Er wordt altijd gezegt dat je een moederbord slechts moet selecteren op welke features je ervan nodig nodig hebt. Toch krijg ik graag wat advies in een type moederborden waar ik weinig van weet: Mini ITX
Voor een klein game systeem zoek ik mini itx moederbord (geen mATX in verband met behuizing).
Op zich heb ik weinig aan extra toeters en bellen (wifi, ''sonar'' voor gamen, onboard geluid van super kwaliteit want ik gebruik toch de spdif passtrough).
Eisen:
- 1150 socket
- Overclocken
- PCI x16 voor de 280x
- spdif voor geluid
Ik ga ervan uit dat ik eigenlijk aan de z87 chipset vast zit voor overclocken maar in hoeverre is dat nou echt belangrijk? De cpu wil ik iets boven de 4ghz (i74670) laten lopen met een corsair h60 setje.
pricewatch: ASRock B85M-ITX
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Impact
pricewatch: Asus H87I-PLUS
pricewatch: ASRock Z87E-ITX
pricewatch: MSI Z87I
Welke mobo raden jullie aan?
Voor een klein game systeem zoek ik mini itx moederbord (geen mATX in verband met behuizing).
Op zich heb ik weinig aan extra toeters en bellen (wifi, ''sonar'' voor gamen, onboard geluid van super kwaliteit want ik gebruik toch de spdif passtrough).
Eisen:
- 1150 socket
- Overclocken
- PCI x16 voor de 280x
- spdif voor geluid
Ik ga ervan uit dat ik eigenlijk aan de z87 chipset vast zit voor overclocken maar in hoeverre is dat nou echt belangrijk? De cpu wil ik iets boven de 4ghz (i74670) laten lopen met een corsair h60 setje.
pricewatch: ASRock B85M-ITX
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Impact
pricewatch: Asus H87I-PLUS
pricewatch: ASRock Z87E-ITX
pricewatch: MSI Z87I
Welke mobo raden jullie aan?
[ Voor 25% gewijzigd door stale op 18-01-2014 17:50 ]