Beste Tweakers,
Ik wil een systeem samenstellen voor mijn zus en hoop dat iemand mijn hier verder kan helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niets speciaals. Browsen, office, foto boeken maken (géén photoshop oid)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk. Om en nabij de budget BBG guide van deze maand: 250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de BBG geraadpleegd hieronder staat ie nogmaals (exclusief hd/sd, daarover later meer)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Op de PC's worden ook foto's opgeslagen dus de 120 GB uit de BBG is aan de karige kant. Een extra HD erbij zetten is altijd mogelijk maar drijft de kosten natuurlijk op. Ik overweeg nog twee andere opties:
Is het budget systeem ook geschikt om op een HD te draaien? Of moet ik dan wat gaan veranderen?
Wat is jullie mening over Hybride schijven? Ergens bekruipt mij het gevoel dat zo'n compromis wellicht op beide vlakken tekort komt.
HD die ik voor ogen had:
1TB HD
Hybride schijf die ik gevonden heb:
1TB SSHD
Ik wil een systeem samenstellen voor mijn zus en hoop dat iemand mijn hier verder kan helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niets speciaals. Browsen, office, foto boeken maken (géén photoshop oid)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk. Om en nabij de budget BBG guide van deze maand: 250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de BBG geraadpleegd hieronder staat ie nogmaals (exclusief hd/sd, daarover later meer)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 50,- | € 50,- |
| 1 | ASRock Intel H81 H81M-DGS | € 38,48 | € 38,48 |
| 1 | Antec VSK-3000E | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 32,- | € 32,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,- | € 32,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 177,48 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Op de PC's worden ook foto's opgeslagen dus de 120 GB uit de BBG is aan de karige kant. Een extra HD erbij zetten is altijd mogelijk maar drijft de kosten natuurlijk op. Ik overweeg nog twee andere opties:
- Geen SD, alleen HD. Als ze snel iets wit opzoeken pakt ze toch de tablet dus dan zou een wat langere opstarttijd niet onacceptabel zijn.
- Een hybride schijf. Klinkt ideaal, voldoende opslag capiciteit en toch de voordelen van een solid state drive
Is het budget systeem ook geschikt om op een HD te draaien? Of moet ik dan wat gaan veranderen?
Wat is jullie mening over Hybride schijven? Ergens bekruipt mij het gevoel dat zo'n compromis wellicht op beide vlakken tekort komt.
HD die ik voor ogen had:
1TB HD
Hybride schijf die ik gevonden heb:
1TB SSHD