Thunderbolt met mini-Displayport-adapter werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beste

Ik heb vandaag mijn nieuwe monitor mogen in ontvangst nemen. Daarbij heb ik een mini-Displayport (F) naar Displayport (M) en een Apple Thunderbolt kabel besteld.

Helaas werkt het beeldscherm zowel via mijn Macbook Pro als mijn normale computer niet. Ik heb wat zitten opzoeken en is het mogelijk dat de Thunderbolt kabel geen adapter meer support tussen de kabel zelf en de monitor? Mijn monitor ondersteund geen mini-Displayport. Wel Displayport, dus daar moet ik een adapter voor. Ik weet dat er ook kabel bestaan die van mini-Displayport naar Displayport gaan. Maar deze omvatten bijna allemaal (zo'n 95 % als je het mij vraagt) een constructiefout waardoor er stroom van het ene apparaat naar het andere geleid wordt (meer hierover is te vinden op het internet).

Mijn vraag is nu of een 'normale' mini-Displayport naar mini-Displayport kabel dit probleem zou oplossen. Dus i.p.v. een Thunderbolt kabel te gaan gebruiken. Mijn scherm werkt wel via VGA en DVI, daar ligt zeker het probleem niet aan.

Alvast hartelijk dank!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:21

3DDude

I void warranty's

Thunderbolt (als je dat als video-output) wilt gebruiken, is simpelweg mini displaypoort.

Ik heb zelf ook een mini-displaypoort naar displaypoort adapter liggen.
Vervolgens met een gewone displaypoort kabel aangesloten op mijn monitor. (27 inch met 2560*1440)
Werd gewoon volledig ondersteund.

De vraag is waarom heb je en thunderbolt kabel besteld en wat bedoel je daarmee?

De manier om een scherm met displaypoort aan te sluiten is:

[Macbook] [mini-DP naar DP] - [DP kabel] - [Monitor]

het is ook mogelijk om een Mini-DP naar DP kabel te halen dan heb je alles in een en dus niet los een displaypoort kabel nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door 3DDude op 19-01-2014 03:49 ]

Be nice, You Assholes :)

• Qlii256
Ik het het als volgt:

[Macbook] [Thunderbolt-kabel] [mini-DP naar DP] [Monitor]

Volgens mij ondersteund die Thunderbolt-kabel dit niet helemaal. Als ik dus een 'nornale' mini-DP naar mini-dp i.p.v. die Thunderbolt-kabel zou gebruiken, zou het misschien wel kunnen werken. Dit ga ik nu ook even testen.

• Qlii256
Even ter informatie. Met een 'normale' mini-dp naar mini-dp werkt dit wel met een adapter. Het is dus even om te laten weten dat mensen die denken dat het via een Thunderbolt kabel ook wel zal werken zijn verkeerd. Deze werkt alleen zonder een adapter.