierbij doet tweede beeldscherm het wel alleen weergeeft hij nog steeds alles in een blauwe tint en doet mijn eerste beeldscherm het niet.

Mijn videokaart is de GTX 260. De hoofdmonitor is aangesloten via dvi-dvi en mijn tweede scherm met een dvi-hdmi

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Tanako op 18-01-2014 20:07 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Werkt het scherm aan een andere pc wel naar behoren? Geeft het andere scherm problemen als je de schermen wisselt wat betreft aansluiting op de videokaart?

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Andere scherm werkt gewoon wel goed als ik de aansluiting verander.

ik heb het getest, scherm geeft alsnog een blauwe tint met verschillende kabels. Het ligt waarschijnlijk aan de ingang van de monitor?

[ Voor 93% gewijzigd door Tanako op 18-01-2014 22:34 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zoals het er naar uit ziet is er dan inderdaad iets mis in de monitor.
Als er nog garantie op zit, lijkt het mij de meest verstandige zet om de monitor terug te brengen/sturen.
Anders kan je, als je een beetje overweg kan met elektronica en een soldeerbout, de monitor openen en kijken of er iets mis is met een condensator. Er bestaat met deze symptomen namelijk een kans dat jouw problemen veroozaakt worden door een kapotte condensator.