Toon posts:

WiFi snelheid en beveiliging.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb momenteel UPC 120Mbps, bekabeld haal ik hierbij tussen de 119 tot 124Mbps, en draadloos op mijn laptop haal ik tussen de 118 en 122Mbps.

Nu is mijn vraag, ik heb mijn Technicolour TC7200U modem "getweakt"/beter gemaakt", maar is dit volgens jullie correct?

Mijn draadloos instellingen van heb ik overgeplaatst van 2.4GHz naar 5 GHz (haal nu de beloofde download/upload snelheid).

Mijn 802.11-modus staat op Greenfield (802.11n) <--- (Is dit goed? Of kan ik hem beter op gemend laten? Ik weet dat dit over de beveiliging gaat)..

Tevens heb ik overgestapt van TKIP/AES naar ---> AES. (Is dit ook goed, betreft mijn draadloos veiligheid?)
En ik heb hem ook aangepast van WPA/WPA2 naar WPA2. (Dit is wel goed?)..

Dank alvast, dit zijn de paar vraagjes, maar gelukkig heb ik jullie! _/-\o_

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Zoals ook al gemeld in je andere post;

Kunnen al je apparaten 5GHz aan? Anders sluit je er een aantal buiten.
Idem voor "Greenfield" of 802.11n only (ipv gemengd). Als je nog 802.11g apparaten hebt, kunnen deze dus niet meer verbinden. Heeft niets met beveiliging te maken.
Greenfield carries a similar meaning with modern wireless LAN networks. 802.11n Wi-Fi networks have an optional greenfield mode that improves efficiency by eliminating support for 802.11a/b/g devices.
WPA2/AES is een goede keuze. Maar als je passphrase 12345678 is, helpt dat niet zoveel ;)

Er zit nog wel iets anders fout in je verbinding, want je plaats vaker dubbele berichten:
Verwijderd in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III" & Verwijderd in "Nieuwe UPC Kabel-Internet van TC7200"

Verder vrij basale vraag, die je via Google en via Tweakers uitstekend beantwoord kunt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:08:
Zoals ook al gemeld in je andere post;

Kunnen al je apparaten 5GHz aan? Anders sluit je er een aantal buiten.
Idem voor "Greenfield" of 802.11n only (ipv gemengd). Als je nog 802.11g apparaten hebt, kunnen deze dus niet meer verbinden. Heeft niets met beveiliging te maken.

[...]

WPA2/AES is een goede keuze. Maar als je passphrase 12345678 is, helpt dat niet zoveel ;)

Er zit nog wel iets anders fout in je verbinding, want je plaats vaker dubbele berichten:
Verwijderd in "UPC Internet vragen & problemen topic deel III" & Verwijderd in "Nieuwe UPC Kabel-Internet van TC7200"

Verder vrij basale vraag, die je via Google en via Tweakers uitstekend beantwoord kunt krijgen.
Bedankt, nou mijn laptop kan 5Ghz aan, mijn standalone PC ook, tevens mijn Nexus 4, maar een oude toestel van me zusje ook LG en een Canon printer werkt alleen op 2.4 Ghz, maar met 2.4GHz haal ik max 60Mbps internet..

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Dan kun je kiezen tussen ruzie met je zusje, langzamer internet of investeren in een eigen router pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 die dual-band WiFi heeft.

En check ook eens wat je bereik een verdieping hoger doet...

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:11:
Dan kun je kiezen tussen ruzie met je zusje, langzamer internet of investeren in een eigen router pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 die dual-band WiFi heeft.

Ze is gelukkig best bang voor me, als ik zeg NEE, dan is het ook NEE voor haar, maar ze heeft gelukkig ook haar iPad, die kan ook op 5GHz. En de printer dat heb ik opgelost met een USB-kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Miyamoto schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:11:

Ik wacht nog eventjes, met een nieuwe router kopen, eerst een mijn ervaring opdoen hier op tweakers.
Pagina: 1